Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 37 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 365
  1. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Bedankt voor de suggestie daar kom ik wel weer verder mee dat houten model staat bij Ali voor ca 11.00 € maar geen idee of ik daar wat mee kan.
    Kijk uit voor de verzendkosten.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nog geen tientje incl. verzendkosten

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De eerste echte. Ik heb de alu strip met M3 boutjes in de klauw vastgemaakt. Daarvoor heb ik een schroefdraadje getapt; dat zit goed vast. De uitstekende delen van het boutje heb ik met mijn powervijl plat geschuurd.

    Morgen maak ik nog twee boutjes strak naast de aluminium geleider in de bewegende klauw, om die goed op z’n plaats te houden. En nog twee stukkies hout om de gleuf aan de kopse kant bij de klauwen dicht te maken. Dan nog wat schuren, en een lik lijnzaadolie.

    Totale kosten: Acht alu strips voor € 14,- incl. verzenden, en 50 M3 boutjes voor een euro of zes. Per klem € 2,50. Alleen dat uurloon, he ...





    Ik vind de klemwerking nogal tegenvallen. Maar misschien is dat normaal bij dit soort klemmen.
    Misschien moet ik nog wat met de vorm van de ‘hevel’ experimenteren.



    Het hout van de hevel stropt op en splijt een beetje. Die is ook maar 4 mm dik; moet misschien wat forser. Of van ander hout. Of ‘impregneren’ met superglue.



    De boutjes.



    EDIT: Dat moet anders. Ik heb er even flink kracht op gezet: het heveltje is te zwak. Om te beginnen: de nerf van het hout loopt in de verkeerde richting. Dat breekt dus uit als er kracht op komt. Maar goed dat ik er niet meteen acht gemaakt heb, haha !

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 17 december 2019 om 23:56

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    De eerste echte. Ik heb de alu strip met M3 boutjes in de klauw vastgemaakt. Daarvoor heb ik een schroefdraadje getapt; dat zit goed vast. De uitstekende delen van het boutje heb ik met mijn powervijl plat geschuurd.

    Morgen maak ik nog twee boutjes strak naast de aluminium geleider in de bewegende klauw, om die goed op z’n plaats te houden. En nog twee stukkies hout om de gleuf aan de kopse kant bij de klauwen dicht te maken. Dan nog wat schuren, en een lik lijnzaadolie.

    Totale kosten: Acht alu strips voor € 14,- incl. verzenden, en 50 M3 boutjes voor een euro of zes. Per klem € 2,50. Alleen dat uurloon, he ...





    Ik vind de klemwerking nogal tegenvallen. Maar misschien is dat normaal bij dit soort klemmen.
    Misschien moet ik nog wat met de vorm van de ‘hevel’ experimenteren.



    Het hout van de hevel stropt op en splijt een beetje. Die is ook maar 4 mm dik; moet misschien wat forser. Of van ander hout. Of ‘impregneren’ met superglue.



    De boutjes.



    EDIT: Dat moet anders. Ik heb er even flink kracht op gezet: het heveltje is te zwak. Om te beginnen: de nerf van het hout loopt in de verkeerde richting. Dat breekt dus uit als er kracht op komt. Maar goed dat ik er niet meteen acht gemaakt heb, haha !

    misschien een idee om die hevel ook van aluminium te maken dan heb je geen last van de nerf

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    misschien een idee om die hevel ook van aluminium te maken dan heb je geen last van de nerf
    PVC. Dat is makkelijker te zagen. Kan gewoon met mijn lintzaagje.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 18 december 2019 om 14:38

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    PVC. Dat is makkelijker te zagen. Kan gewoon met mijn lintzaagje.
    Ik zaag aluminium gewoon met een cirkelzaag of met een decoupeerzaag gaat prima en de rest kun je vijlen of slijpen met een bandschuurmachine zal je wel lukken.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.488

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Morgen maak ik nog twee boutjes strak naast de aluminium geleider in de bewegende klauw, om die goed op z’n plaats te houden.
    Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar wil je de speling tussen de bewegende klauw en de alu strip hiermee verkleinen, en/of de mogelijke "hoekverdraaiing" beperken?
    Zo ja: dan even opletten, want zonder speling geen schrank effect, en zonder schranken geen klemming.

    Zo nee: dan heb ik niks gezegd

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik weet niet of ik het goed begrijp, maar wil je de speling tussen de bewegende klauw en de alu strip hiermee verkleinen, en/of de mogelijke "hoekverdraaiing" beperken?
    Zo ja: dan even opletten, want zonder speling geen schrank effect, en zonder schranken geen klemming.

    Zo nee: dan heb ik niks gezegd
    Er blijft wat speling over. De boutjes zorgen er voor dat de alu strip niet langzaamaan het hout uit gaat bijten. Dus het wordt wat steviger.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Stukken beter: de ‘hendel’ van 4 mm PVC.





    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 20 december 2019 om 15:36

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top