Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1

    Standaard Harley Benton is dat wat?

    Is het wat, de Harley Benton tekecaster?
    Ze zien er mooi uit en zijn ook goedkoop
    Maar is het wat?

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat een PRS custombuilt beter is. Denk ik. Maar ik weet het niet zeker.

    Wat ik lees en zie van HB is wel positief maar ik begrijp dat ze wat afwijkende maten hebben hier en daar wat upgraden bemoeilijkt.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Zelf geen ervaring mee. Hier op het forum zijn er wel een paar fans . (O.m. Erik De Perik) Ik vraag mij altijd af hoe duurzaam gitaren in deze prijsklasse zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Erik, kom er maar in....
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb een Harley Benton Telecaster. Deze werd af fabriek geleverd met Wilkinson pickups en brug. Ik heb enkel de topkam laten vervangen door een van grafiet. En later ook nog eens de stemknoppen (nu ook van Wilkinson).
    Hij klinkt en speelt echt te gek.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb deze op 8 mei 2013 gekocht en speel er nog steeds op. Al vrij snel na aanschaf deed de selector raar. Ik kon 'm terug sturen maar stelde voor dat ze een ander switch opstuurden, die ik er zelf in heb gezet. Uiteinden van de fretjes heb ik beter afgerond. Tijdje op 'm gespeeld en toen de hals en de actie bijgesteld. Setje Donlis pups (35 eur) erop gezet, hoewel de Wilkinsons niet slecht waren. Net 'brass compensated saddles' besteld, omdat de intonatie mij irriteert.

    Gitaar heeft een prima hals, geen dead spots, geen fret buzz en speelt heerlijk. Sound is helemaal prima, zeker met de nieuwe pups. Gitaar is wat aan de zware kant.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Dat "aan de zware kant" is wel herkenbaar bij goedkopere gitaren maar hoeft op zich geen probleem te zijn.

  8. #8

    Standaard

    Switch plus pick ups er in solderen
    Ik kan het niet dus ben aangewezen op....
    En als het op nekjes aankomt
    Truss rodje draaien gaat nog wel
    Maar fretjes vlakken enzo..... pfffff
    Dus zo'n HBjtje scoren ?
    Alleen als je een handige erik bent.....imo

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Tja, niet iedereen is zo'n Renaissance-man als Erik 😎

    Of Han, die kan er ook wat van.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Die prijs kan alleen zo laag zijn omdat er ergens op wordt bezuinigd. Vaak is dat de kwaliteit hout, fretafwerking en hardware. Zelfs bij een Squier CV van mijn neefje moest eea ander worden vervangen. Gammele switch, slecht gemonteerde inputjack, intonatie matig. Het goede nieuws is dat het simpel te fixen is.

    @guitarkid2 Er zijn misschien wel forumleden die een handje willen helpen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top