Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Getsiederrie die clean sound in het eerste filmpje klinkt nergens naar imo, schelle digitale crap. Zou voor mij geen optie zijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    [QUOTE=wood;3451870]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    In het eerste filmpje klinkt het vooral alsof je het opname-level te hoog hebt ingesteld (clippen) waardoor ik niet kan beoordelen of ik het daarom niet goed vind klinken of dat dit het geluid van deze amp is. Ik hoop het eerste! Is dit opgenomen via de d.i? Of cabinet met mike?

    Op wat voor speakers luister je het? (toch niet via de telefoon?) Bij mij clipped hij namelijk niet over mijn verschillende speakers (waaronder studio monitor's)
    Nope, gewoon koptelefoon. Maar als het niet te hard is opgenomen is het dus gewoon een inspiratieloos kutgeluid. Kan ook natuurlijk. Vreemd, want in je telefoonopname ben ik meer gecharmeerd van de sound.
    Is het toevallig opgenomen via D.I? Dat zou het een en ander verklaren want dat geeft nooit een weergave van zoals je het hoort over een cabinet. Net zoals de Redbox cabsim van H&K, wijkt ook enorm af van via een cabinet.
    Laatst gewijzigd door pasqual; 6 december 2019 om 19:59

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik vind het een interessante amp, zeker omdat ik laatst op het Youtube-kanaal bij Henning Pauly (EytschPi42) hoorde hoe de BluGuitar Amp1 overeind bleef in een directe vergelijking met boutique amps. Een footcontroller lijkt me een must voor livegebruik. Hoe klinkt de Blueguitar over een gewone cab? Of moet je er een speciale cab voor aanschaffen voor een optimaal geluid?
    Ik gebruik zelf een Hook 1x12 Hook cab en heb 2 Harley Benton cabs. Die op het filmpje is de goedkoopste van 79 euro. Heb wel meteen de speaker omgeruild voor een WGS invader (dat is de cab in het filmpje). Met een Bogner Oversized top of een (goede) Marshall 4x12 klinkt hij nog een stuk beter.

    Gisteren speelde in bij de Heeren van Aemstel, had een Gurus 5015 buizen top mee (die ik van de week had gescoord) en de Amp1. Klonk toch 1 op 1 goed, de geluidsman vond zelfs de Amp1 beter. Ik vond ze beide goed, die Gurus is een heel kleine eenvoudige top, maar klinkt ook echt heel goed.

  4. #14

    Standaard

    [QUOTE=pasqual;3452262]
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht

    Nope, gewoon koptelefoon. Maar als het niet te hard is opgenomen is het dus gewoon een inspiratieloos kutgeluid. Kan ook natuurlijk. Vreemd, want in je telefoonopname ben ik meer gecharmeerd van de sound.
    Is het toevallig opgenomen via D.I? Dat zou het een en ander verklaren want dat geeft nooit een weergave van zoals je het hoort over een cabinet. Net zoals de Redbox cabsim van H&K, wijkt ook enorm af van via een cabinet.
    Ik gebruik de GFI Cabzeus!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
    Ik gebruik zelf een Hook 1x12 Hook cab en heb 2 Harley Benton cabs. Die op het filmpje is de goedkoopste van 79 euro. Heb wel meteen de speaker omgeruild voor een WGS invader (dat is de cab in het filmpje). Met een Bogner Oversized top of een (goede) Marshall 4x12 klinkt hij nog een stuk beter.

