Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1

    Standaard Player Tele v.s. Asat Classic

    Dag,

    Ik wil een eerste gitaar kopen.

    Na lang twijfelen kwam ik uit bij de player telecaster.
    Ik heb deze uitgeprobeerd en lijkt me prima.
    Player Telecaster

    Nu kwam ik op internet de G&L tegen.
    Dit lijkt me ook een goede optie. Over G&L lees ik ook veel goede verhalen.
    Asat Classic

    Is er iemand die ervaring heeft met één van deze gitaren?
    Of hoe verhouden deze gitaren zich?
    Of wat zijn de overeenkomsten/verschillen tussen G&L (Classic) en Fender (Player)?
    Is er iets te zeggen over verschil in kwaliteit?


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik denk dat beide gitaren meer dan prima zijn. Zeker als eerste gitaar. Ze zijn mi erg gelijkaardig . Beiden telecasters. Welke stijlen wil je gazn spelen qua muziek ?

    Ikzelf zou altijd een gitaar kiezen die je vooraf kan uitproberen. Dus als de fender je bevalt...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Overeenkomst is dat bij beide Leo Fender betrokken is geweest bij het ontwerp.
    Kwalitatief doen ze niet voor elkaar onder heb ik gezien. Ik vind zelf G&L meer waar voor je centen. Ik heb het filmpje alleen beluisterd en ik vond dat de G&L lekkerder klonk. Ik heb zelf een Mex uit 2010, als ik een voorstel krijg om hem te ruilen met een G&L zou ik niet twijfelen en voor de G&L gaan.
    Mwa...

  4. #4

    Standaard

    Ik ben een beginner, dus eerste maar eens de basics oefenen, maar waar ik graag naar luister is nineties grunge, zoals smashing pumpkins en nrivana. Ik heb ook naar een strat gekeken, maar een tele spreekt me het meest aan, vind ik het mooist.

    Ik heb ook gekeken naar een tele met humbuckers (ook player, met coil-split), vanwege de veelzijdigheid (coil-split), maar de verkoper vertelde dat een gitaar met humbuckers wat minder helder klinkt en dat wil ik niet.

    Enig idee waar ik deze gitaar uit kan proberen in de regio Eindhoven?

    Bedankt voor het filmpje. Had ik idd gezien. Pickups schijnen wat meer output te hebben. De stemmers is hij ook wel enthousiast over. Verder heeft de asat de brass zadels in de brug, maar dat hoeft voor mij niet perse een voordeel te zien.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Over de G&L zijn hier al een paar topics geweest, als je de zoekfunctie gebruikt kun je daar ook aardig wat vinden. Dacht dat Speeddemon (rare naam eigenlijk ) er een topic over is gestart, hij was erg tevreden over de Asat Classic.

    De elementen van de G&L maken het grootste verschil denk ik.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Allebei ff testen, ook voor de feel van de neck en de toets/frets. Een tele is spanky, maar de tonepot is het geheim wapen, daarmee kun je de treble temmen als dat nodig is en veel meer verschillende sounds maken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7

    Standaard

    Wat mij persoonlijk in een Tele niet helemaal bevalt, is dat het hals element vaak een wat dof en rommelig geluid geeft.
    Zowel bij de Hohner TE als de Asat (hoor ik daar asat? Maken ze daar op het 8 uur journaal ook niet vaak reclame voor?) is dat niet zo. De helderheid van het brug element vind je terug in het hals element.

    De asat heb ik niet, alleen kort op gespeeld. De Hohner wel en die vind ik om die reden bruikbaarder dan een Tele.
    Maar goed, da’s gewoon smaak. Of het gebrek daaraan.

    Zelf proberen is de enige manier die JOU het antwoord geeft.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Zowel bij de Hohner TE als de Asat (hoor ik daar asat? Maken ze daar op het 8 uur journaal ook niet vaak reclame voor?) is dat niet zo. De helderheid van het brug element vind je terug in het hals element.
    De Hohner TE is toch de Anderson Mad Cat? Dat zijn stratocaster pickups dus meer bluesy dan jazzy.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wima Bekijk bericht
    Ik ben een beginner, dus eerste maar eens de basics oefenen, maar waar ik graag naar luister is nineties grunge, zoals smashing pumpkins en nrivana. Ik heb ook naar een strat gekeken, maar een tele spreekt me het meest aan, vind ik het mooist.

    Ik heb ook gekeken naar een tele met humbuckers (ook player, met coil-split), vanwege de veelzijdigheid (coil-split), maar de verkoper vertelde dat een gitaar met humbuckers wat minder helder klinkt en dat wil ik niet.
    Is dat serieus een verkoper in een gitaarzaak?? Smashing Pumpkins is voornamelijk humbuckers, Nirvana sowieso. En je kunt bijna geen nineties band opnoemen, ook in de grunge hoek, of het waren humbuckers. Je kunt ze zo helder krijgen als je wilt en zit 'm toch echt in meer dan alleen de elementen. Een humbucker is dikker qua geluid, wellicht wat meer gecompresseerd, maar zeker niet per definitie minder helder. Een enkelspoeler is doorgaans dunner en lijkt daarom wellicht wat meer helder. Maar dus ook dunner en lijkt me niet wat je wilt qua stijl muziek. Een verkoper die je dergelijke info aanpraat mag je je twijfels bij zetten. Maar dat mag je sowieso bij 90% van de verkopers in muziekzaken.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    De info hierboven klopt wel. Anderzijds, als we echt spreken over een totale beginner die ook de basisakkoorden moet leren ( lees open "cowboy"akkoorden) dan vind ik single coils daarvoor toch wel beter geschikt. Een tele is dan zo gek nog niet en je kan er ook nog goed mee scheuren...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top