Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Gitaar voor erbij.

  1. #1

    Standaard Gitaar voor erbij.

    Ik heb sinds 3 weken een Squier Affinity Strat, waanzinnige gitaar na een kleine afstel beurt, flinke stap omhoog van m'n Bullet. Maar, ik wil als echte Keith Richards fan ook een Tele, gewoon voor erbij voor de leuk. Ik zat te denken aan dit:
    https://www.bax-shop.nl/elektrische-...trische-gitaar
    Lijkt mij voor het geld buiten dat het een hele mooie gitaar is ook zeker niet gek qua specs, beetje vergelijkbaar met m'n Bullet waar ik toch 5 jaar met veel plezier op heb gespeeld.

    Ik stel helemaal niet veel eisen aan een gitaar, zolang het een plank is waar ik lekker in Open G op kan raggen en de simpele Keef motifjes op kan spelen vindt ik het best, maar het is tóch 90 euro.. Is dit oke of zeggen jullie ga voor de Harley Benton variant hier van? Die zijn er niet in zo'n mooie burst, maar toch.

    Alvast dank.
    Laatst gewijzigd door Braddie; 22 oktober 2019 om 01:52

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Fazley of HB. Ik vind vooral HB erg overhyped spul. Ik zou van beide weg blijven, vooral Fazley is echt prul. Ooit een LP in de oefenruimte bij ons in handen gehad, zag er op het 1e gezicht aardig uit, tot je erop ging spelen. Hele tijd ontstemmen dat kreng. Ook tuners niet best.
    Ik zou kijken op marktplaats voor een tweedehands tele squire classic vibe. Iets duurder maar moet voor een euro of 200 te krijgen zijn. Is een duurzamere investering dan Fazley of HB.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ben het wel eens met arjan dat je waarschijnlijk een betere basis vindt als tweede kansje dan deze gitaar of een HB.
    zeker het goedkope spul moet je gewoon in de handen hebben en spelen zodat je er een beeld van kan krijgen.
    ik weet wel dat in een andere topic het verhaal gaat van dat het weer terug kunnen sturen en je geld terug krijgen per bedrijf verschilt in afhandeling en tijd.
    en als dat niet lekker loopt is de blijdschap ver te zoeken

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Fazley's die ik enkele jaren gezien heb waren echt dramatisch slecht. Denk : duur brandhout. Er waren wel plannen voor een iets duurdere en betere lijn maar gezien de prijs valt deze gitaar daar niet onder.

  5. #5

    Standaard

    squier heeft tegenwoordig ook bullet teles, iets duurder dan 90 euro (160 ongeveer), maar ik denk dat dit een veel betere keuze is dan fazley of harley benton. Lijken mij wel leuke gitaartjes voor het geld. Of een (tweedehands) affinity tele!

    https://www.thomann.de/nl/fender_sq_...le_lrl_bsb.htm

  6. #6

    Standaard

    Als je tevreden bent over de Squier strat, dan zou je ook naar de tele kunnen kijken.
    Ik heb onlangs - na 100 jaar akoestisch gespeeld te hebben, nou ja.... - de
    Squier Affinity Telecaster Butterscotch Blonde MN gekocht.

    En tot mijn verbazing was de afstelling (lees: intonatie en aktie) prima.
    Ook de frets hadden zeer gladde uiteinden.
    Dacht eerst dat hij niet op stemming bleef, maar dat is ook ok gebleken.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    +1 voor de affinity tele, deze dus:

    https://www.bax-shop.nl/elektrische-...SABEgLZffD_BwE

  8. #8

    Standaard

    Ja fuucckkkk. die Squier had ik dus nog niet eens gezien omdat ik mijn prijs <100 euro wilde houden, nou heb ik in die Squier wel interesse ja... Maar die is toch eigenlijk iets te duur deze maand.
    Ik kwam uit op HB of Fazley omdat het echt puur een gitaartje is voor erbij, ik ben een strat man maar ook Keith fan, en nou heeft Keith op strats gespeeld (Thru and thru op de Licks Tour bijvoorbeeld) maar er hoort natuurlijk ook een Tele bij..

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zou ook nog even wachten en die Squier nemen, staat ook bij Bax te koop. Die Squiers hebben vaak ook nog een prettig gewicht in tegenstelling tot de Fazley's die ik uit nieuwsgierigheid geprobeerd heb in de winkel in Amsterdam.

    Een enkele speelde wel aardig, zonder aanlopen en dergelijke maar die zat ook weer in een wat duurdere prijsklasse. Nee, dan toch liever die Squier.
    Laatst gewijzigd door Brad; 22 oktober 2019 om 11:58

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braddie Bekijk bericht
    Ja fuucckkkk. die Squier had ik dus nog niet eens gezien omdat ik mijn prijs <100 euro wilde houden, nou heb ik in die Squier wel interesse ja... Maar die is toch eigenlijk iets te duur deze maand.
    Ik kwam uit op HB of Fazley omdat het echt puur een gitaartje is voor erbij, ik ben een strat man maar ook Keith fan, en nou heeft Keith op strats gespeeld (Thru and thru op de Licks Tour bijvoorbeeld) maar er hoort natuurlijk ook een Tele bij..
    Gewoon ff een maandje in een fabriek bikkelen en je kan die affinity tele kopen, rock n’ roll 💪

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top