Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard HNAD: Bugera T5 Infinium



    Op mijn eeuwige zoektocht naar de ideale 'salontafel' amp heb ik besloten de Bugera T5 infinium eens te proberen, waarom?

    1. Prijs
      Bij Thoman voor 129 euro te krijgen en dat is eigenlijk geen geld... En vooral onderweg naar het vinden van mijn geluid en wat voor mij werkt vind ik het toch fijn 129 euro uit te geven ipv 299+ euro
    2. 0.1, 1 en 5 watt modes
      Ik woon in een gehorige flat, dus de mogelijkheid tot een lager volume is echt een pre
    3. Formaat
      Ik heb al wat andere mini-amps, en de Bugera is dan wel wat groter maar alsnog een prima formaat om op een bijzettafeltje naast de bank te hebben staan en er even bij te pakken. De 1x12 Cab staat in de hoek tegenover me en kan daar gewoon blijven staan terwijl ik speel, gewoon laagdrempelig om even te gaan pingelen.
    4. Mogelijkheden/Reverb
      Ik had al een Vox MV50 (zowel AC als CL), waarbij ik vooral de CL gebruikte icm een aantal pedaaltjes waaronder reverb en een overdrive/distortion. Dit omdat ik de cleans van de AC variant echt een stuk minder vond dan die van de CL, maar de CL echt alleen amar clean doet. Maar dat betekent dus ook een klein pedalboardje onder de bank hebben, kabels overal, etc. Mijn hoop was/is een amp waar eigenlijk alles in zit wat ik wil dus fijne cleans, een lekkere rauwe rand en reverb.


    De reviews waren over het algemeen positief, meeste negatieve dingen waren wanneer mensen support nodig hadden of een defect in de amp. Kan gebeuren natuurlijk, dus hopen dat ik daar niet mee te maken krijg...

    Eerste indrukken...

    Zou wel eens een goede vervanger kunnen zijn/worden!

    Cleans niet zo mooi als de Vox MV50 CL, maar beter dan de AC.

    Een rauw randje (vooral icm humbuckers, ik heb ook een mex strat met vrij lage power output pickups en dan is het wat lastiger. maar alsnog te doen..).

    Reverb is ook bruikbaar, niet zo mooi en flexibel/ruim als het pedaaltje dat ik heb (hoewel ik die ook simpelweg in 1 stand heb staan) maar geeft die lekkere galm.

    Tot nu bevalt hij dus prima.

    Zit wel te overwegen het standaard preapmbuisje (12AX7) te vervangen aangezien ik gelezen heb dat dat echt de moeite waard kan zijn maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen (tips? Vooral dus als het me net wat meer gain/distortion kan geven).

    Hoe dan ook, had eigenlijk niks op gitaarnet gevonden over dit bakje maar mijn eerste ervaring is positief dus wellicht behulpzaam voor anderen die ook op zoek zijn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Van harte met je nieuwe amp man!!!!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Van harte met je nieuwe amp man!!!!
    Haha, thanks! Ondertussen ook wat buisjes besteld om wat te gaan klooien... Voor ruim de helft aan wat ik aan de amp zelf kwijt was, maar ja kan nooit kwaad om wat in reserve te hebben.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Nee zo is dat, heb je wat in huis, en past volgens mij in meerdere versterkers, zullen geen exotische buizen in zitten denk ik.......

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Lief ampje, congrats man!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ziet er leuk uit en super goedkoop ook!
    Ik zie dat je ook een Aliex draadloos setje hebt. Bevalt het?

  7. #7

    Standaard

    Haha, thanks! Wel een stukje forser dan de MV50 maar alsnog enorm compact. En idd,het oog wil ook wat en mijn oog vond dit wel een mooi ampje.

    Draadloos setje is huismerk van Thomann (maar idd vast een rebranded aliexpress/chinees setje).Werkt eigenlijk wel dikke prima, voor mij vooral thuisgebruik maar tot de andere kant van de kamer werkt het sowieso goed (een 9m ongeveer).

    Merk niks van latency, compact setje. Batterij zou 6u mee kunnen/moeten gaan, kan daar nog weinig over zeggen verder. Maar werkt enorm eenvoudig, hoor geen verschil in geluid met mijn kabel.

    Voor mij eigenlijk aardig overbodig, maar heb een opruimbui waarij ik alles zo minimaal en clean mogelijk wil hebben (en om die reden dus ook van een ampje met pedalboardje naar puur een amp, en dus weer een kabel minder door dit draadloze setje. Waarbij ik ook moet zeggen dat je nog minder na hoeft te denken bij het neerzetten, leggen en verplaatsen van je gitaar).

    So far eigenlijk heel leuk allemaal Nu eens zien of ik verschil merk met andere buisjes (komen morgen of overmorgen binnen)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Wat 'n leuk klein kastje!!! Felicitades met je aankoop en veel plezier ermee!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Ik zit ook al een tijdje te kijken naar deze amp voor thuis!

    Ik lees van sommige gebruikers dat de 0,1 en 1 watt modus een hoop toon verliest, en ook meer compressie heeft. Hoe ervaar jij dit?

    Verder ben ik wel benieuwd hoelang hij clean blijft; vanaf welke gain/volume standen begint hij te oversturen??

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je de 12AX7 vervangt voor een 12AT7 verlaag je het ingangssignaal. Nog verder door er een 12AY7 of 12AU7 in te zetten. Die truc is heel handig bij amps waarvan de volumepot nogal snel van nul naar 100 gaat. Gebruikte ik in een Blues Deville. Werd hij heel handelbaar van. Bij deze Bugera zal dan het signaal beter clean worden/blijven.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top