Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Telecaster vind ik de meest veelzijdige gitaar. Kun je eigenlijk iedere stijl mee spelen. Dat doffe van een hals pickup herken ik trouwens totaal niet.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Grunge bracht wel de jaguar en mustang weer terug hè, veel meer single coil wordt het niet. Dat was ook een beetje de grap van die gruizige lofi sound, fuzz met een single. En Billy Corgan's Fender signature is een stratocaster.
    Maar het is ook wel een beetje anything goes, Cobain wisselde vaker van pickup dan van onderbroek.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik ook niet echt. Wel was er in sommige vintage tele's een schakeling waarbij hij extra dof klinkt ( soort "basgitaar" stand). Wat mij betreft totaal onbruikbaar. Wordt meestal ook veranderd. Misschien werd dit bedoeld. Maar goed bij de vernoemde gitaren bestaat dit probleem niet...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    De info hierboven klopt wel. Anderzijds, als we echt spreken over een totale beginner die ook de basisakkoorden moet leren ( lees open "cowboy"akkoorden) dan vind ik single coils daarvoor toch wel beter geschikt. Een tele is dan zo gek nog niet en je kan er ook nog goed mee scheuren...
    Absoluut. Ik heb ook niks tegen een tele met enkelspoelers en daar kan je prima mee scheuren. Ging me meer om de info van een verkoper, mits de verkoper het ook zo zwart-wit bedoeld heeft. Je hebt gelijk hoor. Ik zou me zelfs niet eens zo zeer focussen op een bepaald type gitaar als beginner. Een tele is wel no nonsense in de zin van gewoon een plank met snaren en verder niks.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Grunge bracht wel de jaguar en mustang weer terug hè, veel meer single coil wordt het niet. Dat was ook een beetje de grap van die gruizige lofi sound, fuzz met een single. En Billy Corgan's Fender signature is een stratocaster.
    Maar het is ook wel een beetje anything goes, Cobain wisselde vaker van pickup dan van onderbroek.
    Maar dan wel jaguars en mustangs met humbuckers vaak hè. Juist Cobain was daar een voorbeeld van. Billy Corgan speelde met zowel humbuckers als enkelspoelers. In z'n fender signature zitten overigens wel humbuckers, zij het in singlecoil formaat. Ik meen DiMarzio? En heeft ie nu niet iets van een signature gitaar bij Reverend? Staat me zoiets bij. Smashing Pumpkins is ook niet echt een band uit de grunge scene, wel heel erg jaren '90. Ik ga wel met je mee dat er veel jaren '90 bands waren met enkelspoelers, ook met een goeie bak gain. Maar met grunge heeft het niet veel te maken. Then again, wat is grunge. De Seattle scene uit die tijd wellicht, maar de grote vier lijken in het niets op elkaar. Er worden ook wel heel veel bands grunge genoemd alleen maar omdat het geen hair metal was en uit de jaren '90 kwam.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Telecaster vind ik de meest veelzijdige gitaar. Kun je eigenlijk iedere stijl mee spelen. Dat doffe van een hals pickup herken ik trouwens totaal niet.
    +1. Ik heb voor allerlei coverbands een tele met een Suhr T-set gebruikt. Het halselement is vaak een tikje mellower dan een strat neck single coil, maar zeer bruikbaar en zeker niet muf. Bijv. voor Modern World van Anouk en Wicked Way van Waylon.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De Hohner TE is toch de Anderson Mad Cat? Dat zijn stratocaster pickups dus meer bluesy dan jazzy.
    Ik meen te weten dat de Anderson het origineel is en de Hohner TE de kopie.
    Helemaal zeker ben ik daar niet van.
    Hoe dan ook, de TE’s claim to Fame is dat Prince daar langdurig op heeft gespeeld.
    Je had ze met een dikke streep, die van mij heeft een dunne streep.
    Een fijne gitaar. Heb m een jaar of 10. En de eigenaar wil m niet terug.

    De Tele pups die ik heb zijn een heel klein beetje lekkerder/feller voor de brug pup en zeker doffer, zelfs wat modderig voor de hals pup. Hoewel ik dat ook bij andere teles heb gehoord, wil ik zeker niet beweren dat dat ook voor alle teles zal gelden. Zowel Fender als Gibson blinken uit in series met kleine technische verschillen en grote prijsverschillen.
    Iedereen die een fijne Tele heeft gaat daar lekker van genieten.
    En ik van ‘mijn’ Hohner.

    Ik heb niet anders geprobeerd dan een forum newbie attent te maken op iets dat mogelijk op den duur zou gaan irriteren.
    Voor mij is alleen halspup om die reden minder geslaagd. Maar, k geef toe, mogelijk strikt persoonlijk.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Als ik tussen de Fender of G&L moest kiezen als beginner ?
    Dan zou ik de Fender nemen, meer rendement op het ogenblik dat mijn nieuwe hobby toch geen duurzame hobby blijkt te zijn; dan hoef je i.i.g. geen G&L te verkopen met een verhaal dat het beter is dan... toch ?
    Als player zou ik op basis van alles dat ik hoor of lees de G&L de voorkeur geven.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Jullie lijken wel een stelletje djent afficionados zeg. Je kunt op een telecaster met single coils prima cowboy akkoorden, Smashing Pumpkins en zo'n beetje alles spelen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Lijkt mij ook ideaal voor een beginner, omdat je er muzikaal alles op kan, en omdat die niet hard to handle is; stemvast, degelijk, relatief eenvoudig zelf af te stellen, en je kan zoiets naar hartelust modden / laten modden zou je op een dag wel heel specifiek een klankkleur in willen (die minder door distortion & fuzz wordt bepaald).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top