Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 65 van 65
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb echt jarenlang op een 412 kast, Marshall top en 19" rack, Morley volume en midicontroller gespeeld. In sommige gevallen was dat echt een gepruts maar lukte altijd. Ik had toen ook werkelijk niets anders.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Maar dat was geen master volume Marshall?

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Twee originele Plexi 100W eindtrappen op en in één 1959 kast en chassis.
    Dan heb je wel veel headroom...!!! :rocken:
    Samen met eerst een Quadraverb GT en Kitty Hawk Quattro preamp (had ik beide nooit weg moeten doen de Alesis heb ik inmiddels weer), later met Boss GX700 en Hughes & Kettner Access preamp. H&K was geleend en heb ik inmiddels elders gekocht. Momenteel weer een rackje met Peavey 50/50, TC multi, Quadraverb GT en Access. Kast wordt waarschijnlijk toch een rechte 412 of een Bogner 212.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja plexi's, dat zijn wel van die versterkers die het wel wat beter doen op hoger volume. Ik moet eerlijk zeggen, mijn Splawn heeft daar ook wel een handje van, zij het in mindere mate. Die heeft wel wat volume nodig om beter te klinken. Thuis speel ik ook wel over de Splawn, met een JCM 800 2x12 kast eronder, maar wel met een attenuator. Een 2203 heeft, ondanks de mastervolume, ook wel aardig wat volume nodig om beter te klinken. Tenminste, dat is mijn ervaring. Plexi's voelen in mijn beleving erg stijf aan als ze zachter staan en om er meer gain uit te trekken heb je ook wel een flinke bak herrie nodig. Een 2210 is dan weer easy, ik denk omdat alle verzadiging uit de voorversterker komt, ook door diodes. Pedaaltje ervoor en je zit echt in high gain territorium.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die versterker is niet echt meer een Plexi. Dat was het wel, maar de preamp is eruit gesloopt en er is een tweede eindtrap bijgebouwd (daar is 'ie niet lichter van geworden). De versterker heeft alleen 2 x volume en presence. Hij is heel erg stevig, clean vol en luid. Maar dan weer totaal anders dan een 100W '63 Fender Showman die ik heb. Echt een andere klank.
    Ik speelde thuis vaak op een zelfbouw Steelphon Polaris tube combo met V30 (ook wel mee opgetreden) en de laatste jaren op een Kitty Hawk Apache 50W Marshall-achtig op een KH 412 (vergeten wat voor speakers, 2 types iig). Tegenwoordig eigenlijk altijd op Bias Amp via de Mac mop een paar redelijke monitors.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top