Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara Bekijk bericht
    Tarbacks zijn naar mijn weten een van Bills laatste wapenfeiten bij Gibson in de jaren 70. Daarna kwam Tim Shaw en dan opnieuw Bill (met printplaatjes en zo).
    Bill was gek op epoxy. Lastig om het kapje ervan los te krijgen zonder de hele pickup te beschadigen.
    Dirty Fingers mogelijk?
    en er gaan verhalen de ronde dat o.a bij de L6s veel pickups uitvallen door kortsluiting die dan weer gekoppeld wordt aan de epoxy die de isolatie van de draad zou aantasten.
    zelfs mijn Custom copy had 2 dode tar back achtige pickups

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Heb net even op Reverb zitten speuren en die Shaws worden echt voor achterlijke prijzen aangeboden. Een setje begin jaren '80 Shaws gaan vanaf zo'n €300,- tot soms ver over de €600,- Dat durf ik er echt niet voor te vragen. Ik denk sowieso niet dat de Nederlandse markt ook zo gek is, kan het me niet voorstellen. Maar ik schrok er wel even van. Heb ze altijd als prul gezien en daarom ook al vrij vlot vervangen (wat zeg ik, inmiddels hebben er al zeker zes verschillende setjes in de SG gezeten) en daarom ergens in de onderdelen kist geflikkerd. Als ik me goed heb ingelezen, heb ik me daar toch een beetje in vergist. Misschien toch maar 's overwegen om ze 's te laten waxpotten, met de originele kapjes er weer op. Je weet maar nooit of de echte Gibson kenner een verkeerd kapje ontdekt. Ik ben alleen wel wat angstig voor dat waxpotten. Een maat van me had een oude DiMarzio Super Distortion en die is toch vakkundig naar het rijk der gesmolten elementen gestuurd. Door een professionele gitaartechneut, die echt supergoed bekend staat. Dat houdt me toch een beetje tegen...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ik heb ooit een keer een kleine mini friteuse gekocht bij de kringloop mocht ik dit eens een keer willen doen.
    regelbare temperatuur, wel met een losse temp meter erbij mocht die van de friteuse niet helemaal nauwkeurig zijn.
    het is maar een idee

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb begrepen van die maat van me dat het probleem was dat het plastic te broos was geworden door de leeftijd en daarom in no time gesmolten was. Vandaar dat ik het een beetje angstig vind bij een element van 36 jaar oud.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb begrepen van die maat van me dat het probleem was dat het plastic te broos was geworden door de leeftijd en daarom in no time gesmolten was. Vandaar dat ik het een beetje angstig vind bij een element van 36 jaar oud.
    Ik hang er zo'n kook thermometer in, zet de pot met was (paraffine met bijenwas) au bain marie op een elektrische kookplaat. Buiten, want paraffine is vluchtig en wil graag boem doen. Graad of zestig geloof, er staan oa bij Stewmac wel handleidingen.

    Je moet er gewoon bij blijven en goed opletten. Ik heb al meerdere oude elementen gewaxpot, oude Dimarzio's, Duncan's, Gibsons, merkloos, tot nog toe met waxpotten nog niks gemold. Met de soldeerbout daarentegen... 😶

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Al eens doorgemeten ondertussen?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee, nog niet. Moet nog even zoeken naar die multimeter en heb nog niet echt de drive gevonden dat te doen. Daarna nog 's kijken hoe ik e.e.a. moet doormeten, ik heb namelijk geen idee.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Multimeter kun je ook effe bij de Action halen.

    Je hebt 2 draadjes aan je pup en 2 aan je meter.......

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Nee joh gek, ik ga toch niet naar de Action als ik zelf een multimeter heb liggen ergens. Ik weet alleen niet waar ie ligt. En ouwe elementen hè, één draadje. Ik heb wel al het e.e.a. gevonden, maar op welke stand de multimeter moet staan bijv. niet. Ook gaat het meestal om al gemonteerde elementen, maar je moet ze toch ook los kunnen meten lijkt me.

    edit: Ik heb het al gevonden:



    Nu de multimeter nog.
    Laatst gewijzigd door Brum; 28 november 2019 om 12:36

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb ze inmiddels nagemeten en kom uit op 7,53 en 7,38. Niet veel verschil dus. Lijkt er inderdaad sterk op dat de twee elementen exact hetzelfde zijn, ik denk twee brug elementen. En origineel voor zover ik weet, dus wel een beetje apart.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top