Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Stymon Iridium

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Lekker compact ding. Zou evt. icm met een reeds aanwezig multi-effect best een leuke setup kunnen bieden indien de geluiden goed klinken. Ja, het zijn maar drie kanalen maar meer heb je bij de gemiddelde buizenversterker ook niet tot je beschikking.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Lekker compact ding. Zou evt. icm met een reeds aanwezig multi-effect best een leuke setup kunnen bieden indien de geluiden goed klinken. Ja, het zijn maar drie kanalen maar meer heb je bij de gemiddelde buizenversterker ook niet tot je beschikking.
    Zou me niet verbazen dat een merk als Strymon binnen afzienbare tijd ook met een soort van multi-effect op de markt gaat komen. Hoe beter de modelers worden, hoe meer gitaristen van de traditionele setup gaan afzien: het gemak dient de mens.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Zou goed kunnen. Ze hebben natuurlijk al hele mooie effectpedalen en dit is, evt samen met een goede midi controller, een mooie en kleine stap om over te gaan. Al doe je 'm alleen op je bordje om stil/op laag volume mee te oefenen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Zou me niet verbazen dat een merk als Strymon binnen afzienbare tijd ook met een soort van multi-effect op de markt gaat komen. Hoe beter de modelers worden, hoe meer gitaristen van de traditionele setup gaan afzien: het gemak dient de mens.
    nja ik weet niet of ze dat wel zouden doen, de meeste pedalen zijn al een beetje dual function.
    In principe zou je met een iridium, sunset en een capistan wel met 90% van de gigs vooruit kunnen en dat zonder amp hehe
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    In principe zou je met een iridium, sunset en een capistan wel met 90% van de gigs vooruit kunnen
    Mag ook wel, dan zit je al boven de €1000,-.
    Ik ben wel benieuwd, zouden er in de toekomst nog meer sims in de iridium komen?
    Als het kwalitatief beter is dan bv Helix is het interessant, anders misschien toch niet zo, gezien de prijs.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mag ook wel, dan zit je al boven de €1000,-.
    Ik ben wel benieuwd, zouden er in de toekomst nog meer sims in de iridium komen?
    Als het kwalitatief beter is dan bv Helix is het interessant, anders misschien toch niet zo, gezien de prijs.
    volgens mij is de budget markt niet echt het uitgangspunt van strymon, maar gewoon t optimale wat ze kunnen verzinnen qua digital/analog shizzle. bedoel een timeline ofzo is niet echt bedoeld voor de beginner of iemand met een klein budget :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Helix is nou ook niet direct voor de budget markt zou ik zeggen.
    Verder kan ik me zómaar voorstellen dat het niet eens beter is, vwb software. Ik kan me zomaar voorstellen dat het totale budget voor de ontwikkeling (van de software) bij bijvoorbeeld line 6 zomaar groter is dan bij strymon.

  8. #18

    Standaard

    Ik denk ook niet dat het beter is dan de andere bekende merken. Ze maken gebruik van reeds bestaande IR cabinet impulse responses en hebben een handige selectie van drie stereotype amps toegevoegd. De reverb is een bonus (mogelijk geïnspireerd door de Univeral Audio Top Box) en levert direct meer plezier bij het uitproberen maar dat kun je ook vrij snel met een extern reverb pedaal realiseren. Wel verwacht ik dat de combinaties amp + IR cabinet redelijk smaakvol gekozen zullen zijn en dat scheelt waarschijnlijk al heel veel zoekwerk voor diegenen die liever meteen willen spelen.

    Strymon pikt dus netjes een graantje mee van de markt en mikt daarbij op vooral gitaristen die compact en licht willen reizen en daarvoor modeling wel eens willen proberen samen met hun andere effect pedalen. In combinatie met de eenvoudige bediening zou het maar zo eens kunnen aanslaan... De presets zullen waarschijnlijk wel redelijk goed zijn.

    Minor lijkt mij het feit dat ik waarschijnlijk de toonregelingen wel per amp/cabinet combinatie zou willen kunnen afregelen. Dan kom je uit op de de multi-preset mode waarvoor er weer een extra footswitch of midi nodig is.

    Gezien de hoeveelheid tijd die ik zelf al in een preset van de Fractal Audio AX8 steek verwacht ik wel dat het pedaal voor mezelf te beperkt zal zijn qua instelmogelijkheden. Als pop-rock band proberen we covers zo exact mogelijk na te spelen. Mijn eigen ervaringen met modeling is dat ik over langere tijd langzaam toewerk naar de presets die uiteindelijk vergelijkbaar klinken, netjes mengen zonder te interfereren en daardoor goed klinken in de band mix. En je komt dan soms uit op verassende combinaties ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 6 november 2019 om 00:57

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik was inmiddels nieuwsgierig naar sounds van dit apparaatje, dus ik heb gisteren dit Andertons filmpje eens beluisterd:
    https://youtu.be/-xrJXOz3ydc

    Ben ik nu de enige die denkt "is dit het nou"?
    Het is al vaak gezegd dat youtube filmpjes niet representatief zijn vwb sound, maar dan nog.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    9 cab IRs die je zelf kunt landelijk me meer dan genoeg maar 3 amps lijkt me wat weinig

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top