Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Hybrid View

  1. #1

    Standaard Oprollen versterker kabel

    Ik ben in de markt voor een nieuwe versterker kabel en zit aan een 1 meter kabel of een 2 meter kabel te denken.

    1 meter zou eigenlijk perfect zijn qua lengte, maar 2 meter is handiger voor als ik om welke reden dan ook de top op een afstandje van de cab wil plaatsen.

    Stel dat ik voor de 2 meter kabel ga en wil hem enigszins losjes opgerold hebben hangen achter mijn cab, kan dit oprollen van de kabel dan voor storingen of iets dergelijks gaan zorgen?

    Alvast bedankt voor de reacties!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh.... moeilijke zaak. Ik zou dan zeker voor 100% koper gaan in jouw kabel. 120% is waarschijnlijk beter.

  3. #3

    Standaard

    Zolang je 'm niet kruislings oprolt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kruislings is tricky ja. Wellicht dat je met een impedantie-ontkoppelaar in de buurt komt.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Kruislings is tricky ja. Wellicht dat je met een impedantie-ontkoppelaar in de buurt komt.
    Dat wel ja, maar parallelle oprolling geeft dan weer overmatige evenwijdige elektrostatische belasting; moet je niet onderschatten...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Oprollen, met groene tape vast zetten, niks aan het handje, klinkt nog beter ook.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Zou je dat niet op kunnen lossen met afgeschermde kabel met jackpluggen die voldoen aan EMC richtlijn 2014/30/EU?
    Of werkt dat niet?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ga nu een sterk verhaal vertellen, maar waar gebeurd. Tijdje geleden per ongeluk m'n speakerkabel gesloopt, bleef hangen bij het verrollen van m'n halfstack en echt dwars doormidden. Ik dacht ik heb niks te verliezen. Groene tape erom, deed het gewoon weer en klonk beter dan ooit.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Zou je dat niet op kunnen lossen met afgeschermde kabel met jackpluggen die voldoen aan EMC richtlijn 2014/30/EU?
    Of werkt dat niet?
    Ja alleen met de nieuwe NEN808BS, anders mag het niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik ga nu een sterk verhaal vertellen, maar waar gebeurd. Tijdje geleden per ongeluk m'n speakerkabel gesloopt, bleef hangen bij het verrollen van m'n halfstack en echt dwars doormidden. Ik dacht ik heb niks te verliezen. Groene tape erom, deed het gewoon weer en klonk beter dan ooit.
    Nu weet ik het zeker! ik moet ook groene tape kopen.
    Got a quarter in my pocket.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wel gaffa tape en RAL 6018. Daar gaan velen mee de fout in en denken dan onterecht dat groene tape niet werkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top