Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21

    Standaard

    Bij multicam opnames doe ik meestel eerst een crunch met de audio en de belangrijkste (meestal voorkant podium) camera.

    Dan verwerkt de pc eerst die data op zijn gemakje. Voor je de andere camera's er als scenes bij gaat plakken.

    Met zo een eerste stuk heb je wat voor bandbesprekingen en je kan alvast bepalen welk stuk je gaat uitwerken.
    Met multicam's hele nummers gaan mixen duurt uren terwijl je meestal een leuke snippet van 1m20 nodig hebt voor internet als verslagje van het optreden

    vroeg data verminderen scheelt uren werk
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Net met Davinci Resolve bezig geweest, werkt mooi, bijna net als Final Cut. 4 videoclips en een audio clip selecteren en hij synct ze zelf, en nog best snel! Bedankt voor de Frans en Mark!

    Hier een voorbeeldje, alles bij elkaar nog geen uur mee bezig geweest...;-)

    https://youtu.be/IB01J8OKwIE

    EDIT: eerste optreden met onze nieuwe drummer...en dit nummer opgedragen aan onze overleden drummer...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Net met Davinci Resolve bezig geweest, werkt mooi, bijna net als Final Cut. 4 videoclips en een audio clip selecteren en hij synct ze zelf, en nog best snel! Bedankt voor de Frans en Mark!

    Hier een voorbeeldje, alles bij elkaar nog geen uur mee bezig geweest...;-)

    https://youtu.be/IB01J8OKwIE

    EDIT: eerste optreden met onze nieuwe drummer...en dit nummer opgedragen aan onze overleden drummer...
    Prima gelukt toch? Heb jij vrij snel uitgevogeld ook.
    1 kleine tip. Transities/dissolves duiden meestal op een verspringing in tijd, of situatie. Bij een (multicam) live opname kun je ze gerust gewoon weglaten en harde cuts gebruiken.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 7 november 2019 om 14:43

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Prima gelukt toch? Heb jij vrij snel uitgevogeld ook.
    1 kleine tip. Transities/dissolves duiden meestal op een verspringing in tijd, of situatie. Bij een (multicam) live opname kun je ze gerust gewoon weglaten en harde cuts gebruiken.
    Thanx! Zit wel erg veel in in dat programma! En dat gratis en voor niks!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roger Bekijk bericht
    Zit wel erg veel in in dat programma!
    Whahaaha, Let the horror begin...
    Gelukkig staan er veel goede tutorials online.
    (En hopelijk heb je een beetje power in je computer)

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FransT Bekijk bericht
    Whahaaha, Let the horror begin...
    Gelukkig staan er veel goede tutorials online.
    (En hopelijk heb je een beetje power in je computer)
    Heb al wat rond gekeken, erg interessant. Ik werk nu met Hitfilm Express, maar die heeft geen Multicam.

    Mijn Mac van 2012 trekt het nog goed, maar mss binnenkort wel upgraden met een SSD schijf erin;-)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #27

    Standaard

    Ik weet niet of je inmiddels geheel bent geholpen maar wilde nog een duit in het zakje doen.
    Heb zelf behoorlijk veel ervaring met het syncen van meerdere audiofiles en videobestanden in 1 project.
    Volgens mij loopt geen enkel digitaal apparaat exact gelijk met andere. Heeft, als ik het mij goed herinner, iets met kristal(len) te maken. Goed, syncen van audio/video is helemaal niet zo lastig zolang je video ook maar een redelijke audio-opname heeft. Tevens heb je een video bewerkingsprogramma nodig waarin je files kunt stretchen (uitrekken) en kunt "krimpen". Ik gebruikte hiervoor altijd Sony Vegas en dat werkte super.
    Open in dat videobewerkingsbestand je videofile (inclusief de audio!) en zet op een track eronder de audio opgenomen via je DAW. Pan de ene audiofile geheel naar links en de andere naar rechts. Schuif nu de audiofile afkomstig uit je DAW heen en weer totdat beide audiofiles aan het begin van je opname in sync staan. Je kunt dat goed op gehoor doen omdat je beide audiofiles hard hebt gepanned en door het verschuiven van genoemde audiofile hoor je ze wel "samen vallen". Indien dat is gelukt en je opname is bijvoorbeeld 4 minuten lang dan merk je dat ze aan het einde daarvan uit sync gaan lopen. Nu ga je de laatste 20 seconden van je opname beluisteren en stretch of krimp je de audiofile uit je DAW dermate dat beide audiofiles ook aan het einde van je file synchroon lopen (ook weer op gehoor). Let op, bij de laatste actie verschuif je dus niet maar rek je de file uit (langzamer) of krimp je hem (sneller). Indien dat ook is gelukt staat het begin van je opname in sync en het eind ook. Logischerwijs alles ertussen in ook.

    NB; indien je de audio vanuit je DAW op de originele snelheid wilt houden dan dien je te schuiven/stretchen/krimpen met je video+audio file. Zorg er dan voor dat je ze beide hebt geselecteerd als je dat doet.
    Laatst gewijzigd door Paul ST; 19 november 2019 om 23:18

  8. #28

    Standaard

    Bedankt voor je reactie Paul ST.

    Het is mij nog steeds niet gelukt, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik nog geen tijd heb gevonden om er echt goed voor te gaan zitten. Ik ben compleet nieuw op het gebied van dit soort dingen, dus voor mij is het nog wel aardig lastig

    Ik heb zeker wat aan je commentaar en ga ook dit oppakken.

    Ondertussen ben ik toch ook wat verder gaan kijken naar oplossingen die voor mij makkelijker zijn en toen kwam ik dit tegen:
    https://www.bax-shop.nl/externe-audi...QAvD_BwE#video

    Is dit niet precies wat ik zoek?

    Ik wilde namelijk al bijna een Zoom QN2 kopen, zodat ik niet meer hoefde te kloten met synchroniseren, maar toen las ik op een ander forum dat de Zoom heel slecht beeld heeft en raadde iemand de Roland Go mixer aan.

    Hier kan ik gewoon mijn eigen microfoon op aan sluiten, een goede camera (telefoon) en mijn gitaar.

    Dan ben ik toch ook klaar en loopt alles toch synchroon?

    Of zie ik dingen over het hoofd.

    Ik ben benieuwd!


    Nogmaals bedankt voor alle reacties!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top