Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard HNPD Pedal Projects Growly Drive

    Zocht een booster, en trof iets met een extra low gain drive.
    Heb hem blind gekocht maar verwacht er veel van. Morgenavond ik in oefenhok maar eens testen.

    Got a quarter in my pocket.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb dit pedaaltje nog niet gehoord dus geen commentaar op het geluid of zo maar wel een flink probleem met dit soort ontwerpen:

    Ik ben een flink ventje met bijbehorende schoenmaat, ik kan niet dit soort pedaaltjes gebruiken zonden continu de afstelling overhoop te schoppen dus qua model een no-go voor mij, bij voorbaat niet geschikt voor mijn schoenmaat en motoriek.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Voor mij met mijn 1.91 en schoenmaat 46 is het idd ook niet ideaal.
    Maar, ik ging eigenlijk voor een booster en hij komt in de Carl Martin loop, dus hoef er eigenlijk niet te zijn met mijn voeten.

    Maar ik ga hem wel op mijn board plaatsen waar ik er toch makkelijk bij kan. de drive kant van dit pedaal gaat vooral gebruikt worden op jamsessions, wanneer ik niet mijn high gain sound gebruik zoals met mijn band.
    Dan is het gewoon wat subtieler trappen.

    Bovendien doet een stuk ducttape wonderen.

    Maar ik begrijp dus heel goed wat je bedoeld. Zo liep ik al eerder een flinke boog om zvex pedalen met deze layout, en er is ook een T-rex delay die zo is opgebouwd waar ik ver van wegblijf.
    Got a quarter in my pocket.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Growly was geen match met mijn setup. is dus ook alweer weg.

    HNPD! MXR CAE MC-402 linedriver booster met overdrive.
    Got a quarter in my pocket.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glacius Bekijk bericht
    HNPD! MXR CAE MC-402 linedriver booster met overdrive.
    Veel plezier ermee. Ik hoop dat hij het voor jou wel doet want het is een pedaal dat je een jaar of 10 terug bij veel forumleden zag binnenkomen om heeeeeel snel weer geloosd te worden. Ik heb er een peer te logeren gehad en tsja.. ik begreep we waarom.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Veel plezier ermee. Ik hoop dat hij het voor jou wel doet want het is een pedaal dat je een jaar of 10 terug bij veel forumleden zag binnenkomen om heeeeeel snel weer geloosd te worden. Ik heb er een peer te logeren gehad en tsja.. ik begreep we waarom.
    Ja, ik ben nooit echt heel blij geweest van overdrives van MXR in het algemeen. hier meer over deze keuze uit ander topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Wtf doet die MXR MC 402 links onderin daar? De overdrive uit dat pedaal is echt afgrijselijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glacius Bekijk bericht
    Heb m voornamelijk voor de boost kant ervan, die is werkelijk fenomenaal.
    De overdrive, tjah ligt er een beetje aan hoe je hem inzet. Voor mij is hij binnen mijn bandje echt voor 1 liedje geschikt, waar ik de clean van mijn Kool 11 net even een randje wil geven, dat in combinatie met de reverb en chorus en delay geeft dat precies een "shimmer" soundje wat ik daar nodig heb. op dat moment is die drive helemaal niet zo afgrijselijk meer.

    De rest van mijn drive sound haal ik lekker uit de mercury box.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De boost kant is feitelijk de MC 401, just saying.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glacius Bekijk bericht
    I know! had die heel lang op mijn board totdat ik besloot om met de loud en louder attentuators op mijn amp ging boosten, getriggerd in mijn octa switch. Maar vind het boosten voor de preamp toch plezieriger. En ik kon deze 402 overnemen voor 55 euro. dus ik dacht, waarom ook niet.
    Got a quarter in my pocket.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top