Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Nux Tape Core Deluxe

    NuX heeft al een tijdje een tape echo uit die Rolands tape echo's en de Boss RE-20 simuleert. Op verschillende sites krijgt ie erg goeie reviews.
    Vooral door de editor software kun je hem naar wens fine-tunen, schijnt het.

    Iemand er ervaring mee, hier, met de NuX Tape Core Deluxe?


    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 21 november 2019 om 13:06
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik hoor zeker de overeenkomst maar net wat minder voluptueus & baldadig , zo lijkt. Margarine ipv roomboter. Ik mis wel iets van reverb, dat was in mijn ogen juist een unieke feature van de Roland.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Reverb kan je instellen met de editor software begrijp ik.

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ok. Dat is dan een wel of niet affaire.

    Ik heb de grote oude buizen reverb en delay en de nieuwe digitale pedaaltjes en de een heeft mojo en klinkt beter maar laat je thuis en de ander neem je mee wegens praktisch en zo bekijk ik dit ook. Dus ik snap de grap en het heeft zijn nut maar ik wordt er niet heel erg warm van.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Lijkt me een goede delay. Ik vind de repeats wel een beetje veel hoog hebben en wat iel klinken. Maar veel waar voor je geld lijkt mij!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik heb 'm inmiddels aangeschaft (voor 59 euro als B-product) en ben aangenaam verrast. Ik vind 'm erg fijn.
    Hij klinkt heel goed en heeft een simpele interface.

    Ik heb een tijd terug mijn El Capistan de deur uitgedaan (te gecompliceerd voor mij) en heb daarna een TC Alter Ego aangeschaft.
    Die NuX is kwa geluidskwaliteit 'on par' met de TC AE en om de een of andere reden vind ik hem fijner.

    Kleine minpuntjes zijn er natuurlijk ook.
    - geen stereo inputs (heel jammer);
    - de potmeters draaien wel erg soepel waardoor je instelling gemakkelijk per ongelijk kan verdraaien;
    - iets meer plaatsen om toneprints in op te slaan zou erg fijn zijn;
    - jammer dat de reverb alleen met de editing software kan worden ingeregeld.
    Maar van een budgetpedaaltje kun je ook niet alles verwachten.

    Misschien is de honeymoon strak over en denk ik er dan weer anders over, maar voorlopig is dit mijn main delay.
    Een van de betere aankopen van de laatste tijd.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 27 november 2019 om 17:19
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ik mag zeker niks zeggen in dit topic als volante bezitter :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nee lijkt me niet......

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ik mag zeker niks zeggen in dit topic als volante bezitter :P
    Tuurlijk wel. Barst maar los.
    Ik ben wel benieuwd naar je mening.
    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 27 november 2019 om 22:43
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    hij klinkt op elke stand goed. dat er een spring reverb bij zit is briljant.
    het zijn veel knopjes maar als je alles op 12 zet en begint bij de knopjes die je wel kent(bijv time, repeats en level) kom je snel terecht waar je wil.
    die 6 knopjes met ledjes erin lijken miss beetje abstract, maar ook daar gewoon een beetje proberen geeft al snel wat je wil.
    je kan 6 favorieten instellen, maar eigenlijk gebruik ik die alleen voor 1 nummer in de band.
    verder gebruik ik gewoon een beetje slapback tape echo met een klein beetje spring erbij. klinkt gewoon magisch en laat je gitaar zingen.
    soms draai ik er wat meer bij en soms wat minder.stereo functie is ook erg gaaf voor ping pong effect enz.
    Heb nog getwijfeld of het geen slecht idee was om deze te nemen ipv de timeline. maarja deze heeft gewoon al alles wat je wil qua delay.
    Prijs is even slikken, maar dan begint de pret en zelf de ruimte die hij inneemt vind ik niet erg, hij voegt erg veel toe en ik heb niet eens de drang om uitgebreidere favorieten functies te hebben met een uitbreiding. dus al met al: ga het een keer proberen zou ik zeggen
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top