Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard Welke compacte pedalboardtuner?

    Menschen,

    Ik zit met de wens om mijn Korg DT10 tuner te gaan vervangen.
    Reden: ruimte creëren op mijn board. DT-10 is nogal groot voor een tuner.

    De DT-10 die gewoon erg goed werkt zal dan in mijn mancave komen te liggen op mijn werkbank.
    Maar er moet dus een compacte vervanger gaan komen voor mijn board.

    Nu is het alweer zeker 10 jaar geleden dat ik mezelf heb verdiept in stemapparaten dus heb werkelijk geen idee wat tegenwoordig “goed” is.
    Destijds had ik als wensen dat de in en output aan de bovenzijde zaten conform T-rex pedalen en het een degelijke switch had, en het er niet als een boss pedaal uit mocht zien.

    Inmiddels heb ik andere parameters voor mijn zoektocht.

    Ik heb de volgende 3 tuners op het oog:

    Boss TU-3S Tuner

    https://www.thomann.de/intl/boss_tu_...er_b_stock.htm

    Korg Pitchblack Mini BK

    https://www.thomann.de/intl/korg_pitchblack_mini_bk.htm

    TC Electronic Polytune 3 Noir

    https://www.thomann.de/intl/tc_elect...une_3_noir.htm

    Wat voor mij belangrijk is:
    - Compacte afmeting
    - Zichtbaarheid LEDs op podium
    - Zichtbaarheid LEDs bij veel zonlicht
    - Rustig stabiel gevoel bij heen en weer gaan LEDs
    - Robuuste behuizing
    - 9V aansluiting zodat hij in de chain kan

    Wat voor mij niet belangrijk is:
    - True Bypass (word geschakeld met een Carl Martin Octa-Switch (output gaat niet naar return in de loop, signaal zal dus nooit door de tuner lopen buiten de stemmomenten)
    - Verschillende programma’s / stemmingen. Ik gebruik de standaard stemming waarbij ik ook de dropped D kan stemmen.
    - Ingebouwde microfoon
    - Prijs, moet gewoon een goed ding zijn.

    Wellicht kunnen jullie mij helpen de juiste keuze te maken. Welke zouden jullie kiezen?

    Bedankt!
    Got a quarter in my pocket.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    In dit geval zou ik altijd voor de tc electronic polytune gaan. Werelds ding!

  3. #3

    Standaard

    En als het echt compact moet een polytune mini....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het is een kwestie van wat je ligt. Ik heb voor de Boss TU-3 (niet de S) gekozen. Makkelijk afleesbaar en behoorlijk precies. Gaat ook niet snel stuk (op basis van de Boss-jes die ik vele jaren heb).
    Laatst gewijzigd door telerocker; 18 november 2019 om 12:01
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Hier ook voorstander van de Boss. Die dingen zijn gebouwd als een tank. Al zeker 20 jaar heb ik een TU-2 op m'n bordje gehad. En die heeft wat te verduren gehad. Van een goeie lading bier (door eigen toedoen, geen ruig verhaal hier helaas), tot auto in, auto uit, op een pedalboard in een softcase, meerdere keren echt hard gevallen. Dat ding is niet kapot te krijgen. Heb nu een TU-3 op m'n bandjes pedalboard en de TU-2 heeft z'n plek op m'n thuisbordje gekregen. Het werkt echt altijd. Dat ze een slechte, hoorbare buffer zouden hebben is ook een fabel. Proefondervindelijk ondervonden dat het niet zo is. Maar dat maakte voor jou toch al niet uit ivm de CM switch.

  6. #6

    Standaard

    TC Electronic! heb mijn boss tuners vervangen door tc op mijn gitaar en basbord.
    vind ze accurater en beter dan boss. vooral als je lager stemt dan E standard.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik doe niet anders, lager stemmen dan E standaard, al jaren.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Hier ook voorstander van de Boss. Die dingen zijn gebouwd als een tank. Al zeker 20 jaar heb ik een TU-2 op m'n bordje gehad. En die heeft wat te verduren gehad. Van een goeie lading bier (door eigen toedoen, geen ruig verhaal hier helaas), tot auto in, auto uit, op een pedalboard in een softcase, meerdere keren echt hard gevallen. Dat ding is niet kapot te krijgen. Heb nu een TU-3 op m'n bandjes pedalboard en de TU-2 heeft z'n plek op m'n thuisbordje gekregen. Het werkt echt altijd. Dat ze een slechte, hoorbare buffer zouden hebben is ook een fabel. Proefondervindelijk ondervonden dat het niet zo is. Maar dat maakte voor jou toch al niet uit ivm de CM switch.
    Die van mij staat buiten de rest van de chain, dus daar sowieso geen probleem mee.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Als het gaat om real estate ligt het een beetje aan je plank en pedalen
    een mini tuner lijkt voor de hand liggend -en is dat ook- maar soms gebruik ik een Korg Pitchblack 4 die horizontaal is en dan een betere keus is om ruimte te besparen
    Die Pb4 is dan wel een always on wat betekent dat er een buffer actief is
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Qua ruimte maakt het niet veel uit of je de DT-10 hebt of de TU-3 doordat de in/output bij de DT-10 aan de bovenkant zitten en bij de TU-3 aan de zijkant.
    Ik ben zelf erg blij met de Polytune 3 (inderdaad ook noir)

    Edit: De S bij TU-3 over het hoofd gezien. Maar in principe maakt het voor de breedte niet uit.
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 18 november 2019 om 16:03
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top