Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: Kinder gitaren

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Anders is dit wellicht iets:
    https://www.thomann.de/nl/soprano_ukuleles.html

    Kun je terug sturen en zo.

  2. #12

    Standaard

    Denk dat het handiger is om gelijk met zessnarig te beginnen i.v.m. een eventuele latere overstap als het spelen bevalt.
    Gewoon op een 3/4 Yamaha nylon o.i.d. beginnen en als het bevalt en er eelt is gekweekt; overstappen naar Western.
    Gaat dat vrij snel en is full size nog te groot, dan is zoiets als een Taylor GS mini (met lichtere setup als standaard) een ideale tussenstap.
    Ik zou er wel wat lessen bij geven, dat is gelijk een goede test om te zien hoe serieus ze is en of ze het spelen goed kan oppakken.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Of je koopt er zo een:

    jackson minion 3/4
    Zit een halspen in en is best wel prima gitaartje eigenlijk!
    Neem hem zelf wel eens mee naar bandrepetitie in plaats van mn cs strat of gibson lp.

    ik heb er wel een 5 position switch in gezet met coilsplit en ook de tuners en pickups vervangen voor aliexpres locking tuners(€25) en aliexpres high gain humbuckers (a 30 eu). Maar dat zou je allemaal ook achterwege kunnen laten, al helemaal voor een kind



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door rozh; 14 november 2019 om 14:27
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vraag Plant hoeveel ukeleles hij van Aliexpress in de hand heeft gehad.
    Geen. Maar waarom een kind dat gitaar wil spelen opzadelen met een ukelele?
    Ik zeg niet dat er iets mee mis is met een ukelele of Aliexpress, maar er wordt niet naar gevraagd.

    Toen ik op m'n 12de ein-de-lijk een felbegeerde gitaar kreeg, keek ik ook niet naar waar ze vandaan kwam. Het was een Spaanse gitaar, zag er niet uit als een rock 'n roll gitaar en klonk ook niet zo, maar het was een gitaar en ik was blij. Ik vraag me af of ik dat met een ukelele ook was geweest.

    Meteen elektrisch is misschien ook niet zo praktisch. Dan moet je weer versterken en voor je het weet zit je met vele opties die niet direct bijdragen aan het leren spelen, dat kan ook zonder toeters en bellen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Geen. Maar waarom een kind dat gitaar wil spelen opzadelen met een ukelele?
    Ik zeg niet dat er iets mee mis is met een ukelele of Aliexpress, maar er wordt niet naar gevraagd.

    Toen ik op m'n 12de ein-de-lijk een felbegeerde gitaar kreeg, keek ik ook niet naar waar ze vandaan kwam. Het was een Spaanse gitaar, zag er niet uit als een rock 'n roll gitaar en klonk ook niet zo, maar het was een gitaar en ik was blij. Ik vraag me af of ik dat met een ukelele ook was geweest.

    Meteen elektrisch is misschien ook niet zo praktisch. Dan moet je weer versterken en voor je het weet zit je met vele opties die niet direct bijdragen aan het leren spelen, dat kan ook zonder toeters en bellen.
    Toen ik elf jaar was, had ik voor mijn verjaardag een gitaar gevraagd. Had al een paar jaar ukelele achter de rug. Mijn ouders wilden mij een xylofoon(?) geven - want dat was wat anders dan iedereen had. Na veel soebatten hebben ze de xylofoon - nog niet eens uitgepakt - terug gebracht naar de winkel, en kreeg ik alsnog een (draak van een) gitaar.
    Ze hebben het nooit begrepen, helaas...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Er komt in mijn geval bij dat met name mijn vader een muzikale ontwikkeling belangrijk vond. Hij (geboren in 1934) had zelf de kans nooit gekregen. Er stond bij mijn oma wel een harmonium, mijn vader had destijds op een of andere manier ook wel leren noten lezen, maar veel verder was hij nooit gekomen. Hij heeft wel alsnog orgelles genomen toen ie al tegen de 50 was, maar dat kwam al niet meer echt uit de verf.

    Hij heeft het bij mijn broers en mij wel zo vroeg mogelijk gestimuleerd. We hadden een oude piano (een oude Rippen met van die kandelaars links en rechts tegen het front, wie heeft dat ooit verzonnen ) en daar zijn we allemaal op begonnen. Een van m'n broers wilde trompet en die kwam er, ik wilde gitaar en die kwam er ook.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik begrijp Erik zijn insteek wel, maar met 7 jaar is zo een interesse misschien ook wel wat te ver ontwikkeld om nog met willekeurig een ander instrument met wat snaren aan te komen zetten.
    Hangt ook van de persoonlijkheid af.
    Anyhoe.
    Meer met Plant in dezen; toch maar voor een gitaar.
    Then again; ik zou dus wel een stuk rommel van MP plukken voor het geld van een Alie Ukelele en daarmee hetzelfde trucje flikken.
    Vind ze het spannend genoeg ?
    Investeer je in wat beters.
    Lijkt mij dat voldoende ouders je voor zijn gegaan en hun 3/4-je al snel willen dumpen.

  8. #18

    Standaard

    Dank voor alle input tot nu toe. Ik denk dat ik toch voor een 6 snarige variant kies, al is het alleen maar omdat ik haar zelf makkelijker dingen uit kan leggen als ze daar om vraagt. Ik ben nu naar 3/4 gitaren op marktplaats aan het kijken. Er is inderdaad genoeg aanbod.

    Je weet het natuurlijk nooit met die koters, maar ergens zou ik het wel heel vet vinden als ze iets van die passie die ik heb mogen beleven met gitaarspelen zou kunnen oppikken. En dan misschien ooit samen nog iets spelen... Maar goed, ik loop voorruit op de zaken. Eerst maar eens een gitaar vinden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Wil ze akoestisch? Want als er iets moeilijk speelt (en daardoor ontmoedigt) is het een te goedkope (of eigenlijk: te slechte) akoestische. Met elektrisch is het al sneller speelbaar voor minder geld.

    Squier Mini Strat ofzo?
    Laatst gewijzigd door twoerd; 15 november 2019 om 12:48

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Oeh, dank voor dit topic, het schiet me nu te binnen dat ik nog een complete 3/4 (of 1/2? weet niet meer) electrische gitaar op zolder heb liggen. Weliswaar in een doos met allemaal losse onderdelen en ongespoten, maar wel compleet en alles werkt want reeds eerder getest. Nou nog even de tijd vinden om er wat moois van te maken. En een vrolijk kleurtje uitzoeken natuurlijk.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top