-
7 november 2019, 18:36
Fender tone master series
Het verwondert mij een beetje dat er nog geen topic is maar :
https://youtu.be/PPLKAIYyuuM
Fender heeft een aantal high-end modelingamps op de markt gebracht. Specifiek is wel dat het telkens een "exacte" digitale kopie van één bepaalde versterker is : deluxe, twin...
Voordeel volgrns fabrikant : licht in gewicht, attenuator zodat je ook op laag volume kan spelen .
Jullie mening ?
-
7 november 2019, 19:10
sja...
wie brengt er NIET een modeling op de markt die nog witter wast dan de rest
Fender heeft al eerder een paar keer modeling gedaan en dit is gewoon numero zoveel.
Maar hoera dan.
-
7 november 2019, 19:28
Concept lijkt toch wel verschillend : betreft niet x aantal amps maar slechts 1 amp.
Als we het dan toch over wasproducten hebben : alleen voor wol dus en niet voor ander textiel ;-)
-
7 november 2019, 22:07
begrijp het gebruik van attenuators bij modeling of tansistor amps niet zo
FF lekker je transdigieindtrap oversturen ???
zal wel aan mij liggen
-
8 november 2019, 17:50
Technisch achterliggend is het niet hetzelfde natuurlijk maar dat is mi het beoogde effect dat men "imiteert". Versterker gaat oversturen op een lager volume...
-
8 november 2019, 20:10
Kan zomaar zijn dat het effect van een attenuator geïmiteerd wordt ja. Ben wel benieuwd naar het ding. Ik heb een paar Fender transistorversterkers gehad en het clean was altijd prima, sowieso beter dan wat er uit Marshalls kwam. Kan me bij deze serie, zeker gezien de prijs, alleen het gewicht als voordeel indenken. Gaat er wat fout; een huizenversterker is altijd te repareren en bij modeling waarschijnlijk ook maar tegen welke prijs?
-
8 november 2019, 21:54
Wat is dan het effect van een power attenuator? (behalve volume dan)
Dezelfde kan je zeggen van een stand by.
Ik gok dat Fender de verstandelijke vermogens van zijn doelgroep onderschat. Een ECHTE deluxe reverb maar dan VEEL lichter. En geen onderhoud. En goedkoper.
Ik wil het feestje ook niet bederven alleen ruil ik mijn '71 deluxe er niet voor in.
-
8 november 2019, 21:58
Ik denk dat de versterker voor de jongere/minder ervaren gitarist is bedoeld.
-
9 november 2019, 00:15
Standby voor dit model maakt silent opname via xlr met IR mogelijk.
-
9 november 2019, 00:50
Oh, apart om die knop dan stand by te noemen? Lijkt het toch net of er buizen inzitten!
Regels voor berichten