Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Jullie oren hard nodig!

    Sinds tijden weer een gitaar in A standaard gestemd en heb nu een compleet nieuwe patch op de Helix gemaakt ervoor. Hoe klinkt dit vanuit een guitar sound en mix perspectief? Ik heb expres tijdens de solo alle toeters en bellen uit de kast gehaald, cleane gitaren, toetsen etc. Ik weet wel dat ik tijdens dat stuk wat tracks nog meer in volume omlaag zal moeten brengen omdat het totaalvolume daar te veel omhoog gaat.

    https://www.soundclick.com/music/son...ongID=13941196

  2. #2

    Standaard

    In Your Face is het eerste wat bij me op komt. Niet slecht, maar ook niet heel mooi. (vind ik)
    Edit: Ik heb het over de sound
    Laatst gewijzigd door maxdb; 3 november 2019 om 20:04

  3. #3

    Standaard

    Tot 20 sec. dacht ik, dat gaat wel ergens naartoe.
    Maar daarna volgen de noten mij om de oren..... en miste ik dus elke vorm van melodie.
    (of een poging daartoe)
    Is ook niet iets wat in de metal-scene thuishoort...... dacht ik......
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4

    Standaard

    Muzikaal bekeken klinkt deze sample veelbelovend.
    Soundwise klinkt de slaggitaar prima. Mixingwise vindt ik het lastig om er wat over te zeggen. Daarvoor is het fragment te kort. Wel vindt ik de sound van de snare minder bij de rest aansluiten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    In Your Face is het eerste wat bij me op komt. Niet slecht, maar ook niet heel mooi. (vind ik)
    Edit: Ik heb het over de sound
    Dank! Ja daar vroeg ik ook commentaar op thanks. Kun je t wellicht omschrijven in termen van frequentiegebieden, volumes etc? Dan kan ik er wellicht wat aan proberen te doen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Tot 20 sec. dacht ik, dat gaat wel ergens naartoe.
    Maar daarna volgen de noten mij om de oren..... en miste ik dus elke vorm van melodie.
    (of een poging daartoe)
    Is ook niet iets wat in de metal-scene thuishoort...... dacht ik......
    Dank Ernest voor t luisteren Ondanks dat ik t zelf wel een lekker stukkie vind.... en ja, het is een soort van proggie lichte fusiony stukkie, het is slechts ter plekke verzonnen terwijl ik bezig was met de gitaar sound en de mixer instellingen te maken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
    Soundwise klinkt de slaggitaar prima
    Dank! Dat is het beste compliment waar ik op had kunnen hopen. Ik heb een history of alleenstaand fantastisch maar in de mix ruk klinkende patches op de Fractal Axe Fx. Nu ik ben overgestapt op de Line6 Helix LT lijkt t allemaal wat makkelijker in de mix geplaatst te kunnen worden. Erg blij dit te horen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul ST Bekijk bericht
    Wel vindt ik de sound van de snare minder bij de rest aansluiten.
    Iets te roomy? Moet ie wat snappier?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik mis "resonantie", "leven", etc. Iets wat "feel" hoort te hebben is gereduceerd tot "functie".

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Volgens mij voel ik hetzelfde als Harold. Het is qua feel dynamiekloos, niets knalt er een keer lekker uit. Gitaar mist veel leven en klinkt overal even hard. Waar is de presence in de gitaar? Beetje levendiger mid wellicht De knip-en-plak metal doet daar ook geen goed aan, maar da's dan nog een kwestie van smaak. Het is ook wel een beetje het moderne metal dingetje waar ik niet van houd, dus ook dat is wel voorkeur. Ik kan er ook niet heel precies de vinger op leggen, maar de deken over de gitaar viel me wel meteen op. Het percussieve haal je daarmee ook van de gitaar af, wordt een beetje een streep zo. In een eerder stuk van je had ik destijds een beetje hetzelfde en haalde ik een band als Mastodon aan, waar de gitaar verre van perfect is, maar toch ongelooflijk strak, waardoor er veel leven in het geluid zit. Meer grid, meer mid, meer precense, meer hard-zacht. Er zit geen punch in het geluid, het is er meteen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Het spijt me Fu; ik kan er nog steeds niet aan wennen....
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top