Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans D Bekijk bericht
    Top, bedankt voor je reactie.
    ...
    Ik maak binnenkort nog wel even wat foto's van wat ik heb aangeschaft.
    ...
    "binnenkort" is blijkbaar wel een erg rekbaar begrip...
    ben wel benieuwd eigenlijk

  2. #12

    Standaard

    Sorry, was me helemaal ontschoten.



    Ik heb spullen besteld om de frets te kunnen polijsten, waaronder diverse fingeboard savers en polijst/schuur blokjes. Daarnaast nog een Fender Arch om de nek op te laten rusten, tasje wat er in zit bleek handig voor de reserve snaren. Verder dan nog een Taylor rod adjuster, Taylor fingerbooard olie, een pin puller en dan nog een setje meet- en afstel gereedschap. Ik heb inmiddels al de frets van mijn Elektrische gitaren en mijn klassieke gitaar gedaan. Bij de klassieke heb ik ook een andere brugkam geplaatst en geprobeerd een betere intonatie te krijgen. Staat nog niet helemaal perfect (1 snaar wijkt nog wat lichtjes af), maar ik durf niet goed de kam verder af te schuren omdat hij al vrij laag is.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    wéken wachten om af te stellen is echt belachelijk. Afstellen, dat lees ik als hals holling en actie afstellen en dat is noodzakelijk door schommelingen in luchtvochtigheid, weer etc. Dat moet je als gitarist gewoon zelf doen.

    Topkam invijlen: ja, daar heb je speciale vijltjes voor nodig. Afronden van de topkam, zodat alles rond en smooth is, gewoon met schuurpapier van grit 120 tot 600.

    Halspen afstellen: met de sleutel die bij de gitaar zit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top