Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 50
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Vorige week heb ik een nieuwe gitaar gekocht, een Sigma DR-28V. Echt een schitterend instrument, maar zonder elektronica. Ik heb er bij Souman in Hattemerbroek een K&K Pure Mini in laten bouwen. Vandaag opgehaald en daar even mogen testen op een Acus versterker. Man, wat klinkt dat mooi! Geen volumeknop binnen handbereik, maar ik denk dat dat niet zo’n probleem is. Ik wil er nog een tuner bij kopen, zodat ik hem kan muten als ik hem wegzet, en eventueel een preamp pedaal met wat effecten, maar dat is niet noodzakelijk. De Pure Mini klinkt echt heel mooi akoestisch, zonder het typische geknerp van piezo’s.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ik heb 0 ervaring met uitversterken van akoestische gitaren maar heb een lr baggs anthem in mn eastman laten zetten. Even kijken of het bevalt als ie van de week weer in huis is.
    Update 1 maand later: echt heel blij met mijn anthem die ik eigenlijk door dit topic(+youtube en rondvragen) gekocht heb. Dat mixen tussen de piezo en de pickup geeft echt een goed totaal geluid. Ik merk wel wat je mist als je allen piezo of alleen pickup doet, maar zodra je dus op de sweetspot zit is het echt een topgeluid.
    Zowel via mijn ua arrow door mn monitors, als door mn deluxe reverb, pa in de oefenruimte en door de akoestische versterker in de winkel. Heb wel een ander soort tape gebruikt want de standaard pads die plakten niet goed genoeg
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik heb gisteren een LR Baggs Anthem in mijn gitaar gezet.
    Vooralsnog zeer te spreken over de sound.
    Dit is nu inmiddels een maand of 8 geleden, en geldt nog steeds.

    Op het moment dat je de Anthem installeert, wordt je akoestische geluid iets slechter.
    Voor ik deze installeerde had ik deze ervaring al gelezen, en dus ook rekening mee gehouden.

    Wat ik nog het vermelden waard vind, is dat na een aantal maanden, die "braided" piezo (blijkbaar) toch zo ingedrukt wordt onder de snaarspanning, dat het originele akoestische geluid toch eigenlijk weer terug is.
    Of het helemaal 100% terug is weet ik natuurlijk niet, maar mijn Larrivee had een typische "glinster" bij het zacht bespelen van de hoge snaren, en dat was een beetje weg, maar is inmiddels weer terug.
    Zeer content mee, alleen jammer dat de output wat laag is. Is prima mee te leven, want gewoon omhoog gainen met een pedaal of mengtafel, maar ik begrijp niet zo goed waarom men niet gelijk van de gelegenheid gebruik maakt om de versterking in de preamp meer gain te geven waardoor je een sterker signaal richting mengtafel (of zo) kunt geven. Lijkt mij logischer dan dat je aan de andere kant van kabel+DI+kabel de zaak op moet schroeven, maar dat kan ook aan mij liggen.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Iemand al ervaring met de K&K Big Shot?

    Laatst gewijzigd door Midwolda; 16 augustus 2020 om 09:49
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht

    Zeer content mee, alleen jammer dat de output wat laag is. Is prima mee te leven, want gewoon omhoog gainen met een pedaal of mengtafel, maar ik begrijp niet zo goed waarom men niet gelijk van de gelegenheid gebruik maakt om de versterking in de preamp meer gain te geven waardoor je een sterker signaal richting mengtafel (of zo) kunt geven. Lijkt mij logischer dan dat je aan de andere kant van kabel+DI+kabel de zaak op moet schroeven, maar dat kan ook aan mij liggen.
    Voor mij de reden om geen Anthem te laten installeren in mijn 1973 Martin D-35. Ik heb de gitaar al heel lang, maar wil hem nu af en toe ook wel eens mee op het podium, naast o.a. een Taylor 414CE en de verderop genoemde Farmer. Ik heb onlangs het nodige getest bij TFOA en daar vertelde luthier/reparateur en vriend Adrian Farmer me dat LR Baggs modificaties bij de Anthem heeft doorgevoerd die het systeem zijns inziens niet beter hebben gemaakt. Lees: minder. M.n dus de lagere output! Ik heb in een door hem gebouwde 00 Rosewood een Fishman Ellips Matrix Blend (p.u en microfoon) en dat bevalt erg goed. Ik heb echter o.a. ook de VTC van LR Baggs geprobeerd (zit in vrijwel elke Gibson) en die voldeed voor mij eigenlijk prima, zeker i.c.m. een goede pre-amp. Ik gebruik inmiddels een multi-fx met daarin voor al mijn akoestische gitaren met versterking een preset (beetje eq, lichte compressie en wat galm) en daardoor kan ik naar hartelust switchen van gitaar zonder volumeverschillen etc. Dit signaal gaat ook naar FOH. Werkt in de praktijk tot nu toe erg goed en ik weet precies wat ik aan lever.
    Ook een drietal van die Korg soundhole tuners (de chromatische) aangeschaft. Dat had ik ook veel eerder moeten doen. Werkt alleen niet icm een feedback buster, maar die gebruik ik vrijwel nooit meer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    en daar vertelde luthier/reparateur en vriend Adrian Farmer me dat LR Baggs modificaties bij de Anthem heeft doorgevoerd die het systeem zijns inziens niet beter hebben gemaakt. Lees: minder. M.n dus de lagere output!
    Maar die output is altijd al aan de lage kant geweest?
    Op zich is die relatief lage output geen probleem; ik snap alleen de keuze niet.
    Er zijn inderdaad wat veranderingen geweest; zo heeft de mijne wat andere controls dan het Anthem systeem van arjanb01 dacht ik.
    Bij die van mij regel je het volume van de tru-mic met een kleine trimpot. Met de wieltjes die je wel tijdens spelen zou kunnen bedienen regel je dan het volume, en of je de volledige bandbreedte van de piezo wilt of alleen het laag (en alles ertussenin), en eigenlijk werkt dit bijzonder goed.

    Zelf prefereer ik de sound van het Anthem systeem boven alles van Fishman, maar dat is smaak.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 21 augustus 2020 om 16:42

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik heb dit systeem:



    Is inderdaad low output maar is denk ik bewust gedaan om het akoestische karakter van de gitaar zoveel mogelijk intact te laten.
    Klinkt echt heel mooi natuurlijk en rond, en je kan blenden tussen piezo en mic.
    Andere systemen klinken erg schel en blikkerig vind ik.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht

    Is inderdaad low output maar is denk ik bewust gedaan om het akoestische karakter van de gitaar zoveel mogelijk intact te laten.
    Ja, dat heb ik wel vaker gelezen, maar dat is een redenatie waar ik sowieso geen touw aan vast kan knopen, want érgens moet dat level omhoog. In de preamp, of op de mixer. Ik zou zeggen ga dan zo luid als mogelijk naar de mixer, maar goed.
    Misschien heeft het wel iets met de batterijduur te maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht


    Andere systemen klinken erg schel en blikkerig vind ik.
    Niet per se; Maton heeft leuk spul, en Takamine heeft ook mooie (buizen) preamps, maar dan zit je wel in een hele andere prijsklasse te koekeloeren.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    De K&K Pure mini die ik heb klinkt ook niet scherp en blikkerig. Veel sets met een strip onder de brug klinken wel zo typisch pinnig, omdat de piezo te direct wordt aangestuurd. K&K heeft plakkertjes binnen in de kast, dat scheelt ook al een stuk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Die is inderdaad ook niet schel.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 21 augustus 2020 om 19:51

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top