Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Kinder gitaren

  1. #1

    Standaard Kinder gitaren

    Mijn dochter van 7 is al maanden aan het vragen of ze ook gitaar mag spelen. Vaak genoeg om te geloven dat ze serieus geïnteresseerd is. Sinterklaas komt eraan, dus ik ben druk aan het rondkijken, maar er is heel veel aanbod en ik kan weinig info over maten en kwaliteit vinden. De wensen: goed bespeelbaar voor een kind van 7, akkoestisch, enigszins stemvast en niet al te duur. Iemand ervaringen hiermee? Thanks, alvast.

    e.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ik zou vooralsnog een goedkope 3/4 met nylon snaren nemen. Als ze na twee weken er de brui aan geeft, hang je 'm aan de muur, en anders hang je 'm na twee jaar aan de muur en geef je haar een echte gitaar.
    Het is een suggestie, niet gestoeld op (een) ervaring(en).
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Koop een ukelele bij Aliex. Speelt ze er over een paar maanden nog op dan kijk je verder. Vaak eindigt de interesse waar het oefenen begint.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Ik zou vooralsnog een goedkope 3/4 met nylon snaren nemen. Als ze na twee weken er de brui aan geeft, hang je 'm aan de muur, en anders hang je 'm na twee jaar aan de muur en geef je haar een echte gitaar.
    Het is een suggestie, niet gestoeld op (een) ervaring(en).
    Daar is wat voor te zeggen. In ieder geval hang ik hem dan op een plek aan de muur waar ze erbij kan :-). Voor het geval dat.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Koop een ukelele bij Aliex. Speelt ze er over een paar maanden nog op dan kijk je verder. Vaak eindigt de interesse waar het oefenen begint.
    Is dat niet echt totale crap, dat Alie expres? En ja, je hebt gelijk met dat oefenen. Daar ben ik wel bang voor bij haar...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lui die er nog nooit wat gekocht hebben vinden het rommel en zeggen dat je er maanden op moet wachten. Lui die er wel wat kopen zijn over het algemeen erg tevreden. Deze lijkt me wel wat:

    https://www.aliexpress.com/item/3296...chweb201603_52

  7. #7

    Standaard

    Ik heb het alleen van horen zeggen, maar thanks, ik ga het zeker checken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big E Bekijk bericht
    Mijn dochter van 7 is al maanden aan het vragen of ze ook gitaar mag spelen. Vaak genoeg om te geloven dat ze serieus geïnteresseerd is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Speelt ze er over een paar maanden nog op dan kijk je verder. Vaak eindigt de interesse waar het oefenen begint.
    Zie de verschillen. Big E ziet potentie, Erik een tijdelijke bevlieging.
    Handig om een kristallen bol te hebben waarin te zien is waar het heen gaat, maar die hebben we nu eenmaal niet.
    Natuurlijk heeft het geen zin om meteen diep in de buidel te tasten voor een volwaardig instrument, met het risico dat deze snel staat te verstoffen of op mp belandt. Tegelijk weten we dondersgoed dat een crappy instrument alleen al de motivatie in de kiem kan smoren.

    Een ukelele van Alie (of de Lidl) lijkt mij geen optie.
    Als je echt denkt dat ze serieus gitaar wil spelen (en waarom zou ze dat niet willen, er zit hier een heel forum met mensen die ook allemaal ooit zijn begonnen en volhouden), koop dan gewoon een (3/4) gitaar. Eventueel 2dehands of een inruilgitaar bij een muziekhandel.

    Misschien kun je een instrument huren bij een muziekschool als je haar lessen wil laten nemen. Dan zit je er ook niet aan vast.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Tegelijk weten we dondersgoed dat een crappy instrument alleen al de motivatie in de kiem kan smoren.
    Dit. Daarom zoek ik die balans tussen betaalbaar en toch goed klinken en lekker spelen. Desnoods mag het dan best een paar tientjes meer kosten. Als ze dan die vingertjes eindelijk in de vorm van een D akkoord heeft staan, wil ik wel dat het zo klinkt dat ze denkt: hier wil ik terugkomen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vraag Plant hoeveel ukeleles hij van Aliexpress in de hand heeft gehad. Grote kans dat wanneer je naar een 'gerenommeerde' zaak gaat, je exact dezelfde voor het dubbele te koop ziet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top