Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 37 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 365
  1. #111

    Standaard

    Vet! Ik heb ook zo'n 'Jedson'! De mijne heeft ook een 3-ply wit/zwart/witte slagplaat en control plate. Er zitten 2 gaatjes in de kop, waarschijnlijk voor zo'n Sakai logo (die witte voorbeeld foto die je liet zien heeft zo'n logo).

    Ik heb de ashtray er nog opzitten maar bij mij is het houdertje voor het tremolo arm helaas door een vorige eigenaar eraf gezaagd. Die heeft er ook een multiplex stratbody voor gemaakt. Die wil ik nog wel een keer vervangen door een replica van de originele telebody. Dus mocht je nog een outline van die body willen maken....... ;-)

    Als je mijn exemplaar wil lenen als voorbeeld moet er vast wel iets te regelen zijn. Heb alleen geen idee waar je woont! Haha! Even DM-en mocht je geïnteresseerd zijn.

    Ik ga het weer keihard volgen!

  2. #112

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebashoning Bekijk bericht
    Vet! Ik heb ook zo'n 'Jedson'! De mijne heeft ook een 3-ply wit/zwart/witte slagplaat en control plate. Er zitten 2 gaatjes in de kop, waarschijnlijk voor zo'n Sakai logo (die witte voorbeeld foto die je liet zien heeft zo'n logo).

    Ik heb de ashtray er nog opzitten maar bij mij is het houdertje voor het tremolo arm helaas door een vorige eigenaar eraf gezaagd. Die heeft er ook een multiplex stratbody voor gemaakt. Die wil ik nog wel een keer vervangen door een replica van de originele telebody. Dus mocht je nog een outline van die body willen maken....... ;-)

    Als je mijn exemplaar wil lenen als voorbeeld moet er vast wel iets te regelen zijn. Heb alleen geen idee waar je woont! Haha! Even DM-en mocht je geïnteresseerd zijn.

    Ik ga het weer keihard volgen!
    Grappig ! Volgens mij zit op de mijne onder de zwarte lak ook een 3-ply witte slagplaat. Verder zit alles er nog op en aan, behalve de trem arm en de ashtray dus.

    Ik zal deze week de outline op een stuk papier overtrekken, dan stuur ik ‘m wel op. PM je adres maar ! Ik woon trouwens in Nijmegen.

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht

    En de bespeelbaarheid is echt 400% beter geworden. Gladde frets, redelijke actie en geen fretbuzz ! Ik had altijd een beetje de schurft aan dit gitaartje: lelijk, 4 kg zwaar, en slecht bespeelbaar. Maar ze is behoorlijk opgeknapt. In G stemmen ? Keith Richards gitaar in het rek ? Nashville tuning ? Slidegitaar ? Roept u maar.
    het is voor mij altijd de uitdaging om iets zover te krijgen dat ik er tevreden over ben, en zeker met gitaren kom je dan soms de gekste dingen tegen.
    dat gevoel van: he he, nou is het zoals het moet zijn is dan zeer bevredigend maar soms is die zoektocht wel lang.

    deze hoeft niet ieder geval niet meer voor muurbloempje te spelen ;-)

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    nog even een tip m.b.t de strat brug en de tele frets.
    stratbrug boor ik meestal de doorvoer kanalen van de brug iets uit omdat ik ooit ergens las dat die wel eens iets taps willen lopen richting de bovenkant waardoor die ringetjes aan het einde van de snaren klemmen.
    tele frets: zoek even uit of de frets in de tijd zijn geplaatst dat frets er bij Fender zijdelings werden in gedrukt.
    als je dit type er naar boven toe uit trekt krijgt je redelijk veel tearout op het fretboard.
    ze moeten eruit zoals ze erin zijn gegaan, maar daar is wel genoeg over te vinden op internet

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    tele frets: zoek even uit of de frets in de tijd zijn geplaatst dat frets er bij Fender zijdelings werden in gedrukt.
    als je dit type er naar boven toe uit trekt krijgt je redelijk veel tearout op het fretboard.
    ze moeten eruit zoals ze erin zijn gegaan, maar daar is wel genoeg over te vinden op internet
    Goed om te weten. Ik heb even gegoogeld. Ik had dat nog nooit gehoord !

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Goed om te weten. Ik heb even gegoogeld. Ik had dat nog nooit gehoord !
    heb ik uit het boek van Dan Erlewin. is gewoon een standaard bijbel voor veel reparaties en heb hem al jaren als naslagwerk.

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebashoning Bekijk bericht
    Ik heb de ashtray er nog opzitten maar bij mij is het houdertje voor het tremolo arm helaas door een vorige eigenaar eraf gezaagd. Die heeft er ook een multiplex stratbody voor gemaakt. Die wil ik nog wel een keer vervangen door een replica van de originele telebody. Dus mocht je nog een outline van die body willen maken....... ;-)
    De body van de originele Jedson is trouwens ook van multiplex !
    :-)


  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    De Cowboy Factory was weer in bedrijf vandaag: ik heb nog wat cam clamps gemaakt. Ik heb er nu genoeg om de losse brug op de akoestische gitaar van een vriend los te maken en opnieuw te lijmen.






  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Onder de matzwarte verf van de scratchplaten van de Jedson zit een fraaie 3-ply slagplaat. Die heb ik in de ouwe staat teruggebracht.





    Alle grids, van 80 tot 1200 ...





    ... en daarna (nat) met 2000.





    Polijstpasta:





    Ready.



    Dit was de geverfde slagplaat:

    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 28 januari 2020 om 19:37

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top