Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Zelfbouw kit 5E3

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2012
    Locatie
    Flakkee
    Berichten
    8

    Standaard Zelfbouw kit 5E3

    Hi,
    Ja, ik begint gelijk maar met een vraag: Heeft iemand ervaring met zelfbouw kits
    Ik namelijk het stoutmoedige plan opgevat om zelf een versterker te gaan assembleren. Ik had het liefst gekocht in the USA maar het verschepen hierheen was mij iets te duur. Ben ik terechtgekomen op tubetown.de . De prijs van het kabinet van deze is €100 duurder dan die van tonefactory Dus vraag ik me af of ze allebei hetzelfde zijn, zowel qua hout als qua maatvoering.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Dan moet je aan tonefactory vragen waar hun cabinet vandaan komt. TT laat ze in Duitsland maken(ik vermoed oost).
    China (wo mable audio) is het niet omdat die zwart van binnen zijn gespoten en die van Tonefactory niet. Maar mogelijk hebben zij een eigen leverancier.
    Ook is er bij Tonefactory niet aangegeven wat voor hout ze hebben gebruikt.
    Qua maatvoering zal je geen problemen mogen hebben. Immers zij claimen alleen dat het een 5E3 kabinet is. En die maten liggen vast.
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik heb dit cabinetje in Engeland gescoord, niet duur.

    https://juketone.co.uk/product/5e3-d...ifier-cabinet/

    Ik heb hem daarna zelf gelakt voor die 'vintage' look.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    tubeampdoctor al gecheckt?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Tube Amp Doctor is behoorlijk aan de prijs. Ik denk dat die van Juketown het goedkoopste is.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Tube Amp Doctor is behoorlijk aan de prijs. Ik denk dat die van Juketown het goedkoopste is.
    hmmja dat wel, maar het lijkt allemaal wel wat kwalitatiever als ik t zo bekijk. of dat ook zo is weet ik niet, maar heb wel zitten twijfelen of om zelf een amp te maken en als ik dat zou doen dan zou t wss wel TAD worden, die kits zien er echt goed uit.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Dan moet je aan tonefactory vragen waar hun cabinet vandaan komt. TT laat ze in Duitsland maken(ik vermoed oost).
    China (wo mable audio) is het niet omdat die zwart van binnen zijn gespoten en die van Tonefactory niet. Maar mogelijk hebben zij een eigen leverancier.
    Ook is er bij Tonefactory niet aangegeven wat voor hout ze hebben gebruikt.
    Qua maatvoering zal je geen problemen mogen hebben. Immers zij claimen alleen dat het een 5E3 kabinet is. En die maten liggen vast.
    Tonefactory had MOJO cab's. In mijn geval zat er een labelkaartje aan in ieder geval. Ook de reden dat ze niet de goedkoopste zijn lijkt me. Er is een straight versie op jukeboxrevival. Iets goedkoper meende ik.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    hmmja dat wel, maar het lijkt allemaal wel wat kwalitatiever als ik t zo bekijk. of dat ook zo is weet ik niet, maar heb wel zitten twijfelen of om zelf een amp te maken en als ik dat zou doen dan zou t wss wel TAD worden, die kits zien er echt goed uit.
    Dat zou je E-J kunnen vragen, want die heeft daar gekocht. Vanaf foto's beoordelen vind ik moeilijk, vaak hangt het dan van de beste fotograaf af.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    De afwerking van de Juketown kast is niet helemaal van het niveau van Mojotone, maar hij is dan ook de een stuk goedkoper. Verder een prima kast.

    Overigens heb ik er een 5F10 Harvard versterker in gezet, ongeveer even luid maar veel strakker/bruikbaarder dan een 5E3...

    Voor het lakken:


    Na het lakken:
    Laatst gewijzigd door E-J; 10 november 2019 om 18:26

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top