Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Gewoon omdat de markt daar om vraagt.
    Dus al de markt erom vraagt, komt er een switch op die eigenlijk geen functie heeft, zelfs gevaarlijk is voor de amp? Ben ik nou zo dom of... zijn die producenten het...?

    Ik weet dat je een ampwizard bent, is ook geen kritiek aan jou, I'm just puzzled..
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nooit een stand-by op buizen radio of tv tegengekomen. Of buizen zendapparatuur.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Op mijn Blues Junior zat ook geen stand-by. Op alle tops die ik heb/had wel.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Voor een gelijkricht buis is een standby schakelaar echt slecht, in één klap moet ie de stroom verwerken van stroomtrekkende buizen en opladende elco's.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Nou, voor eens en voor altijd maar een artikeltje geplaatst in de faq.

    Jullie proberen te overtuigen is niet mijn missie maar uitleg schrijven en onderbouwen wel. Uiteindelijk is iedereen vrij om te doen wat hij wil.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Merci beaucoup Frans! Wat is dan de beste - voor dummies - procedure voor een amp met standby-switch in de opstart, gebruiks- en afsluitfase?
    Laatst gewijzigd door telerocker; 21 november 2019 om 00:43
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Okee...mijn peavey Deltablues had geen stand-by. Die heb ik jaren geleden in laten bouwen omdat ik dacht dat dat beter zou zijn...dus niet...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Beste optie is helemaal niet gebruiken. (Mooi gat voor een mastervolume ) zowel bij uitschakelen als bij inschakelen.

    Waarom ook bij uitschakelen?
    Simpel: zou je eerst standby activeren en later de hele amp uitschakelen blijft de ontkoppelde elco opgeladen en in bepaalde gevallen kan dat vervelend zijn. Blijf je van de standby af dan zuigen de nog warme buizen de elco's in een rustig tempo leeg.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Beste optie is helemaal niet gebruiken. (Mooi gat voor een mastervolume ) zowel bij uitschakelen als bij inschakelen.

    Waarom ook bij uitschakelen?
    Simpel: zou je eerst standby activeren en later de hele amp uitschakelen blijft de ontkoppelde elco opgeladen en in bepaalde gevallen kan dat vervelend zijn. Blijf je van de standby af dan zuigen de nog warme buizen de elco's in een rustig tempo leeg.
    Volumes dicht en standby altijd overslaan dus
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top