Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Video en geluid opnemen (synchroon)

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag video's opnemen met geluid uiteraard.
    Nu heb ik in het verleden een focusrite scarlett 2i2 studioset gekocht voor het geluid.
    Hier ben ik dik tevreden over.

    Nu zit ik echter met beeld.
    Ik zie op Youtube allemaal covers voorbij komen met goed beeld en goed geluid.
    Het lijkt echt heel simpel, maar ik ben er nu zelf al een hele tijd mee bezig en ik kreeg het niet voor elkaar om het beeld en geluid synchroon te laten lopen.

    Het opnemen met de microfoon gaat prima.
    Ik heb vervolgens geprobeerd om zo gelijk mogelijk met mijn telefoon ook op te nemen, zodat ik dit later onder elkaar kan plakken.
    Dit is makkelijker gezegd dan gedaan, aangezien er altijd wel een milliseconde tussen zit en je dan een hele rare video krijgt.

    Ik loop al een paar dagen te zoeken op Google, maar ik kan de oplossing niet vinden.
    Hoe doen jullie dit?

    Ik werk met cubase 8 trouwens.

    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij op weg kunnen helpen?

    Zou echt top zijn!

    Hoor het graag.

    Met vriendelijke groet,

  2. #2

    Standaard

    Heel ver inzoomen dan kun je kleinere verschuivingen maken, een handklap aan het begin kan goed helpen om het precies te krijgen.

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Wat ik gemerkt heb is dat je telefoon soms een paar frames niet kan opslaan. Daar merk je bijna niks van maar na een paar minuten met meerdere frames loopt je video ineens "voor" op de audio. Een simplele oplossing is tegelijk opnemen, je audio uit van cubase naar audio in van een camera.

    Ze doen het overkomen bij veel video's dat het een home video is maar gebruiken hoogwaardige camera's hoor.
    Zoek maar eens wat voor camera's ze gebruiken..
    Vriendelijke groet,

  4. #4

    Standaard

    ik maak van elk optreden een video van wat cameratjes en de zaalmix.

    in principe hoef je de audio en de video maar op een (bekken)accent recht te zetten en de rest blijft synchroon met de digitale spullen.

    maarrrr.....
    zorg ervoor dat alle opnameformats en instellingen recht staan.

    als jouw camera op 48KHz sampleled en de audio op 44,1KHz staat? Dan gaat het bij het samenmixen al mis.

    als je audio je cubase binnenhaalt, en de samplerate is niet hetzelfde als je audio? dan misvormt ie de file zodanig dat je er nooit meer iets synchroon mee kan krijgen.

    Kortom ik heb alles 1) camera 2) recorder, 3)DAW cubase EN 4) videoprogramma Pinnacle allemaal op dezelfde instelling gezet.

    anders ben je de sjaak.

    laatst een uitgewerkte video gekregen van een 360graden camera. Die was ook onmogelijk mee te nemen.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Is in theorie goed maar ik heb twee digitale camera's gebruikt om een concert te filmen en de beide opnamen waren niet meer synchroon na een half uur. Dat zijn 45.000 frames en als je er 20 mist loopt je camera als bijna een seconde achter. Dat was mijn ervaring.
    Vriendelijke groet,

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Als je een filmpje en audio bestand kun je die met het programma Hitfilm Express (gratis) syncen. Het filmpje moet dan wel geluid hebben. Maw het “slechte” geluid uit het filmpje wordt vervagen die het audio bestand, uit bijvoorbeeld Cubase

    Handmatig syncen kan ook, maar dat is een hoop gepruts..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7

    Standaard

    Eerder genoemd, als je het handmatig moet doen, een handklap of bv een slate zoals je dat nog wel eens zag bij filmopnames. Gaat niet alleen erom dat daar op staat welke scene en take het is, maar de klap van de slate kun je gebruiken om de audio te synchroniseren. Simpelweg een handklap werkt ook.

    Als het kan in je videoprogramma, de audiovorm zichtbaar maken van de audio van de camera, ook de audio zichtbaar maken van je geluidsfile. Die klap zie je als een scherpe piek. Dat zo nauwkeurig mogelijk gelijkzetten, en dan snel opslaan... Kun je de audiovorm niet zichtbaar maken, dan wordt het een stuk lastiger.

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties!

    De handklap heb ik geprobeerd en ook het inzoomen en het dan zo goed mogelijk onder elkaar te zetten.
    Maar dit was gewoon niet te doen.

    Dus ik gok dat het dan zit in het antwoord van showband.
    Ook de tool van roger wil ik nog proberen!

    Nogmaals bedankt!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zyzz Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties!

    De handklap heb ik geprobeerd en ook het inzoomen en het dan zo goed mogelijk onder elkaar te zetten.
    Maar dit was gewoon niet te doen.

    Dus ik gok dat het dan zit in het antwoord van showband.
    Ook de tool van roger wil ik nog proberen!

    Nogmaals bedankt!
    Op 1 puntje syncen moet toch wel lukken?
    Dat tooltje synct ws ook maar op 1 punt, maar als om wat voor reden dan ook over time je audio los van je video gaat driften, dan wordt het pas echt niet te doen...
    Laatst gewijzigd door MarkS; 5 november 2019 om 16:33

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Sowieso de samplerate gelijk houden/maken en inderdaad als één sync point niet lukt...... dan lukt er meer niet.

    Welke software gebruik je?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top