Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Nux MG-200

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 september 2019
    Locatie
    Sliedrecht
    Berichten
    4

    Standaard Nux MG-200

    Als beginnend gitaarspeler ben ik erachter gekomen dat een goeie sound vinden niet meevalt. Dan ga je googlen en kom je erachter dat er 100.000 effect-pedalen zijn en weet ik niet wat nog meer.

    Waar moet je in godsnaam mee beginnen? Die krengen beginnen ook gewoon op 40 euro per stuk, en welke moet je dan kopen?

    Zo ben ik op internet de Nux MG-200 multi-effect-pedal tegengekomen, en die staat nu naast me op mijn bureau.

    Ik ben een beetje aan het uitproberen gegaan met de presets waarmee die geleverd word, en vervolgens heb ik eens het e.e.a. geprobeerd daarop aan te passen om te zien(horen) wat het doet.

    conclusie: Dit is hogere wiskunde, en ik heb niet gestudeerd.

    Zijn er mensen die dit apparaat ook hebben? Ik hoor graag jullie ervaringen. Zijn er misschien sites ofzo waar mensen hun preset van dit apparaat delen zodat ik die kan overnemen en wellicht op die manier beetje handig erin worden?

    Harmpie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb net 3 filmpjes gecheckt en ge=en van hen was zelfs maar vaag een aansporing om zo'n Nux te kopen. Maar wellicht kijk ik niet goed?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ik heb nog een handwired box of rock te koop, niet super cheap, wel erg goed klinkend: over drive en boost pedaal in 1 behuizing.
    modulatiepedaaltje en evt erbij en je bent klaar(voor eventjes:P)

    en als je toch een multieffect wil zou ik toch eerder bij boss, line6 of mooer ofzo kijken
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #4

    Standaard

    Tja, een multi-effect is ideaal voor beginners om kennis te maken met de wondere wereld van gitaareffecten. Zo’n beetje alles zit er in.
    Nadeel is dan weer dat je te maken hebt met een leercurve om het pedaal te leren kennen.
    Mijn advies is om met een lege patch te starten en dan per effect te kijken wat wat doet. Ik heb even de manual bekeken en dat moet wel te doen zijn hoor.

    Mocht dit nog te lastig zijn zou ik deze inruilen (30 dagen niet goed geld terug?) voor een (tweedehands) Zoom g3 of g3x. Deze kastjes zijn een stuk gebruiksvriendelijker dan dat nux apparaat.

  5. #5

    Standaard

    Ene ik weet niet in hoeverre je beginner bent maar mijn ervaring is dat je je dan beter op het spelen kunt richten dan geluid ,dat komt wel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Ene ik weet niet in hoeverre je beginner bent maar mijn ervaring is dat je je dan beter op het spelen kunt richten dan geluid ,dat komt wel.
    Leuk juist! Beetje experimenteren. Je geluid wat voller maken met een reverb, beetje gain en alles klinkt lekkerder en dat motiveert ook weer meer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  7. #7

    Standaard

    anders kun je als beginnen vast ergens voor 2 of 3 tientjes een tweedehands POD(mini) van line6 kopen.

    kun je lekker repeteren met een hoofdtelefoon
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Leuk juist! Beetje experimenteren. Je geluid wat voller maken met een reverb, beetje gain en alles klinkt lekkerder en dat motiveert ook weer meer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Tuurlijk
    Maar mijn ervaring is dat in den beginne veel mensen (me included)het verschil niet zien/horen tussen een goede sound en goed kunnen/leren spelen en vooral aan knoppen leren draaien ipv eelt op de vingers te kweken

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top