Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: Kinder gitaren

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twoerd Bekijk bericht
    Wil ze akoestisch? Want als er iets moeilijk speelt (en daardoor ontmoedigt) is het een te goedkope (of eigenlijk: te slechte) akoestische. Met elektrisch is het al sneller speelbaar voor minder geld.

    Squier Mini Strat ofzo?
    Is veelal een kwestie van afstellen.
    Bovendien... dat plastic & multiplex werkt allemaal niet zo; kan best nogeens stabiel zijn.
    Leg zo een kind uit dat haar gitaar toch nog 200 euro kost; wordt ze echt niet voorzichtiger door.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big E Bekijk bericht
    Mijn dochter van 7 is al maanden aan het vragen of ze ook gitaar mag spelen. Vaak genoeg om te geloven dat ze serieus geïnteresseerd is. Sinterklaas komt eraan, dus ik ben druk aan het rondkijken, maar er is heel veel aanbod en ik kan weinig info over maten en kwaliteit vinden. De wensen: goed bespeelbaar voor een kind van 7, akkoestisch, enigszins stemvast en niet al te duur. Iemand ervaringen hiermee? Thanks, alvast.
    In het lokaal naast mij heeft een meisje van een jaar of 7 les. Zij speelt op een Taylor GS Mini. Ik vind het een zeer goed klinkende gitaar. "Niet al te duur" is afhankelijk van je referentiekader. Mocht je dochter er na een tijd mee stoppen, kun je er of zelf op spelen of hem met niet al te veel verlies weer verkopen. Nog iets kleiner en goedkoper is er nog de Baby Taylor.
    Laatst gewijzigd door TobyW; 22 november 2019 om 20:05

  3. #23

    Standaard

    Ik heb zelf een GS Mini Walnut, welke ik heb gekozen na 2 uur proefspelen op diverse kleinere gitaren.
    Het was gewoon de gitaar die het meest rijk in klank was over de hele hals.
    Standaard zit er echter een vrij zware set op, met aanverwante snaarspanning en dat speelt niet echt lekker.
    Ik heb er een lichtere set op laten zetten en heb andere pins laten monteren.
    Dat ding speelt nu zo heerlijk licht en klinkt zo lekker, dat andere gitaren vaak amper meer aan de beurt komen.
    Ben zelfs van plan een tweede te kopen, zodat ik er één voor in de woonkamer en één voor boven heb.
    Zo'n gitaar is niet alleen ideaal voor kinderen, maar ook een uitkomst voor volwassenen met wat kleinere handen zoals ik.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Mijn zoon van 11 speelt sinds anderhalf jaar op een 2e handse Taylor GS Mini. Setje 0.010” erop en gaan met z’n kleine vingertjes. Ik heb afgelopen zomer voor vijf tientjes een Squier mini voor hem op de kop getikt. Je merkt wel dat de Squier een goedkope gitaar is. De Taylor biedt gewoon meer kwaliteit. Maar als je de moeite neemt om die Squier even goed af te stellen, en de stemmechanieken vervangt voor iets meer solide exemplaren, dan is het echt zo gek nog niet. Die kleine neemt bij voorkeur de Squier mee naar les, omdat ‘ie “zo lekker speelt papa”.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het verschil tussen iemand van 7 en van 11 is behoorlijk groot.

    Ik heb DEZE 2 jaar geleden voor m'n werk gekocht en dit blijkt een probleemloze prima bespeelbare gitaar te zijn.


  6. #26

    Standaard

    Ja, 7 en 11 scheelt nogal wat. Net als een paar jaar les (en, neem ik aan, motivatie om te spelen en oefenen) versus geïnteresseerd zijn maar ook nog moeten ontdekken of je het echt leuk vindt. Ziet er wel prachtig uit, die Taylor GS mini, en speelt ongetwijfeld goed, maar is mij toch echt veel te duur voor nu. Misschien als over twee jaar blijkt dat ze echt dedicated is. Wordt weer een hele nieuwe ervaring dan, als dochterlief gaat meedelen in het gitaarbudget...:-)

  7. #27

    Standaard

    en zoiets?


  8. #28

    Standaard

    De Sint is al geweest, hè? :-) Ik heb voor een paar tientjes een tweedehandsje van marktplaats geplukt. Ik heb haar geleerd hoe ze haar rechterhand moet plaatsen en hoe ze akkoorden moet tokkelen met haar vingers. Ze is vlijtig aan het oefenen...

  9. #29

    Standaard

    Ah Sint, zat met Kerst in de war.
    Het is naar ik aanneem een klassieke gitaar geworden?

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frans D Bekijk bericht
    Ah Sint, zat met Kerst in de war.
    Het is naar ik aanneem een klassieke gitaar geworden?
    Inderdaad. Een klassieke 3/4 gitaar. Akkoestisch spreekt toch wat meer tot haar verbeelding. Als je aan een snaar trekt komt er geluid uit. Elektrisch is nog wat te ingewikkeld, met kabels en versterkers en zo :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top