Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Hmmm, eerlijk gezegd geen idee... heb hem uberhaupt amper tot niet op 1+ gebruikt en zo fijn-gehorig ben ik nou ook weer niet.

    Moet ook zeggen dat ik nu weer een Bugera G5 infinium heb. De T5 was bijna top, alleen bij inschakelen van overdrive kanaal werken de equalizers niet meer (dus hoog, mid, laag). Dit is by design trouwens... maar wel wat jammer want vond de distorted sound niet altijd even mooi.

    De G5 geeft toch wat meer mogelijkheden met overdrive en geluid... ook die op 0.1, 1 en 5 te zetten alleen een stukje forser dan de T5. Echter staat hij nu netjes binnen handbereik naast de bank en niet in de weg dus goed genoeg voor nu.

  2. #12

    Standaard

    Ik bennog op zoek naar een handzaam buizenbakkie voor een leuke prijs voor repetities en kleine optredens (met een rockband, dat wel). Zou de T5 nog naast een drummer te horen zijn?

  3. #13

    Standaard

    5W is wel heel krap aan.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Ik bennog op zoek naar een handzaam buizenbakkie voor een leuke prijs voor repetities en kleine optredens (met een rockband, dat wel). Zou de T5 nog naast een drummer te horen zijn?
    Hangt van je drummer af. Niet alleen hoe hard ie slaat maar ook of het drumstel en beetje goed is afgesteld. Ik heb met drummers gespeeld die hun vellen graag aan de slappe kant hebben en dan resoneert elke klap door waardoor je met een waas van drommels zit waar je met je gitaar doorheen moet zien te komen. En andere drummer met beter afgesteld drumstel en betere techniek zorgde ervoor bij de karaoke band dat ik een stuk zachter kon gaan spelen. Het totaalgeluid is dan doorzichtiger.

    En het hangt van je gewenste geluid af denk ik. Als je echt clean wilt zal het waarschijnlijk krap worden qua volume. Mag het een stuk in de vervorming dan zou het best kunnen werken denk ik, tenzij je metal oid speelt waarbij strakheid van de eindtrap een vereiste is. Maar dat is niet jouw ding volgens mij.

    Ik heb voor thuis een Laney IRT studio en een Katana. Ze kunnen allebei op een watt of zelfs een halve. Dat gaat toch best hard. Meer vermogen dringt wat beter door in band - verband en op afstand denk ik. Elke buizenbak heeft toch een soort ideaal volume voor een bepaald geluid. Uitproberen en anders terug sturen?

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 26 januari 2020 om 10:52
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #15

    Standaard

    Dank je. Ik besef dat het krap is, maar zou fijn zijn als het lukt. We spelen rock, met een drummer die er flink op gaat zullen we maar zeggen. Het gesleep met mijn AC30 stond me een beetje tegen (zelfs de CC1 met 1 speaker is akelig zwaar), terwijl de andere gitarist voor dit soort dingen een Vox Night Train in zijn jaszak had, bij wijze van. Ik overdenk het nog even, ik bedenk me ook dat ik een telecaster moet. Geld moet rollen, maar wil er niet mee overdrijven.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2007
    Locatie
    Ede
    Berichten
    206

    Standaard

    Hoe bevalt de top, nu je hem een jaartje hebt?

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superken_nl Bekijk bericht
    Hoe bevalt de top, nu je hem een jaartje hebt?
    Haha, dat is een kick... kom niet zoveel meer hier, maar toevallig weer eens gekeken.

    Hoe dan ook, an sich is het een fijne maar ik ben alweer wat amps verder. Ik vond het toch teveel gedoe om er een beetje lekker distorted geluid uit te krijgen. (Was dus ook een kwestie dat de EQ niet meer werkt bij aanzetten OD... daardoor kon je het geluid in die mode helemaal niet meer tunen wat toch een dealbreaker was voor me)

    Daarna een Bugera Infinium G5 head gekocht, welke beter voldeed maar een issue met de een van de knoppen had. Teruggestuurd ter reparatie maar door leveringsproblemen (en corona) duurde dat maanden voor ik die weer terug had.

    In die tijd kwam een 2e hands DV Mark Micro 50 II voorbij die ik nu gebruik...

    Maar los van de moeite om er echt een fijn rauw geluid uit te krijgen echt een hele lekkere amp (en vind hem er ook gewoon heel leuk uit zien). Als je geen issue hebt met een pedaaltje voor overdrive een prima optie.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Overdrive uit een buizenampje die zacht staat is toch best wel moeilijk. Mijn Marshall DSL1CR doet dat wel aardig moet ik zeggen, maar het is toch anders dan op een beetje volume. Ik gebruik naast mijn Marshall ook een Fender Champ uit '73, en daarvoor staat een Okko Diablo Gain+ OD - is ook best stiekem heel lekker, heel anders dan de Marshall.

    Blijft ook een persoonlijke voorkeur!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top