Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Als je allerlei mogelijkheden niet nodig hebt....mooer tender ipv je trelicopter en je bent misschien klaar, voor weinig.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die Fulltone valt af trouwens. Is een octave-up en dat zoek ik niet.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Als je allerlei mogelijkheden niet nodig hebt....mooer tender ipv je trelicopter en je bent misschien klaar, voor weinig.
    Ik heb wel de Mooer Pure Octave gehad. Die vond ik echt heel slecht en heb ik terug gestuurd naar onze Zeeuwse dozenschuiver. Volgens mij wilde ik destijds zelfs de Tender, maar was nergens meer te krijgen toen. Neem ik mee op het lijstje! Is dat trouwens niet een soort mini kloon van de POG? En er was ook zo'n dubbel pedaal destijds. Misschien moet ik die ook 's meenemen om te overwegen.
    Laatst gewijzigd door Brum; 23 november 2019 om 11:56

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Een OC-3 tracked beter dan een OC-2, maar dat is nu juist het charmante karakter van de OC-2!
    Met de TonePrints van een Sub ‘n Up moet toch ook veel mogeljjk zijn, incl fuzzy randje?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik neem de OC-2 ook mee in het lijstje om naar te kijken. Dank!

    Die Sub 'N' Up is tof, maar heb ik toch een beetje m'n twijfels bij, juist door dat toneprint gebeuren. Eigenlijk wil ik een simpel pedaal, met wat draaiknopjes. Of dat digitaal of analoog is boeit me niks. Alleen aansluiten op een computer, ik heb daar niet veel mee. Ben echt een ouderwetse op dat vlak. Aansluiten op je pedalboard en experimenteren met de knopjes, op je eigen set-up. Maar ik ben er wel van overtuigd dat er prima geluiden uit te halen is, dus afschrijven doe ik 'm niet.

    Nog iets, kent iemand de Yamaha OC-01? En is dat hetzelfde pedaal als de Korg OCT-1? Ziet er qua knopjes wel erg hetzelfde uit, kan me voorstellen dat ze uit dezelfde fabriek kwamen. Vind ik ook wel een interessant pedaal en simpeler kan je ze bijna niet krijgen.

    edit: Zijn ze moeilijk te vinden, die Yamaha pedalen? Ik heb er namelijk wel eentje gezien, maar wil eigenlijk niet overhaast een aankoop doen.
    Laatst gewijzigd door Brum; 24 november 2019 om 16:30

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Classic setting op de toggle switch van de Sub ‘n’ up lijkt erg veel op een OC-2. Heb ze beide naast elkaar gehad, en zag/hoorde geen enkele reden om de OC-2 nog langer te houden.
    Het laag van de Sub lijkt ook dieper te gaan. En de Hammond-achtige dingetjes zijn ook best leuk.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik neem de OC-2 ook mee in het lijstje om naar te kijken. Dank!

    Nog iets, kent iemand de Yamaha OC-01? En is dat hetzelfde pedaal als de Korg OCT-1? Z.
    In dit perspectief:
    De Boss OC2, Yamaha OC01, Korg OCT1, Pearl OC07, Ibanez OT10, DOD Octoplus, Arion MOC-1 en nog wel meer van die jaren 80-90 octavers (de EHX microsynth trouwens ook) werken allemaal met hetzelfde basiscircuit voor het genereren van het lagere octaaf. Sommige doen die deling nog een keer voor een 2e octaaf, andere hebben er een oktaaf-up stukje bij zitten. Maar voor dat lagere oktaaf ontlopen ze elkaar knap weinig.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Die DOD Octoplus ben ik gister ook tegen gekomen, na wat zoeken en filmpjes kijken. Niet wetende dat die ook met ongeveer hetzelfde circuitje werkt. Mooi ook om te zien hoe de prijzen enorm verschillen, terwijl de basis ongeveer hetzelfde is. Die DOD is voor vijf tientjes te krijgen bijvoorbeeld, daar waar een Ibanez OT10, afhankelijk van welke versie, voor soms bijna vierhonderd eurie gaat. Goed om mee te nemen in m'n uiteindelijke keus en ook die DOD is momenteel wel een goeie kandidaat.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik ben zojuist stout geweest... Zij het niet helemaal impulsief en wel degelijk aan de hand van dit topic. De link is eigenlijk de OC3/OC2. Gegeven dat die al redelijk hoog op m'n lijstje stonden en het gegeven dat veel uitgaan van dezelfde basis, ben ik gegaan voor de DOD Octoplus. De prijs en wat filmpjes hebben me verder over de streep getrokken.

    Alle tips en input, tof! Dank!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik vond dit wel overtuigend klinken.
    Cheers.

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top