Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 60
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Gebruik je m voor je basgitaar? Het belangrijkste is kijken waarvoor je m wilt gebruiken want de toepassing (vaak heel verschillend) bepaalt zo'n beetje welke je wel/niet kunt/wilt gebruiken.
    Nee, niet voor bas. Het is meer dat ik wat verschillende ‘smaken’ boost kan aanbieden. Ik denk dat ik met de spark mini (fullrange) tubescreamer (midboost) en klon clone (trebleboost) wel ben....

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    De Klon zit qua toon in de buurt van de TS (is namelijk ook een midboost!). Is alleen wat meer "spophisticated". Als je een full frequency boost hebt en een TS 9 en een treble booster (bijvoorbeeld de OC 44 van Flynn, dat is een goede) heb je een mooie set. Met een simpele Boss GE 7 kun je trouwens ook leuke dingen doen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik heb een Newtone flower booster gebouwd. Prima booster, haalt het hele geluid een beetje op, beetje meer verzadiging of zo, prima ding. En 2 tientjes, moet je hem alleen zelf nog even in elkaar solderen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Een klon kloon is inderdaad geen treble boost maar doet wat op verschillende frequenties. Ook geen mid boost, hij zit niet in de buurt van een TS bij de meeste amps. Wel een uitstekende keus als je single channel Fenders of Voxen wil oversturen, met Marshall combineert het niet met elke amp even makkelijk.
    Maar als je daarnaast een klassieke treble boost of een iets modernere variant daarvan hebt, en een clean (FET) boost en een TS dan heb je met vier pedalen wel de klassiekers te pakken. Punt is wel altijd dat het heel erg afhangt van de amp en het volume hoe ze uitpakken. Ik vind de klassieke treble booster bijna nooit goed werken, tenzij je een amp met veel laag en mid keihard aan hebt en de boel modderig wordt. Ik denk zo maar dat je dat in een gemiddelde studio niet zo vaak gaat doen, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Zovel info hebben we niet over je doelgroep
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #15

    Standaard

    Tja, de bouw van de studio moet nog beginnen, dus er is nog geen doelgroep op dit moment. Zoals gezegd ben ik me nog aan het oriënteren wat ik nodig heb. Een paar boost pedaaltjes had ik nog op het lijstje staan.

    Ik denk dat ik met een treble boost, tubescreamer, clean boost en een klon clone wel alle smaken heb. Zal ik ze allemaal nodig hebben? Geen idee, maar dan heb ik wel iets wat ik kan aanbieden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht

    Ik denk dat ik met een treble boost, tubescreamer, clean boost en een klon clone wel alle smaken heb. Zal ik ze allemaal nodig hebben? Geen idee, maar dan heb ik wel iets wat ik kan aanbieden.
    ja hier ben ik het opzich wel mee eens, although the klon met gain omlaag ook een soort cleanboost is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb een Newtone flower booster gebouwd. Prima booster, haalt het hele geluid een beetje op, beetje meer verzadiging of zo, prima ding. En 2 tientjes, moet je hem alleen zelf nog even in elkaar solderen.
    de flowerbooster is dus een zvex super hard on (zoals ik ook op mn box of rock had zitten zoals ik hiervoor verteld had)
    echt een topding voor weinig geld idd.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Verdiep je ook eens in software plug-ins.

  8. #18

    Standaard

    Zeker al gedaan, maar het is nogal lastig om een plug-in voor een versterker te zetten. 🤔

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Valt wel mee toch? DI box en reamp box en klaar is Kees?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Een klon kloon is inderdaad geen treble boost maar doet wat op verschillende frequenties. Ook geen mid boost, hij zit niet in de buurt van een TS bij de meeste amps.
    Nee dat klopt. Een keer op zo'n ding gespeeld. Hij is heel slim gemaakt en boost heel erg goed de frequenties die voor gitaar belangrijk zijn. TS heeft echt zijn eigen voicing. Maar een Klon is geen full frequency boost (niet dat een full frequency per sé goed is, ik zou eerder zeggen dat zo'n ding vaak niet is wat je wilt omdat je de bas meestal dus niet op wilt blazen)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top