Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Switch plus pick ups er in solderen
    Ik kan het niet dus ben aangewezen op....
    En als het op nekjes aankomt
    Truss rodje draaien gaat nog wel
    Maar fretjes vlakken enzo..... pfffff
    Dus zo'n HBjtje scoren ?
    Alleen als je een handige erik bent.....imo
    Erik kan alles of hij alles gratis en voor niks doet weet ik niet 😉

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb zo'n Taylor travel mini kopietje van HB. Kostte nog geen €90. Echt een top gitaartje voor die prijs. Lekker voor mee op vakantie. Leuke dingen voor het geld. Niet doen alsof het een 'echte' gitaar is. Niet denken van hmm... Zal ik een AVRI of een Harley Benton kopen? Die HB is wél vijftien keer zo goedkoop...

    https://imgshare.io/images/2019/10/28/IMG_0338.jpg

    Edit: Ik wilde een foto'tje plaatsen, maar dat insluiten lukt me niet..!
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 28 oktober 2019 om 11:56
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die Tele weegt 4 kg dacht ik. Fretjes heb ik nooit gevlakt, maar de zijkanten waren wat scherp, volgens mij een klusje dat vrijwel iedereen zou moeten kunnen klaren.
    Ik heb ook nog een HB LP (12-3-19) en daar heb ik, niets aan veranderd. Alleen heb ik de pups vervangen door Donlis omdat ik de originele Wilkinsons te hot vond.

    Laatst nog deze gekocht en die bevalt tot nu toe erg goed. Zowel qua sound als bespeelbaarheid, stemvastheid en gewicht.


  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Die prijs kan alleen zo laag zijn omdat er ergens op wordt bezuinigd. Vaak is dat de kwaliteit hout, fretafwerking en hardware.
    Ongetwijfeld wordt er bezuinigd op materiaal, maar hou er rekening mee dat de grootste kost van de meeste producten niet in fabricage ligt, maar in tussenhandel en marketing.

    Harley-Benton is een huismerk, Thoman haalt die direct van de fabriek.
    Dus waar ook voor een groot deel op bespaard wordt:
    -Direct-To-Consumer. Geen importeurs, groothandelaren en winkeliers die stuk van de koek willen.
    -Geen of amper advertentiekosten. Thoman is een grote website met veel verkeer, de website zelf is het advertentiekanaal, ze zetten de HB gitaren vooraan als je sorteert op goedkoop.
    Laatst gewijzigd door dejohan; 28 oktober 2019 om 12:53

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Ongetwijfeld wordt er bezuinigd op materiaal, maar hou er rekening mee dat de grootste kost van de meeste producten niet in fabricage ligt.

    Harley-Benton is een huismerk, Thoman haalt die direct van de fabriek.
    Dus waar ook voor een groot deel op bespaard wordt:
    -Direct-To-Consumer. Geen importeurs, groothandelaren e.d.m. die stukje van de koek willen. (En dat is een grote koek!)
    -Geen of amper advertentiekosten. Thoman is een grote website met veel verkeer, de website zelf is het advertentiekanaal, ze zetten de HB gitaren vooraan als je sorteert op goedkoop.
    -Kortingen omdat in grote volumes wordt gekocht
    .
    Je hebt helemaal gelijk! Ik heb zelf gewerkt voor een importeur én fabrikant van gitaren en zie welke bizarre turnovers er zijn. Ik heb het al eerder verteld maar de bedragen en percentages zijn bizar. Ik mag/zal niet zeggen bij/voor wie ik gewerkt heb, maar zal wel dit zeggen:

    gitaar, gemaakt in China, met een Fishman pickup, staat bij Thomann te koop voor 650E. wij verkochten dat ding voor 300 aan Thomann en betaalden zelf 120E aan de fabriek in China.

    als Thomann dus zélf die gitaar zou laten maken, verkopen zij 'm voor grofweg 300E. Hardware is een flinke slok op een borrel maar zeker niet zo erg als advertentiekosten, importeurs en dealers/distributeurs.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Ongetwijfeld wordt er bezuinigd op materiaal, maar hou er rekening mee dat de grootste kost van de meeste producten niet in fabricage ligt, maar in tussenhandel en marketing.

    Harley-Benton is een huismerk, Thoman haalt die direct van de fabriek.
    Dus waar ook voor een groot deel op bespaard wordt:
    -Direct-To-Consumer. Geen importeurs, groothandelaren en winkeliers die stuk van de koek willen.
    -Geen of amper advertentiekosten. Thoman is een grote website met veel verkeer, de website zelf is het advertentiekanaal, ze zetten de HB gitaren vooraan als je sorteert op goedkoop.
    Minste kosten fabricage
    Lijkt me toch wel belangerijk dat dat iig in orde is want veel is nog echt wel handwerk
    Het wel het ae meegemaakt
    Slecht gesneden nuts, halzen die...fretwerk om te janken
    Tja wat verwacht je als je iemand 50 cent per uur geeft
    Dat zijn geen heavey geschoolde ambachtslieden
    Op z'n minst toch wel een beetje importante om een beetje kwaliteits gitaar inelkaar te frobelen... toch ?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Minste kosten fabricage
    Lijkt me toch wel belangerijk dat dat iig in orde is want veel is nog echt wel handwerk
    Het wel het ae meegemaakt
    Slecht gesneden nuts, halzen die...fretwerk om te janken
    Tja wat verwacht je als je iemand 50 cent per uur geeft
    Dat zijn geen heavey geschoolde ambachtslieden
    Op z'n minst toch wel een beetje importante om een beetje kwaliteits gitaar inelkaar te frobelen... toch ?
    Een behoorlijk deel van alle high tech producten komt tegenwoordig uit Azië, maar jij bent er tijdens jouw intensieve reizen nooit een geschoolde arbeider tegengekomen.

  8. #18

    Standaard

    Natuurlijk
    Maar die frotten niet voor 50 cent pu jouw hb 's inelkaar
    Bv in china heb je best veel gespecialiceerde instrumentenmakers
    Dat wist je al
    Ik vertel je niks nieuws
    En je heb gelijk ik jan cremer
    Irik bedoel ik
    Dag schat

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waar komt die 50 cent vandaan of klets je zomaar wat?

    Waar zij hun verschil maken is arbeidskosten, lokaal geproduceerde hardware, minder aandacht voor afwerking en afstelling. Maar dat is in het algemeen gesproken en de vraag was hoe het met Harley Benton gitaren zit. En dan ben ik zo langzamerhand wel benieuwd naar jouw ervaring met het merk.

  10. #20

    Standaard

    Een zeurende sudetenduitscher
    Je begint saai te worden perik
    Bah

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top