Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 65
  1. #11

    Standaard

    Haha.. Ja ik zet ze inderdaad niet meer zoveel om... :-)

    Ik kijk tegenwoordig vooral op MP idd. Zijn er meer plekken om weer eens te kijken?

    Ik zie inderdaad heel veel moderne Boogie's tegenwoordig. Veel DR, MKV, F-series enzo maar die echt oude jaren 80 beestjes zie je niet meer... Daar waren er vroeger echt heel veel van...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Die oude 80's amps waren hip, duur, exclusief
    deden ook een geluid dat je nergens anders vond
    maar Boogie is allang links & rechts ingehaald door hippere en duurdere amps
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    En daarbij: de enige boogies die je nog in de bekendere popmuziek tegenkomt zijn vaak die rectifiers, als ik platen van Volbeat, Mickelback of Limp Bizkit hoor.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb heel kort een Caliber gehad. Ik werd er geen vriendjes mee, dus snel doorverkocht. Nog even een Nomad geprobeerd. Was het ook niet voor mij. De oversturing en de toonregeling van de Boogies uit de jaren tachtig en negentig moet kennelijk je ding zijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    rectifiers, als ik platen van Volbeat, Mickelback of Limp Bizkit hoor.
    Volgens mij gebruikt volbeat marshall.
    Tenminste, "vroeger" wel.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Aha, gisteravond een plaat op 3FM gehoord van Volbeat en dat klonk erg naar een rectifier.
    Three Doors down ? Kryptonite, is een rectifier ook toch ? Op plaat klinken die toch echt wel erg lekker!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Boogie had zijn eigen ding en dat was goed
    je had Fender, Marshall, Vox en Boogie, de classic amps
    waar het vaak fout gaat is wanneer de classic amps de concurrentie op zijn eigen gebied probeert af te troeven
    Boogie ging Fender, Vox en Marshall doen en dat werden geen fuif knallers.
    wie kent de Maverick nog? En wie ruilde zijn AC30 daar voor in? En wat is er met de Santana sound gebeurt? Dat zit verstopt onder 400 knoppen en het schijnt dat iemand dat ook daadwerkelijk gevonden heeft.

    Ik vind Boogie nog steeds een stoer merk maar dan als de gitarist van Iggy Pop er op speelt, daar klopt het plaatje.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Aha, gisteravond een plaat op 3FM gehoord van Volbeat en dat klonk erg naar een rectifier.
    Three Doors down ? Kryptonite, is een rectifier ook toch ? Op plaat klinken die toch echt wel erg lekker!
    Het lastige aan vergelijken met de sound van "grote" artiesten is dat het de vraag blijft wat er allemaal verbouwd is aan die amps, en dan heb je de productie nog.

    Die ene knakker van rammstein schijnt ook rectifiers te gebruiken, maar ik hoor dat niet echt. Ik kan die sound niet eens maken.
    En die van three doors down had vroegah hughes & kettner triamp mk2's. Nou had ik die ook, maar die van mij klonk veel strakker/netter/moderner dan zijn gitaar sound.

    Een maatje van me heeft een gewéldig vet klinkende JCM 800 maar die is gemodificeerd. Maar als je naar de zak onderdelen kijkt die er uit is gehaald, of vervangen, dan vraag ik me af of toevallig alleen de behuizing nog hetzelfde is. Dat geintje zie/zag je bij heel veel scheurneuzen in het verleden ook wel.

  9. #19

    Standaard

    De oude Boogie sound stond inderdaad voor de Santana sound maar dat is wel grotendeels voorbij. De huidige Boogie sound is momenteel voor mij vooral de John Petrucci sound bij Dream Theater.

  10. #20
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik herken het punt dat je maakt over het aanbod. Maar dat heeft z'n golfbeweging door de jaren heen. JCM800's moesten op een gegeven moment ook een godsvermogen kosten.

    Kreeg een tijdje terug als ruildeal een Stilleto aangeboden. Gesloten beurs, super amp maar tweedehands niet van af te komen. Dus overgeslagen. Raar, want Mesa is een ontzettend sterk merk.
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top