Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
Gewoon ter lering ende vermaeck
Ik heb in '82 een strat laten bouwen, de mode toen was dunne neck en 008/009 dus dat werd het ook.
De gitaarbouwer zei toen hij hem overhandigde, de stelschroef zit nog los, er was geen reden om hem aan te draaien maar dat kan natuurlijk altijd.
Uiteindelijk bleek ik het beste met 010/052 overweg te kunnen gaan en dat zit er ook op maar die stelschroef heb ik nog steeds niet aan hoeven draaien
nou is de ene neck de andere niet maar een goed stukje hout draait zijn hand niet om voor wat heavy lifting
Ik heb al mijn gitaren op 010 met heavy bottom of 011. Die stonden allemaal afgesteld op 09. Hals pen nooit mee hoeven kloten maar de intonatie is vaak wel om zeep. Dikkere snaren gaan naar mijn ervaring altijd de hals ietsje krommer trekken, hoeft niet zo veel te zijn om daadwerkelijk te moeten compenseren, maar je zorgvuldige afstelling kan er wel door veranderen.

Topic starter gaat van 09 naar 11? Dan zal er waarschijnlijk wel enige aanpassing nodig zijn.
Er zijn toch setjes te koop met alleen de lage E snaar dikker? Probeer dat eerst eens dan, kan me niet voorstellen dat er dan ook maar iets verandert.