Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Matchless

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dan zou het ook nog eens stom toevallig kunnen zijn of dat je buisvoetjes wat minder fijn contact maken.
    Ik heb afgelopen weekend toevallig problemen met mijn H&K Statesman gehad. Volume was minder en het geluid was meer compressed en minder mids. Thuis eens de amp nagekeken en 1 van de preamp buisjes zat erg los in de socket en kraakte ook bij lichte aanraking. Nieuw buisje er in en opgelost. Zo simpel kan het soms zijn.

  2. #12

    Standaard

    Zou mooi zijn als dat het geval is. Jij bent mooi van het probleem af dan. Top!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexh Bekijk bericht
    Ik ga nog wat experimenteren met buisjes evt. Wat Contactspray. maar de versterker is nog geen 2 jaar oud ik zal ook is kijken of er niet iets los zit. Op het moment dat het begint weg te vallen reageren de tone knoppen ook wel raar alsof de potmeters kraken of oud zijn
    Waarom vervang je de buizen dan?

  4. #14

    Standaard

    De buizen ging ik vervangen omdat ik die storing kreeg. dat het geluid op het gain kanaal weg valt na een half uurtje flink spelen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Heb je geen garantie?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht


    Beide kleuren komen voor en zijn geen indicatie voor dat er iets fout zit.
    Ehhh heren, een rood orange kleur is niet bepaald goed hoor, wel degelijk een aanwijzing dat er iets goed fout gaat. In de kern van de buis zit een gloeidraad die idd behoorlijk orange mag zijn maar de buitenmantel van de buis mag absoluut niet kleuren. De buitenmantel is van metaal en je weet als dat gloeien gaat dat het overbelast wordt.

    De blauwe was die je soms in het donker kan waarnemen is onschadelijk.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17

    Standaard

    Ik ga er een foto van maken en is kijken hoe ik deze hier kan plaatsen. Garantie moet ik even naar de datum kijken. Hij komt bij Haar guitar vandaan die hebben ook veel van dat mooie spul staan. Maar buisjes vallen sowieso niet onder garantie en uitwisselen is vrij eenvoudig.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Maar het lijkt er op dat het je buizen helemaal niet zijn.

  9. #19

    Standaard

    +1.

    Dan ligt het niet aan de buizen, tenzij je twee keer een falend setje hebt, wat me heel sterk lijkt.

    Buisvoetjes kan, maar kan ook niet. Amp is quasi nieuw, denk niet dat Matchless goedkope buisvoetjes gebruikt, en je hebt ze getest met twee setjes buizen, die telkens anders "contact" maken.

    Tenzij iemand hier goeie suggesties heeft, denk ik dat hij eens naar een amptech moet. Hij moet eens goed opwarmen op de werkbank en meten wat er dan mee gebeurt. Of chopsticken. Mogelijks is er een component of een soldeerverbinding die faalt als de amp opgewarmd is.
    Laatst gewijzigd door dejohan; 26 november 2019 om 15:56

  10. #20

    Standaard

    Dat vermoeden heb ik ook. Ik ga nog 1 keer de boel nakijken met buisjes uitwisselen en kijken of ik iets anders kan zien. Lukt het niet dan toch.naar een techneut. Allemaal bedankt voor de reacties. Zodra het opgelost is laat ik het weten wat het probleem was.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top