Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Guild Starfire V

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard Guild Starfire V

    Hey!

    Iemand hier ervaring met de (Newark)Guild Starfire V ?

    Ik krijg de kans om mijn Fender tele usa te ruilen tegen deze Guild. Ik speel voornamelijk southern rock, en rock covers(queen, Fleetwood Mac, ccr e.d) met de band. Ik zocht dus een nieuw speeltje met humbuckers en het liefst een semi-hollow.

    Hoor graag jullie ervaringen.

    Groet Marco

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ik zag de add op MP.
    Specifiek met dit model geen ervaring, maar heb aardig wat Guilds vastgepakt toen ik mijn SF kocht, daarbij ook de Newarks.
    Zitten goed in elkaar hoor.
    En vermoed dat je pricewise redelijk in eenzelfde segment opereert, al zal je Fender op termijn mogelijk meer waardevast zijn.
    Maar om de gitaar zelf ?
    Geen reden om het niet te doen, of je zou een exemplarische lemon te pakken moeten hebben, waarover ik vooralsnog niets heb gehoord.
    Het is kwaliteit.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Wat Tuup zegt.

    Nou, blij dat ik kon helpen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik heb de Starfire IV st ( dus zonder bigsby rn met vaste brug). Dat is echt een prima gitaar. Ik ben fan van de Newark reeks.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ik heb, toen ik nog bij Guild werkte, honderden van de SF5 afgesteld en gecontroleerd. Ik vond ze tof maar zeker niet 1000E waard, op een zeldzame enkeling na. Soms was het wel echt magie wat er uit die gitaar kwam.

    Over die pickups: het is van aziatische makelij en mist (imho) de sprankel en vibe van de originele oude LB1's uit de 50ies en 60ies. Ik heb vrachtladingen vol van die bakkies opengetrokken en wat erin zit is echt matig broddelwerk, imho. Ook hebben ze een heel rare maat dus een vervangende pickup vinden is een extreme uitdaging.

    De wiring, de pots en switch: het is prima voor een jaar maar daarna moet je echt gaan upgraden want die meuk is niet gemaakt om lang mee te gaan. Ik weet uit ervaring: het is een nachtmerrie om die wiring clean en strak in die gitaar te toveren. Reken op een flinke kostenpost over een poosje om die wiring te (laten) vervangen.

    Fretwerk en hout is prima, maar de electronica is dus om echt van te janken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik heb verschillende guilds al langer dan een jaar en heb nog geen enkel probleem gehad met de elektronica. Persoonlijk houd ik wel erg van die minihumbuckers. Zij zijn niet "modderig" en ik vind altijd een klank die goed door de "mix" komt ( voor zover ik dat kan beoordelen want ik treed niet echt op ;-) )

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. In het algemeen zijn de meesten dus wel echt goed te spreken over de guild.

    Zal de guild ook echt goed geschikt zijn voor de genoemde stijlen muziek ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2004
    Locatie
    Nietzover
    Berichten
    1.103

    Standaard

    Heb inmiddels de Guild. Wat een mooi ding! Goed afgewerkt en speelt top. Fijne nek ook! Geluid is top.. volgende week met de band uit testen.

    Wat betreft de elektronica.. deze zal in toekomst vast wel worden vervangen voor CTS o.i.d.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Congrats.
    Pics !!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Gefeliciteerd ! Laat eens weten hoe hij bevalt als je met de band speelt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top