Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik heb een elektronisch-akoestische gitaar (budget ding) en een Dean Markley soundhole pickup. Die pickup klinkt echt heel veel beter dan de elektro-akoestische. Veel minder piezo-scherpe mids, beter gebalanceerd. Nog steeds geen 100% akoestische weergave, maar veel beter dan een budget piezo oplossing.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Die Dean Markley soundhole pickup ken ik wel, en ik werd er niet zo vrolijk van.
    Kost ook niet de wereld, wat dat betreft is het een mooie oplossing voor incidenteel gebruik; geen modificaties aan je gitaar, vrijwel geen problemen met feedback, etc, maar ik vind het toch te elektrisch qua sound.
    Dan liever de fishman rare earth humbucker, maar die is flink duurder, en klinkt als ik eerlijk ben nog steeds min of meer elektrisch. Is ook niet gek gezien het principe uiteraard.
    Ook die magnetische elementen gaan er m.i. flink op vooruit als je ze blend met een klankkastmicrofoontje, zoals bv de rare earth blend van fishman; mijn (beperkte) warenonderzoek heeft ertoe geleid dat ik met een dubbel systeem, hetzij microfoontje + magnetisch, hetzij piezo + microfoontje, de mooiste resultaten hoor, maar dan zitten we sowieso al in een heel andere prijsklasse dan met alleen een dean markley promag pickup.

    Goede microfoon voor je gitaar zetten is nog altijd 10x mooier, maar (voor mij) niet praktisch.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hoe bevalt je LR baggs anthem trouwens ? Nog steeds tevreden ?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb hem alleen nog thuis getest via mijn geluidskaart ; ik heb geen versterker voor akoestische gitaar.
    Morgen in oefenruimte eens via mixer + fullrange systeem proberen, en volgende week over een echte PA.
    Resultaten thuis zijn vooralsnog nog goed, ik heb de microfoon level iets dichtgedraaid tov vol open, anders was het veel te schel.
    Ik kan me voorstellen dat ik die nog wat meer moet tweaken, afhankelijk van wat er op hogere volumes allemaal gebeurt.
    Je kunt natuurlijk eindeloos varieren met de microfoonlevel, en de hoog-af-filter van de piezo.

    De enige kritiek die ik tot nu toe heb is dat het hoog-af-filter voor de piezo wel een makkelijk bereikbare draaiknop is, net als de algehele volumeregelaar, maar dat je de microfoonsignaalsterkte met zo'n pielschroefje moet regelen. De gedachte zal zijn dat dit een set-and-forget is, maar ik hsd hem liever ge-set-and-forget dmv een stuk tape of zo.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Die Dean Markley soundhole pickup ken ik wel, en ik werd er niet zo vrolijk van.
    Kost ook niet de wereld, wat dat betreft is het een mooie oplossing voor incidenteel gebruik; geen modificaties aan je gitaar, vrijwel geen problemen met feedback, etc, maar ik vind het toch te elektrisch qua sound.
    Dan liever de fishman rare earth humbucker, maar die is flink duurder, en klinkt als ik eerlijk ben nog steeds min of meer elektrisch. Is ook niet gek gezien het principe uiteraard.
    Ook die magnetische elementen gaan er m.i. flink op vooruit als je ze blend met een klankkastmicrofoontje, zoals bv de rare earth blend van fishman; mijn (beperkte) warenonderzoek heeft ertoe geleid dat ik met een dubbel systeem, hetzij microfoontje + magnetisch, hetzij piezo + microfoontje, de mooiste resultaten hoor, maar dan zitten we sowieso al in een heel andere prijsklasse dan met alleen een dean markley promag pickup.

    Goede microfoon voor je gitaar zetten is nog altijd 10x mooier, maar (voor mij) niet praktisch.
    Het klinkt wel 10x beter dan de elektro-akoestische gitaar die ik heb hangen. Wat ik ook schuif met de equalizer, het ding blijft schel en scherp middy klinken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb hem alleen nog thuis getest via mijn geluidskaart ; ik heb geen versterker voor akoestische gitaar.
    Morgen in oefenruimte eens via mixer + fullrange systeem proberen, en volgende week over een echte PA.
    Resultaten thuis zijn vooralsnog nog goed, ik heb de microfoon level iets dichtgedraaid tov vol open, anders was het veel te schel.
    Ik kan me voorstellen dat ik die nog wat meer moet tweaken, afhankelijk van wat er op hogere volumes allemaal gebeurt.
    Je kunt natuurlijk eindeloos varieren met de microfoonlevel, en de hoog-af-filter van de piezo.

    De enige kritiek die ik tot nu toe heb is dat het hoog-af-filter voor de piezo wel een makkelijk bereikbare draaiknop is, net als de algehele volumeregelaar, maar dat je de microfoonsignaalsterkte met zo'n pielschroefje moet regelen. De gedachte zal zijn dat dit een set-and-forget is, maar ik hsd hem liever ge-set-and-forget dmv een stuk tape of zo.
    Nice ! Goed bezig al dus👍
    Wat ik live op hoge volumes doe is de blend knop op de helft dat je en piezo en mic allebei hebt. Heel mooi op hoog volume over een PA!
    Ben benieuwd hoe jou ervaring daarmee is.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het klinkt wel 10x beter dan de elektro-akoestische gitaar die ik heb hangen. Wat ik ook schuif met de equalizer, het ding blijft schel en scherp middy klinken.
    Dat geloof ik wel.
    Ik heb hier een elektro-akoestische van een vriend liggen, ook een goedkope, klinkt idd nergens naar.
    Die is trouwens passief, dus toonregeling beperkt.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nice ! Goed bezig al dus👍
    Wat ik live op hoge volumes doe is de blend knop op de helft dat je en piezo en mic allebei hebt. Heel mooi op hoog volume over een PA!
    Ben benieuwd hoe jou ervaring daarmee is.
    Hmm, de mijne heeft geen blend knop.
    Ik wist wel dat er verschillende preamp versies zijn, maar niet dat de controls anders waren.
    Bij mijn Anthem stel je het microfoonvolume in met een klein schroefje, en met de regelaar die wel tijdens het spelen bereikbaar is stel je in of je van de puezo alleen alles onder de 250Hz wilt, tot full range. Best krachtig. Behalve als je je microfoonvolume wilt veranderen.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dan heb ik toch een andere versie dan jij, Dennis. Bij mij heb ik een volume wieltje, een blend wieltje tussen of volle bak piezo of mengen met microfoon, een knopje wat als notch filter dienst doet en een knopje waar ledjes aangeven hoe vol de batterij nog is.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Grappig, bij mij is het het batterij-test-knopje, volume, fase-knopje, piezo-range-knopje, en dan met de schroevendraaier dus nog microfoonvolume.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ik heb 0 ervaring met uitversterken van akoestische gitaren maar heb een lr baggs anthem in mn eastman laten zetten. Even kijken of het bevalt als ie van de week weer in huis is.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top