Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat was de Fender Elite. Gebouwd in de Fender Custom shop. Doen tegenwoordig al snel zo’n 4.000 EUR.

  2. #22

    Standaard

    Ik heb een Elite uit 2015, voorzien van S-1 knop en N3 single coils. Bevalt mij prima.

    Waar ik wel aan moest wennen, in tegenstelling van de conventionele schakelingen bij Gibson en PRS waar je door de schakelaar in een logische volgorde van "iets doffer/meer bas" naar mid en uiteindelijk "iets feller/scheller" gaat.

    Bij de Elite gaat dat feitelijk van hot naar her, vooral als je de S-1 knop gebruikt. Maar goed, na een tijdje weet je waar je moet zoeken.

    Het klinkt in ieder geval iets minder vintage dan de ouderwetse pickups. Om dat te bereiken: draai je volumeknop lichtjes terug en druk de S-1 knop uit. Al met al een gitaar met veel mogelijkheden (meer dan ik nodig heb) en ik zie geen reden de pickups en S-1 te verwijderen/vervangen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Ik heb een deluxe strat met samarian cobalt elementen die mij zeer goed bevalt.Hij mag dan wat braaf klinken maar dat is goed te veranderen met de gain knop van de versterker.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Ben ergens wel nieuwsgierig.
    We zijn 30 jaar na mijn lace sensors.
    Die klonken als lace sensors; snel de herkenning van de belangrijkste klankeigenschappen van een strat, en na verloop van tijd voor mijn gevoel wat teveel compressie en te weinig diepgang.
    Beetje instant allemaal.
    Zou er best eens wat willen proberen, gewoon voor de gein.
    Kan me voorstellen dat die hb strat prima materiaal is voor bv in een top 100 coverband.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Leuke tele en wit met zwarte binding heeft wel wat!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top