Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Hoe speel ik dit intro nou !?

    Ik ben bezig met dit nummer van The Corrs. Een vriendin vroeg mij of ik het wilde leren, prima dacht ik. Intro riffje in het begin gaat ook prima die Asus en E/G#. Maar zodra het hele zooitje opschuift en ik het moet spelen als barre akkoorden volgens deze tab:
    https://tabs.ultimate-guitar.com/tab..._do_tabs_36457
    Krijg ik echt na een minuut al kramp in m'n hand. Lijkt mij ook een érg grote greep. Moet het gewoon spelen als een D en E barre natuurlijk en dan met m'n pink gestrekt naar de 9 en 11e fret maar holy sh*t wat is dat lastig..

    Zou er een makkelijkere versie bestaan waardoor het riffje nog wel gewoon klinkt als het intro riffje maar niet zo ongelofelijk rot is? Of moet ik echt gaan oefenen op die stretch? Nummer voor de rest gaat prima, akkoorden, slagjes, no problem, maar die 2 laatste riffjes zijn zo'n stretch dat het echt heel snel kut klinkt... Iemand tips?


  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Live spelen ze hem met twee gitaristen. Zonder capo. Nou ja, "live"
    Vriendelijke groet,

  3. #3

    Standaard

    Hoezo barre akkoorden? Er komt geen barree aan te pas.

    Stretch, valt echt heel erg mee. 5e positie wijsvinger, 7e positie ringvinger, 9e pink. Of je gebruikt de middelvinger ipv ringvinger, dan moet de wijsvinger strekken. En dan niet op zijn rock'nroll de hals afkniipen met je duim, maar duim netjes achter de hals, tussen de wijsvinger en de pink in. Nette klassieke techniek werkt voor dit soort grepen het best.

    Er is een alternatief, maar dit is echt wel te doen, ook als je kleine handen hebt.

    De hoogste noot verkassen naar de B snaar. Moet je de G snaar wel dempen. Maar zonder dollen, dat alternatief is helemaal nergens voor nodig hier.

  4. #4

    Standaard

    Vind het alsnog een lastige greep, maar ik ga 'm oefenen!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik zou 'm zo spelen:

    open A snaar, E en Fis 2 op de volgende 2 snaren en met de ringvinger de As, dan doorschuiven en de open A door een D vervangen dan doorschuiven naar een E vervangen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Vind het alsnog een lastige greep, maar ik ga 'm oefenen!
    Het is hetzelfde (maar makkelijker want op 5e en 7e positie ipv 4e en2e) als de belangijkste riff in Message in a Bottle. Strek met pink of wijsvinger. Probeer het eens neer te zetten vanuit de middelvinger of ringvinger. Dan pas de andere twee vingers.

    Nog steeds een probleem, de grepen eerst wat hoger op de hals oefenen. Geleidelijk omlaag werken naar de juiste positie. Evt. capo op je gitaar.

    Simpele 1 2 3 4 oefeningen zijn hier ook goed voor. (Dit idee, hier zijn veel varianten op te bedenken, specifiek voor strekking kun je als het goed gaat (ook vanuit de eerste positie) een fret overslaan of tussen wijs en middelvinger of tussen ringviner en pink. https://www.youtube.com/watch?v=r4pZ3cvPm9E ) Als strekking lastig is, beginnen op 5e of 7e fret, en dan geleidelijk aan omlaag werken naar eerste fret. Rustig opbouwen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik zou 'm zo spelen:

    open A snaar, E en Fis 2 op de volgende 2 snaren en met de ringvinger de As, dan doorschuiven en de open A door een D vervangen dan doorschuiven naar een E vervangen.
    Ik snap jou uitleg niet, welke fis?

    Zoals Harald het zegt, en zoals de tab aangeeft is de 'juiste' manier. Inderdaad dat sus2 is echt niet zo moeilijk, gewoon even de stretch vaak doen en dan komt het vanzelf goed.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik snap jou uitleg niet, welke fis?

    Zoals Harald het zegt, en zoals de tab aangeeft is de 'juiste' manier. Inderdaad dat sus2 is echt niet zo moeilijk, gewoon even de stretch vaak doen en dan komt het vanzelf goed.
    Doe maar een B voor die Fis

    Ik was in de war met de jazzversie

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top