Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Welke squier?

  1. #1

    Standaard Welke squier?

    Ik zie op marktplaats regelmatig Squiers voorbij komen, waar op te letten bij aankoop en welke series zijn volgens jullie de beste, en waarom?

    Ik zie soms E-serie squiers voor rond de 400-500 euro, daar kan ik ook een fender mex voor kopen.
    Wat is wijsheid?

    Groet Joris
    Laatst gewijzigd door Joris1971; 23 oktober 2019 om 14:27

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klinkt heel flauw en is een open deur, maar zelf veel squires testen en dan bepalen wat jij fijn vindt spelen en wat jij wil uitgeven is het beste.

  3. #3
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Met dergelijke budgetten zou ik de Chinese gitaren (Squiers) links laten liggen. Ze zijn niet meer zo slecht als vroeger qua hout maar de afwerking laat te wensen over en het metaal is zwak. Ze slijten snel door vele plastic onderdelen en het te zachte metaal. De elementen van de squiers is ook niet veel soeps.
    Vriendelijke groet,

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    kijk nou, en heel forum voor Squiers:

    http://www.squier-talk.com/

    De Chinese Classic Vibe serie is best wel goed, met goede PU's. De hals profielen zijn bij sommige modellen wat dun. Ik heb zelf onlangs een new old stock Classic Vibe 50's stratocaster gekocht, en die voelt voor mij (!) beter aan dan de Mexicaanse Vintera 50 modified stratocaster die ik geprobeerd heb,

    De Classic Vibe serie wordt nu in Indonesië gemaakt en er wordt beweerd dat de kwaliteit wat minder goed is dan de Chinese serie.

    Elke Squier serie heeft wel 1 of andere beperking, body maten te klein, keramische pickups, waaibomen hout (Agathis, Basswood), slechte tuners, slechte knoppen, nut breedte te smal (Affinity serie), fretboard van bleek bruin hout (Indian Laurel, Pau Ferro), zachte frets die snel slijten. De kunst is om er 1-tje te vinden die hier wat minder last van heeft, binnen je beschikbare budget. Of je eigen eisen bijstellen.

    Ik zou op MP vooral naar Classic Vibe's zoeken.
    Laatst gewijzigd door raabje; 23 oktober 2019 om 16:47

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Mex Fender kopen. Wel eerst gaan testen ! Ik heb de mijne vergeleken met Amerikaanse Fenders, en mijn Mex ‘60 Strat speelde en klonk het beste. € 600,-, dat wel.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb eens op een Squier Tele gespeeld van rond de 200 eur dacht ik en ik was best gechoqueerd door de matige kwaliteit. Juist omdat ze vaak aangeprezen worden als beter alternatief voor HB bijv.

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat er onderling ook veel verschil in zit binnen dezelfde serie. De ene affinity is de andere bijvoorbeeld niet... Dat zal bij bullets of standards of classic vibes ook wel zo zijn. Dus proberen is wel een must denk ik ja, voordat je iets koopt.

    Zelfs bij de fender player series ben ik daar laatst achter gekomen. Eerst een superfijne player tele in handen gehad, terwijl bij de volgende de neck pocket te groot was voor de hals, en de hals scheef op de body gemonteerd zat (zijwaarts dus, heel vreemd). De snaren liepen dus scheef over de toets en de hoge e snaar viel constant over het randje.. En daar betaal je dan 600 euro voor.
    Laatst gewijzigd door Braml; 24 oktober 2019 om 12:06

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb paar jaar terug een Classic Vibe tele (rosewood toets/body binding) gekocht voor mijn neefje. Ik vond het een supergitaartje voor het geld. Lekker resonant ook. Alleen hardware zoals de tuners voelt wat goedkoop.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9

    Standaard

    De gitaren uit de Classic Vibe serie zijn beter dan de meeste Mexicanen.

  10. #10

    Standaard

    En deze? Iemand ervaring met gitaar Garage?

    https://link.marktplaats.nl/m1473217823

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top