Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 60
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Nog altijd op zoek naar iemand die van het boost gedeelte van een Carl Martin Hot Drive & Boost mk3, een EP-boost wil maken. Heb een interessant schema van het ding. En van de originele EP. Moet een torretje bij, genoeg ruimte voor. Hij werkt op 12V=.
    Voor de goede orde, heeft een trafootje, werkt op netspanning.
    De drive is uitermate klassiek, zeg maar gerust saai, een bruine, nette, keurige drive. Wel veelzijdig, een tikkeltje of veel oversturing, allemaal lekker. Uitermate geschikt voor een cleane versterker, waar je een keer over wil scheuren.
    Ik bedoel, twee tientjes plus een paar lekkere biertjes?

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Nee, zo moet je dat niet zien. Er zijn "klassieke" pedaaltjes die je een specifieke sound geven en een speciaal trucje doen (de TS, de Klon, de treble boost etc.) Zo'n pedaal waar je nu naar kijkt is een pedaal dat vermoedelijk duizend dingen kan maar (net of helemaal) niet wat die klassieke pedaaltjes wel kunnen (en waar je dus uiteindelijk toch op uitkomt :-)
    Prima, ik ga voor de losse pedaaltjes. Iemand nog tips voor een (betaalbare) treble boost?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Jaren geleden kwam deze in een zelfde soort discussie ook al voorbij. M.i. de meest neutrale oplossing (en waarschijnlijk de goedkoopste).
    Heb er twee. Zijn de enige boost pedalen die ik (nog) heb (en mijn Ace Boost van Kool & Elfring heb ik ook nog, was ik even vergeten)
    Laatst gewijzigd door NLF; 24 september 2021 om 20:46

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.580

    Standaard

    Ik heb de Flower booster van Newtone in elkaar geprutst en die gebruik ik nog steeds met veel plezier.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    is dat die super hard on? ik heb die ook een aantal keer gebouwd en wat mods uitgevoerd om hem praktischer te maken, maar vind toch uiteindelijk niet super praktisch vanwege het gekraak etc.
    De katana cleanboost blijft voor mij toch een van de beste. 35db boost en klinkt fantastisch.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Boosten van het gitaarsignaal? Een aan/uit vloerschakelaar in Input 2 van de versterker.

    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Als je even over het punt heen stapt dat ie van Behringer is en van plastic is, deze pedaal heeft een goede boost. Of die tone sucked weet ik niet, ik hoor het niet.

    https://www.thomann.de/nl/behringer_sf300.htm

    Kost 3 x niks, gooi deze in je winkelmandje erbij als je andere gear bestelt.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Hee, weer leverbaar? Mooi ding, schijnt dat je kunt blenden met de schakelaar er tussen in.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Hee, weer leverbaar? Mooi ding, schijnt dat je kunt blenden met de schakelaar er tussen in.
    Kun je er niet een 5-standen schakelaar van een Stratocaster in solderen?

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.580

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    is dat die super hard on? ik heb die ook een aantal keer gebouwd en wat mods uitgevoerd om hem praktischer te maken, maar vind toch uiteindelijk niet super praktisch vanwege het gekraak etc.
    De katana cleanboost blijft voor mij toch een van de beste. 35db boost en klinkt fantastisch.
    Ja klopt. Hij is idd niet heel veelzijdig, maar hij kleurt het geluid wel heel mooi. En die crackle, tja. Ik heb er geen moeite mee, en zolang je niet aan de volumeknop zit…
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top