Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard 64 custom deluxe reverb, showmodel?

    He luitjes,

    Ik heb een 64 custom deluxe reverb op het oog, beste cleane amp waar ik ooit over heb gespeeld, reageert ook veel beter op mijn drive pedalen, reverb op het normal channel, top amp. beetje moeilijk leverbaar alleen.

    Max guitar heeft er 1 staan maar dat is geloof ik een showmodel in zo'n testruimte, dus die is flink bespeeld.
    Nu kan je er op twee manieren naar kijken
    - die amp is goed ingespeeld, speaker e.d.
    - of hij is al wat afgeragd de buizen al wat versleten etc.

    Hoe kijken jullie hiertegenaan? Zouden jullie liever wachten op een volledig nieuw uit de doos exemplaar of voor het showmodel gaan?

  2. #2

    Standaard

    Scheelt het veel in prijs?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou voor het shownodel gaan, zeker als het verschil met een nieuwe groot is.
    Wel zou ik er een euro of 150-200 tegenaan gooien om hem helemaal te checken en nieuwe voor en eindbuizen erin laten zetten. Prima, toch ?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Weet niet of het veel scheelt, ze hebben er maar 1, ik vermoed dat dat het showmodel is. Ik ben nog niet lang geweest
    en weet dus ook niet wat ze met de prijs doen.
    Het ding is verder vrijwel nergens te krijgen. Beetje last van GAS

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik zou voor het shownodel gaan, zeker als het verschil met een nieuwe groot is.
    Wel zou ik er een euro of 150-200 tegenaan gooien om hem helemaal te checken en nieuwe voor en eindbuizen erin laten zetten. Prima, toch ?
    Nou ik heb met mijn fender blues jr meegemaakt dat dat ding echt anders klonk(niet op een goede manier) nadat ik em van reperatie had teruggehad met nieuwe buizen (dezelfde als die er origineel in zaten). Dus daar ben ik een beetje huiverig voor geworden. Ik zal er ooit aan moeten geloven met een tube amp uiteraard.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    "Dus die is flink bespeeld". Weet je dat zeker of is het een aanname?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hoezo moeilijk te krijgen:

    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...SABEgJ26fD_BwE

    Binnen 5 werkdagen leverbaar, valt mee toch ?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Dat showroommodel kopen als de tolex nog netjes is, beetje korting bedingen en gaan met die banaan. Die buizen kunnen nog wel even mee hoor. Als hij echt is ingespeeld, is dat alleen maar een pre. De speaker is dan wat minder stiff geworden.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Precies ja. Ik snap sowieso die buizenwissel manie niet. Ik speel vrijwel mijn hele leven op buizen versterkers (ja ik had amps kunnen schrijven) maar heb vrij weinig buizen vervangen. Dat doe je pas als je het gaat merken, het is geen servicebeurt zoals bij de auto!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wel als je echt elke week repeteert en minimaal 20-30x per jaar optreedt lijkt me het verstandig buizen te vervangen en de boel na te lopen. Dus ja, het is wel net een service beurt van een auto, rijdt je veel heb je onderhoud nodig anders gaat de boel naar de kloten net als bij amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top