    Gisteren speelde in bij de Heeren van Aemstel, had een Gurus 5015 buizen top mee (die ik van de week had gescoord) en de Amp1. Klonk toch 1 op 1 goed, de geluidsman vond zelfs de Amp1 beter. Ik vond ze beide goed, die Gurus is een heel kleine eenvoudige top, maar klinkt ook echt heel goed.
    Mooi. Ik heb een Hook 2x12 met WGS speakers en een The Valve 112-RFX ported cab met V30. Ik ga er stiekem over nadenken. Ik ben benieuwd of de cleans on par zijn met mijn RV 50 MkI en Diezel Schmidt.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wood Bekijk bericht
    Btw, alles het goed is zijn ze gewoon in Nederland verkrijgbaar. Ik weet niet naar welke winkel je normaal gesproken gaat voor je gitaar spullen, maar hij kan hem gewoon bij de importeur bestellen zover ik weet (scheelt weer 3 weken wachten). Ik heb deze namelijk mee gekregen toen de eerste zending binnen was. In ieder geval veel plezier ermee!
    Ik heb hem nog nergens op voorraad gezien om hem te proberen in ieder geval. Ik was de prijzen aan het volgen en op een gegeven moment ging de prijs bij Bax wat lager dan normaal én ik kreeg random een 10% korting email van ze, dus dat scheelde wel. Ik kan wel even wachten.

    Klinkt alsof ik een goede keuze heb gemaakt als ik jou zo hoor

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Justinschut Bekijk bericht
    Ik heb hem nog nergens op voorraad gezien om hem te proberen in ieder geval. Ik was de prijzen aan het volgen en op een gegeven moment ging de prijs bij Bax wat lager dan normaal én ik kreeg random een 10% korting email van ze, dus dat scheelde wel. Ik kan wel even wachten.

    Klinkt alsof ik een goede keuze heb gemaakt als ik jou zo hoor
    Zeker, ik ben wel echt fan.

  8. #18

    Standaard

    Hij is binnen! Ik heb er nu 1 oefensessie met de band mee gedaan. Op zich klinkt hij best wel goed, maar hij heeft nog wel wat tweaken nodig. Het lukt me nog niet helemaal om hem zo lekker te laten klinken als mijn ENGL Fireball (maar goed, weinig tot geen amps kunnen dat in mijn smaak).

    Ik heb het gevoel dat de Amp1 een beetje een "djenty" eigenschap heeft die ik er niet 100% uit krijg. Ik ben meer van een old school metal growl, maar er blijft ergens een beetje een onderliggend "honky", zoals men dat weleens noemt, geluid in zitten. Verder moet ik om mijn geluid te krijgen de gain en het preamp volume best hoog zetten, waardoor hij op band volume toch nog heel kort feedbackt voordat de noisegate inschakelt.

    Een ander puntje dat me is opgevallen, is dat ik met de gate op Metal stand geen volume swell kan doen. Het is niets of herrie. Het zou beter zijn als de gate een draaiknop zou hebben ipv uit, soft en metal.

    Tot dusver mijn kritische kleine puntjes. Over het algemeen is het een goed klinkende, veelzijdige amp die (in vergelijking) niets weegt en in mijn gigbag past. Het maken van presets is ook best wel handig. Ik heb nu een dikke rhythm tone, wat minder dikke sound voor coupletten en intro's/bridges en een lead sound (ok nog 1 puntje, zou nog mooier zijn als hij ook gain, bas/mid/treb, etc op zou slaan in de presets, maar goed het is geen digitale modeler dus het is allang mooi dat hij presets op slaat)
    Laatst gewijzigd door Justinschut; 20 december 2019 om 11:18

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Hij heeft weer wat nieuws... Wou dat dit eerder bekend was en ik niet een heel pedalboard met AMP1, remote en FX had gebouwd en gekocht...

    https://www.bluguitar.com/amp-x/en/

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluegate Bekijk bericht
    Hij heeft weer wat nieuws... Wou dat dit eerder bekend was en ik niet een heel pedalboard met AMP1, remote en FX had gebouwd en gekocht...

    https://www.bluguitar.com/amp-x/en/
    Qua design niet echt geslaagd maar wel leuk dat je nu ook meerdere sounds kan kiezen en meer schakelmogelijkheden hebt.
    Helix Stomp oid erbij en je kan alle kanten op.

    Heb het overigens altijd al een interessant concept gevonden, maar vond 't kut klinken destijds door de bijbehorende speakercab.
    Maar nou speelde ik laatst met wat anders over zo'n cabinet en ik hoorde hetzelfde als wat me toen al stoorde, dus wellicht is het gewoon de speakerkast.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top