Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33

Discussie: Mooer GE300

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb werkelijks geen idee sorry. Dit soort dingen heeft mij wel naar de Mac geholpen.
    Ja....voor audio doeleinden zou dit zeker geen verkeerde stap zijn. Jammer dat Mac zo duur is!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Valt hard mee als je tweedehands koopt. M'n Mac Pro was destijds (7 jaar geleden) 900 EUR incl. een 30" Apple HD scherm. Macbook heb ik gekregen, iPad 3 was 75 EUR.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Het is me gelukt om geluid uit de pc te krijgen. Inderdaad wat geprobeerd met de onboard geluidskaart. Alleen nu heb ik enorme last van latency! Er zit een flinke vertraging tussen het moment van aanslaan en geluid. Nu had ik software van de Mooer-website gedownload (Mooer usb audio control panel) waar dus ook de nodige Asio software bij hoort. Om een of andere reden geeft dit programma aan "Asio not active". Ik heb geen idee hoe ik dit moet verhelpen. Met vertraging spelen is vrijwel onmogelijk! Echt jammer zo want via usb klinkt dit apparaat dus echt goed! Weet iemand een manier om dit te verhelpen?
    Ik denk dat je de Mooer moet selecteren als afspeelapparaat..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik denk dat je de Mooer moet selecteren als afspeelapparaat..
    Thanx! Ga ik proberen.
    Mijn pc is trouwens al zo'n 12 jaar oud, het moederboard nu zo' 4 jaar. Ik weet niet of dat zoveel mag uitmaken? Ik heb al eens eerder opnames gemaakt maar dan via line-in op een externe usb geluidskaart. Geen vertraging via spelen en opnemen maar wel moest ik steeds de opgenomen wave op de juiste timing schuiven
    Ik ben dan ook niet zo handig met computers...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Ik denk dat je de Mooer moet selecteren als afspeelapparaat..
    Ik heb het geprobeerd maar als ik de Mooer als afspeelapparaat selecteer heb ik geen geluid. Wel als ik de usb geluidskaart selecteer. de Interne kaart geeft ook geen geluid. Latency tot dusverre niet kunnen oplossen, ook niet met de buffer (samples) te verlagen. De tijden gaan wel naar beneden maar dat is niet hoorbaar als minder vertraging. Ik ben bang dat het probleem ingewikkelder is dan gedacht.

  6. #16

    Standaard

    Heb je de Mooer dan ook in je DAW(opnameprogramma) geselecteerd, zowel in als output?

  7. #17
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Werken met meerdere geluidskaarten in 1 machine is ingewikkeld. In de mijne kiest soms spontaan de andere omdat die bij het opstarten iets sneller reageert denk ik. Leer je geluidskaarten kennen is mijn advies, be a master of your equipment.

    Latency is afhankelijk van je computer. Maak de buffer kleiner. De buffer wordt aangegeven in veelvouden van 32 samples. 32 samples is de kleinste buffer en 1024 samples is de grootste. Als je een heel snelle en krachtige computer hebt, kun je de buffer zonder problemen op 32 samples laten staan tijdens het opnemen. Als je ook een snelle audio interface hebt, zul je misschien een paar milliseconden vertraging hebben, maar daar merk je niets van. Als je computer niet zo snel is, kun je bij lage buffers last krijgen van tikken, gekraak of je computer loopt vast. In dat geval zit er niets anders op dan de buffer hoger te zetten waardoor je meer last zult krijgen van latency.

    Sommige USB audio heeft een "direct" functie, je hoort dan geen latency.
    Vriendelijke groet,

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Heb je de Mooer dan ook in je DAW(opnameprogramma) geselecteerd, zowel in als output?
    Nee, ik ben ook geen optie tegengekomen. Ik gebruik dan ook antieke software (cool edit). Maar zou het wat uitmaken? Ik heb toch ook geluid zonder de DAW op te starten?

    @Harrie: ik heb alle mogelijke bufferinstellingen geprobeerd maar onveranderd veel vertraging. Nu zag ik gisteravond pas na een week voor het eerst de Asio software verschijnen in de programma lijst. Die kon ik eerder niet terugvinden. Blijft toch apart....
    Ik ga vanmiddag eens kijken of dat wat uitmaakt met instellingen.

    Guys, bedankt voor het meedenken!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Effe een updeetje:
    Ik heb zo'n beetje alle tips geprobeerd maar krijg de latency niet weg. Mijn systeem is helaas (hoogstwaarschijnlijk) te oud en te langzaam om dit goed voor elkaar te krijgen. Ik ga een fatsoenlijke laptop aanschaffen met voldoende capaciteit met wat leuke actieve speakers en dan meteen ook maar goede DAW software. Het is enorm moeilijk om met een vertraging te spelen want je raakt ieder gevoel voor ritme kwijt! Ondanks dat heb ik net toch even een kort stukje opgenomen om wat sounds te laten horen. De geluiden zijn redelijk basic zonder al te veel te tweaken. Dus de cabs die de gebruikte modellen standaard selecteerd, geen gedoe met andere mikes etc... Ping-pong delaytje en wat reverb. Ik heb alleen de balans van volumes en L/R aangepast. Geen hoogstaand stukje muziek, puur ter demonstratie. Ritmisch niet al te strak
    Anyway....klik: https://soundcloud.com/mrestpas/mooer-try-out

  10. #20

    Standaard

    Mostert na de maaltijd en spuiten elf opmerkingen

    Heb je je (powerd monitors) speakers op de mooer aangesloten ?
    Want de mooer is nu in principe je enige geluidskaart

    Maybe ten overvloed 3nzo

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top