Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 65
  1. #1

    Exclamation Waar zijn al die Boogie's gebleven?

    Goeiemorgen lui,

    10 jaar terug kwam je ze voortdurend tegen. Mesa/Boogie short en medium heads van alle series. Studio, Mark 2,3 en 4, calibers... noem maar op.
    Ik zit nu al een half jaar uit te kijken om en klein stackje te maken met de 2 1x12 thiele cabs die ik heb maar er komt niets meer langs...`
    Ik speel nu op een Mark V head met die cabs en dat klinkt te gek maar ik zou dolgraag nog eens een shorthead MK III of IV willen hebben.

    Je ziet ze gewoon nergens meer en vroeger echt heel regelmatig... Ik zou het me haast niet kunnen voorstellen maar zijn die oude krengen allemaal naar het buitenland gegaan zijn of op zolders terecht gekomen?

    Meer om even mn frustratie eruit te gooien dan om echt een discussie aan te zwengelen maar ik vraag het me dus echt wel af :-)
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    ik heb jaren op rectifiers gespeeld (2 en 3 kanaals) maar toen ben ik op marshalls en nu op ENGL overgeschakeld omdat ze gewoonweg beter door de mix prikken.
    ja ik kon ook gewoon naar de mark series gaan maar die had toen veel teveel knopjes naar mijn zin en ik heb een bloedhekel aan een graphic EQ...


    Laatst gewijzigd door YannickH; 16 november 2019 om 11:46
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ze snijden nou eenmaal zo slecht door mix! Dennis komt er in in 3... 2... 1...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Misschien worden ze niet te koop aangeboden omdat Boogie’s zo goed bevallen dus ze daarom niet verkocht worden ?
    Open deur misschien maar toch, zou kunnen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Brum, jonguh!

    Maar inderdaad, ik vind dat nog steeds een verschijnsel (wat, als ik google, best door veel mensen als een probleem wordt gezien) dat ik niet helemaal kan plaatsen.
    Het maffe is, er loopt hier iemand rond met een Road King, die ik er eigenlijk nooit over gehoord (gelezen) heb.
    Nou is de voicing van de roadster, en de road king, wel anders dan de normale DR, maar ik kan me niet voorstellen dat dit het verschil maakt?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk dat het simpelweg met de populariteit te maken heeft, icm de prijs. Mesa was sowieso al high end, dus vallen er al veel kopers af. Nu is het op de high end markt weer heel erg hot rod Marshall wat de klok slaat in high gain land. Denk aan bijv. Friedman. En de rest van de Marshalls zijn altijd op de markt gebleven. Voor veel mensen is dat nou eenmaal één zucht met de definitie van het rockgeluid. Als je nu mee wil op de markt, moet je daarin mee. Zoals dus bijv. Friedman. Die pakt en de high end markt en de rest zit er overheen te kwijlen, want wordt gebracht als ultiem Marshall geluid. Ik heb trouwens het idee dat Mesa wel al langer wat van de markt verstoten is. Bogner heeft daar denk ik ook veel mee te maken bijv. En ook die heeft weer handig meegelift op 'het ultieme Marshall geluid'. Mesa heeft dat wel geprobeerd, ben alleen de naam even kwijt van die versterker.

  7. #7

    Standaard

    Stiletto bedoel je denk ik. Mooie amp ook.
    In mijn openings- mail doel ik vooral op de topjes die je vroeger zo vaak voorbij zak komen.

    Een studio combo deed vroeger zo'n 400,- en nu 600,- (belachelijke prijs) maar de topjes zie ik nooit meer...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vind dat in geval van Mesa "high end" niet moet worden verward met "duur"

    Bogner heeft ook wel leuke amps, ik vind de shiva echt heel erg mooi clean, maar zo'n XTC......mooie amp, maar veel meer een "deken" over de drive sound dan ik ken van veel andere amps. Als dat niet zo was had ik waarschijnlijk destijds die XTC gekocht en niet mijn Soldano.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Nocki, ik weet niet waar je kijkt, maar op MP staat sowieso niet zo veel meer als vroeger, maar nog steeds 31 hits in 'gebruikt'.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    En zolang jij niet zoveel meer aanbiedt, Nocki, scheelt dat natuurlijk al minstens 20 Mesa's op jaarbasis.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top