Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 37 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 365
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dan woon je wel op een heel rotte plek in de Achterhoek. Allemaal ruimte toch...??

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb ooit de Rustkasters gewoon op de keukentafel en in de toenmalige tuin gemaakt. Met handgereedschap, een boormachine en een bovenfrees. Behalve het metaalwerk dan; dat deed ik op een lascursus.

    Die bovenfrees was trouwens geen goed idee in de keuken, haha !

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dan woon je wel op een heel rotte plek in de Achterhoek. Allemaal ruimte toch...??
    In Doetinchem misschien, maar op andere plekken zijn we helaas een halve eeuw geleden heel wat Lebensraum kwijtgeraakt.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Nou, en dan maar even helemaal van het topic padje: de Dusty Hill bas was weer effe terug bij zijn schepper. De eigenaar heeft er alleen van die oerlelijke superveilige kindvriendelijke milieubewuste vegetarische straplocks op geschroefd. Ik zweer bij vintage, met een Grolsch rubbertje. Jammer.



    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...l-style-T-bass
    Hallo,
    Ik volg je ook nog steeds hoor, en ook even oftopic ik ben op zoek naar van die grote lijmtangen die je in het klankgat steekt om de brug te verlijmen wie heeft die en hoe heten ze precies weet jij of iemand anders dat, op Ali kon ik wel veel klemmen en tangen zien maar niet wat ik zoek.
    Gr
    Han

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik volg je ook nog steeds hoor, en ook even oftopic ik ben op zoek naar van die grote lijmtangen die je in het klankgat steekt om de brug te verlijmen wie heeft die en hoe heten ze precies weet jij of iemand anders dat, op Ali kon ik wel veel klemmen en tangen zien maar niet wat ik zoek.
    Gr
    Han
    C-clamps of deep throat clamps ?


  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die verkopen ze ook bij AliExpress

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    ik ben op zoek naar van die grote lijmtangen die je in het klankgat steekt om de brug te verlijmen wie heeft die en hoe heten ze precies weet jij of iemand anders dat, op Ali kon ik wel veel klemmen en tangen zien maar niet wat ik zoek.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die verkopen ze ook bij AliExpress
    Maar als het goed is moet dat met die van mij ook lukken. Daar heb ik ze voor gemaakt.
    Dan moet ik ook nog zo iets maken: een bridge clamping caul. Geen idee hoe dat in het nederlands heet. Allemaal voor veel geld te koop, maar voor een paar kwartjes makkelijk zelf te maken.

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 15 december 2019 om 15:30

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Maar als het goed is moet dat met die van mij ook lukken. Daar heb ik ze voor gemaakt.
    Dan moet ik ook nog zo iets maken: een bridge clamping caul. Geen idee hoe dat in het nederlands heet. Allemaal voor veel geld te koop, maar voor een paar kwartjes makkelijk zelf te maken.

    Bedankt voor de suggestie daar kom ik wel weer verder mee dat houten model staat bij Ali voor ca 11.00 € maar geen idee of ik daar wat mee kan.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Bedankt voor de suggestie daar kom ik wel weer verder mee dat houten model staat bij Ali voor ca 11.00 € maar geen idee of ik daar wat mee kan.
    Je moet in ieder geval iets hebben om op de hele brug, die niet overal even hoog is, druk uit te oefenen met de klemmen.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Aluminium strips zijn binnen. 8 korte (25 cm) voor de klemmen, en één lange van 46 cm, om een rechte lat met uitsparingen voor de frets te maken om te kijken of een toets recht is (een fretboard ruler). Die uitsparingen slijp ik er met een haakse slijper in.

    Ik maak nog een ‘prototype’, nu met zo’n alu strip, om te kijken of de klem zo goed werkt. De twee klauwen zitten al in de lijmklemmen. Bij één moet de alu strip strak in het hout zitten; bij de ander moet hij makkelijk kunnen schuiven.





    Ik wil de alu strip in de ‘vaste’ klauw verankeren met secondenlijm en twee M3 boutjes, waarvoor ik een draadje tap in het aluminium.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 16 december 2019 om 18:36

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top