Hoi,

Lang geleden dat ik hier was. Ik ben in een nostalgische bui (zal de leeftijd wel zijn) en waar kan ik beter met zoeken beginnen dan hier?

Elf jaar geleden heb ik bij Ceriatone een Trainwreck Liverpool clone met bijpassende 1x12 combo laten bouwen. Een wat ongebruikelijke combinatie want meestal zitten Trainwrecks in een head. Maar na jaren zeulen leek me dat wel zo praktisch. Ik heb er zelf een Celestion G12-65 ingezet en een mastervolume, want dat ding ging oorverdovend hard. Van sparkling clean tot oorlogsgeweld onder je volumeknop... het was mijn droomversterker en was een perfect-fit met mijn stratocaster. En uniek in zijn soort, want zo'n combootje kom je eigenlijk verder niet tegen.

Maar goed... economische crisis... al mijn gear verkocht inclusief deze op maat gemaakte versterker. Kort daarna heb ik hem nog eens op marktplaats voorbij zien komen want ja... het is wel een eigenzinnig ding en dat moet je maar net passen.
Toen een tijd heel andere muziek gemaakt en jarenlang zelfs uitsluitend fanatiek ukelele gespeeld. Maar zopas kreeg ik weer de kriebels en heb ik weer het elektrisch spelen opgepakt. En ja, daar horen ook weer mooie spulletjes bij en toen dacht ik ineens weer aan die versterker!

Want zou die nog ergens zijn? Ik heb mijn harddisks erop nagezocht maar geen foto's meer kunnen vinden. Dus ik moet het doen met een internetfoto van een vergelijkbare combo van Ceriatone. Hij lijkt nog het meest op deze, maar dan zonder ventilatierooster bovenop en een iets ander patroon in het doek, maar wel grijs. Met achterop de metaalkleurige faceplate waar ik, zo ik me kan herinneren, linksonder het label "Made by Ceriatone Amplification, Malaysia" had gezet.



Ik denk dat de kans zeer klein is dat er nog een als deze in Nederland voorkomt, dus mijn vraag of iemand hem misschien eens ergens heeft zien staan?