Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Project Squier CV 50 BSB esquieren, humbuckeren of toch PAFfen?

    Ik ga straks een afgeragde CV 50 BSB ophalen waarvan de bridge PU het niet meer schijnt te doen. Ik ben aan het overwegen om van deze een esquire van te maken óf een humbucker als neck pu er in te ztten. Welke pu's raden jullie me aan? Of misschien is een P90 op de plek van de neck pu wel een idee. Het belangrijkste is dat het telecastergeluid er nog min of meer aan af te horen is Ik heb al 10 jaar een geweldige Squire Cv 50's VB (op de zadels origineel) die ik nog steeds te gek vind klinken.
    Laatst gewijzigd door jahallozeg; 23 november 2019 om 11:12

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Een humbucker met lage output bijvoorbeeld een PAF clone is altijd wel een goede optie voor in de hals positie.
    Je zou nog iets kunnen zoeken met coilsplit zodat je zowel humbucker als singlecoil sound kan krijgen.
    Een gibson firebird pickup lijkt me wel cool. Of een Gibson mini humbucker zoals op de Les Paul deluxe. Denk dat ze technisch beide humbuckers zijn, redelijke stevige sound maar toch zeker iets van een singlecoil karakter ook.
    Een p90 zou ook nog wel werken maar ben persoonlijk niet zo'n fan van de look.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    PAF-achtige humbucker en een low output P90 kan zeker in de neck.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top