Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard Finger pickers, duim plectrum info gevraagd

    Ik wil een duim plectrum gebruiken. Echter de meeste die ik tegen kom zijn loei hard en dikker dan mijn gewone plectrum. Het materiaal van een duim plectrum lijkt me ook harder dan mijn gewone plectrum. Daardoor in combi met mijn picking vingers is het geluid van de duim plectrum veel harder en scherper dan van mijn vingers.
    Wat komt een beetje overeen met die Fin pick van Dunlop?
    Ik gebruik 0.80 mm, zie hier onder.



  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2006
    Berichten
    3.915

    Standaard

    Qua materiaalhardheid heb ik zo geen vergelijk, maar ik heb een paar Zookie duimpicks, en de clou daarvan is dat je kunt kiezen wat de hoek is van het pick-gedeelte, dus, ten opzichte van de duim (10, 20, of 30 procent, of graden). Hiermee bepaal je min of meer de hardheid van de attack / het geluid. Is misschien het proberen waard.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.456

    Standaard

    Tijdje geprobeerd maar voor mij was niks, te omslachtig
    maar goed, het idee is dat de bassen er harder mee gaan klinken en hoe harder het materiaal hoe luider
    dus wanneer je zegt, ik zoek iets dat net zo hard klinkt als mijn duim rijst bij mij de vraag, waarom uberhaupt een duim plectrum?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Ik zoek net zoiets (materiaal, scherpte/dof/dikte) als mijn Dunlop pick.
    Ik schakel vaak tussen straight picking en finger picking.
    Tijdens het spelen klem ik af en toe mijn plectrum tussen mijn opgerolde index om met de overige vingers en duim te finger picken.
    Maar op dat moment mis ik dus mijn wijs vinger.
    Met een duim plectrum heb je gewoon alle vijf vingers nog ter beschikking.

    Om een warrig verhaal kort te maken, de meeste duim plectra die ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn zowat twee keer zo dik als mijn Jim Dunlop 0,80mm.
    Er zijn toch wel dunnere te koop?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Ik ga op zoek. Thnx.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jplm Bekijk bericht
    Qua materiaalhardheid heb ik zo geen vergelijk, maar ik heb een paar Zookie duimpicks, en de clou daarvan is dat je kunt kiezen wat de hoek is van het pick-gedeelte, dus, ten opzichte van de duim (10, 20, of 30 procent, of graden). Hiermee bepaal je min of meer de hardheid van de attack / het geluid. Is misschien het proberen waard.

    Ik ga op zoek. Thnx.

  7. #7

    Standaard

    ik gebruik deze zookies onder een hoek van 20 graden nu een tiental jaar en na dertig jaar gebruik van een gewone plectrum had ik in het begin best wel moeite met dezelfde problemen die jij aanhaalt maar na een tijdje oefenen met die duimplectra leer je dat wel op te lossen en sla je iets minder hard aan met je duim ik zou nu met geen gewone plectrum meer willen spelen want de klank van je vingers is met niets anders te evenaren. veel succes ermee.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top