Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
  1. #1

    Standaard aankoop Fender Telecaster (mex)

    Ben op zoek naar een Fender telecaster, budget is zo een 650 euro (mag uiteraard goedkoper)

    Er staan op martkplaats diverse Fender telecasters te koop, oa een Baja, een standaard Mexicaan, een classic 50's. Sommigen vragen (miz) de hoofdprijs, zo classic serie '60 telecaster op waarvan de nieuwprijs Euro 792 was en hij er nu nog 600 voor vraagt)..

    Waar zit hem het verschil nu in? Waar doe ik wijs aan?

    groet Joris

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Veel testen, en vraagprijzen zijn geen harde prijzen.
    Ik hou zelf altijd voor tweedehands marktplaats gitaren maximaal
    65% VS nieuwwaarde wat ik maximaal zou willen uitgeven aan iets wat op mp wordt aangeboden, afhankelijk van de staat.
    Vraagprijzen zijn sowieso vaak aan de hoge kant.
    Zo staat er een 5150 combo op mp waarvan de vraagprijs 900 is, aantal jaren oud die amp. Nieuwprijs 1100 dus ik zou er Max 600-650 voor neertellen dan.
    Die tele van 600 vraagprijs zou ik dus maximaal voor 400-450 kopen.

  3. #3

    Standaard

    Tja testen bij een marktplaats verkoper is niet echt een optie

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joris1971 Bekijk bericht
    Tja testen bij een marktplaats verkoper is niet echt een optie
    Niet?
    Als je bij mij op bezoek komt omdat je interesse hebt in een gitaar van mij die op MP staat kan het toch zijn dat je vindt dat de gitaar niet goed aanvoelt? Geen probleem als je weer gaat zonder te kopen!

  5. #5

    Standaard

    Je eventueel kunt ook kijken op Watchcount.com
    Kun je in ieder geval zien wat de beoogde gitaar op e-bay daadwerkelijk heeft opgebracht.
    Weliswaar geen marktplaats, maar toch een beetje inzicht in daadwerkelijke prijzen.

    Wellicht even de zoekcriteria wat nauwkeuriger invullen, maar goed, voor het idee...
    http://www.watchcount.com/completed....bnp=&bxp=#serp
    Laatst gewijzigd door FransT; 30 oktober 2019 om 13:31

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joris1971 Bekijk bericht
    zo classic serie '60 telecaster op waarvan de nieuwprijs Euro 792 was en hij er nu nog 600 voor vraagt)..
    Is toch 25% goedkoper?


    Waar vind je die trouwens nieuw voor 792? Ik vind er enkel van rond de 1000.

  7. #7

    Standaard

    Dat had die in zijn adv staan

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Is toch 25% goedkoper?


    Waar vind je die trouwens nieuw voor 792? Ik vind er enkel van rond de 1000.
    Waar staan die dan ?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joris1971 Bekijk bericht
    Ben op zoek naar een Fender telecaster, budget is zo een 650 euro (mag uiteraard goedkoper)

    Er staan op martkplaats diverse Fender telecasters te koop, oa een Baja, een standaard Mexicaan, een classic 50's. Sommigen vragen (miz) de hoofdprijs, zo classic serie '60 telecaster op waarvan de nieuwprijs Euro 792 was en hij er nu nog 600 voor vraagt)..

    Waar zit hem het verschil nu in? Waar doe ik wijs aan?

    groet Joris
    Zo'n Baja heeft bijvoorbeeld een dikkere neck. Als je daar van houdt, is dat geen probleem natuurlijk. Zoek je het standaard profiel dan eerder een standard of een classic. Bepaal ook of je liever een maple of een rosewood toets hebt. De Mexicaanse Fenders zijn doorgaans goede gitaren. Wat Arjan aangeeft: vraagprijs is meestal onderhandelbaar. 450-500 is een redelijke prijs voor een gebruikte Mex.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Kijk ook naar fretboard radius en type frets. Ik ben geen tele kenner, maar 7.25 inch is redelijk rond, 9.5 gemiddeld, 12 is redelijk vlak (als er tele's bestaan met 12 inch?). Hals profiel, standaard C, D, U, etc. Dikke honkbalknuppel hals, normaal, of een dunne slanke.

    De frets, medium jumbo, jumbo, vintage, vintage tall, etc etc. Zijn ze mooi afgewerkt, of steken ze uit?

    Breedte van de kam (nut) is ook belangrijk, relatief wat breder of wat smaller. Bij Stratocasters is een USA strat het breedst, 43mm.

    Lak, Polyester, Poly urethaan, Nitro? Is de achterkant van de hals glad hoogglans gelakt, of wat minder glad, satin.

    Tuners, vintage of modern, als ze maar stemvast zijn.

    Houtsoort vind ik zelf altijd wel belangrijk, voor de body van een telecasters is dit ash, pine, alder, moet voor mij vintage correct zijn. Fretboard rosewood of gelijksoortig, of maple.

    PU's is ook wel leuk, er zijn zat telecasters met wide buckers, of humbuckers.

    En de zadels, vintage type is 3 tonnetjes op de brug, modern is 6 losse zadels.

    Genoeg om op te letten of een keuze in te maken. PU's en knoppen en de schakelaar zijn eenvoudig aan te passen, de rest niet. Kijk bij 2e hands ook naar hoe versleten de frets zijn, een refret kost al snel 250,-

    Ik heb zelf ooit een Squier CVC 60 Telecaster gehad, goed gebouwde gitaar, met een Dimarzio Twang King neck PU, maar ik kreeg er geen klik mee, ik ben meer een Stratocaster man.
    Laatst gewijzigd door raabje; 30 oktober 2019 om 16:59

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top