Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: Mooer GE300

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard Mooer GE300

    Mijn eerste stapjes in moddeling zijn een feit!
    Drie weken geleden een Headrush Pedalboard gekocht bij Bax maar wegens een vreemde gang van zaken van hun kant heb ik het ding weer teruggestuurd. Lang verhaal maar daarnaast was mijn eerste indruk teleurstellend. Nu heb ik het apparaat ook niet veel kans gegeven.
    Anyway, vorige week de Mooer GE300 besteld en daar ben ik vanaf donderdag mee aan het stoeien geslagen.
    Wat een leuk ding is het! Erg goede amp modellen, goede overdrives en distortions en een ton aan effecten.
    Het gaat niet allemaal vanzelf want ik moet regelmatig de manual erbij pakken die gelukkig erg uitgebreid is (alleen online verkrijgbaar, zit er niet bij). Dat het niet vanzelf gaat komt vooral omdat ik nauwelijks ervaring heb met multi-effects. Ik heb 'm zondag eens even uitgeprobeerd in de oefenruimte over een stereo poweramp (Harley Benton GPA 400, simpel maar zeer geschikt!!). Ik denk dat dit apparaat zeker bruikbaar is in bandverband. Dat zal zeker nog de nodige problemen geven met onderlinge volumes en geluiden die thuis goed klinken in de oefenruimte anders zijn. De synthesizer is leuk maar of ik er veel gebruik van ga maken? Denk het niet eigenlijk. De Tonecapture (soort van profiling alá Kemper) ben ik wel erg nieuwsgierig naar!

    Is er dan niets slecht aan? Helaas wel...
    -Ik merk een soort van volume drop als ik sommige effecten in- of uit schakel. Vooral bij reverb. Het volume van de delay (alleen het effect, niet het algehele volume) valt een fractie weg Misschien dat dit gefixt wordt bij een update.
    -De symbolen en letters zijn nauwelijks leesbaar op de RVS behuizing. Zeer irritant!

    Nou, ik ben hier de komende tijd wel even zoet mee! Voor thuis en opnames lijkt me dit echt een goed alternatief voor buizenamps en losse pedalen maar live moet ik het nog maar eens zien. Ik ben namelijk zeer tevreden met mijn buizen en pedalen rigg. We gaan het zien! Het is in ieder geval een erg leuke ontdekkingsreis.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ikzelf heb de ge200 voor in de gitaarles. Ik ben ook zeer goed te spreken over de sounds van dit apparaat.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Ikzelf heb de ge200 voor in de gitaarles. Ik ben ook zeer goed te spreken over de sounds van dit apparaat.
    Lijkt me ook een leuk stuk speelgoed
    Enige waar ik erg tegen op bots is de onderlinge volume verschillen van patches. Ik vermoed dat dit bij Helix en aanverwante artikelen niet veel anders is. Het is allemaal best wel in te stellen maar dat zou je niet in een oefenruimte moeten doen en zeker niet op een podium. Daar uit voort komt ook meteen het volgende nadeel: alle sounds die je thuis maakt klinken op repetitie volume toch weer net dusdanig anders dat je blijft tweaken. Ik denk dan ook dat ik dit apparaat vooral thuis ga gebruiken en voor opnames. Misschien nog als ik eens in een tweede bandje ga spelen....dan kun je namelijk met een "clean sheet" beginnen.

  4. #4

    Standaard

    Nou je bent al net zo ver als ik met m'n Helix. Voor thuis en opnemen super, de oefenruimte heeft ie nog niet veel gezien
    Patch volumes is een lastig iets. Een extra gain blok helpt wel eens, maar meestal kopieer ik een eerder gemaakt platform en vergelijk dan na tweaking regelmatig met die eerste.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Nou je bent al net zo ver als ik met m'n Helix. Voor thuis en opnemen super, de oefenruimte heeft ie nog niet veel gezien
    Patch volumes is een lastig iets. Een extra gain blok helpt wel eens, maar meestal kopieer ik een eerder gemaakt platform en vergelijk dan na tweaking regelmatig met die eerste.
    Wat dat betreft zijn ze dus gelijkwaardig
    Zondagmorgen was er effe geen repetitie dus ben ik naar de oefenruimte geweest en heb 'm effe in stereo setup geprobeerd. Klinkt toch wel erg mooi! We gaan binnenkort weer eens zelf wat nummers opnemen. Dan ga ik de Mooer zeker eens goed gebruiken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Hmmm....als ik het apparaat op de pc aansluit via usb zou ie moeten werken als audio interface. Ik krijg contact met de pc, driver wordt geïnstalleerd en ik heb de benodigde software (Mooer support) om latency te beperken geïnstalleerd. En toch krijg ik geen geluid via de pc. Weet iemand wat ik fout doe of wat ik nog zou moeten doen? Ergens iets toewijzen/aanvinken? (Windows 7)

  7. #7

    Standaard

    taakbalk>speakericoontje>rechtsklik>geluidsinstell ingen openen, daar zie je het wel denk ik..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    taakbalk>speakericoontje>rechtsklik>geluidsinstell ingen openen, daar zie je het wel denk ik..
    Hmmm...zou kunnen. Ik heb inderdaad een externe geluidskaart (usb) in gebruik en de onboard is uitgeschakeld. Misschien zit daar het probleem. Morgen maar eens de boel weer aansluiten. Thanks

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Het is me gelukt om geluid uit de pc te krijgen. Inderdaad wat geprobeerd met de onboard geluidskaart. Alleen nu heb ik enorme last van latency! Er zit een flinke vertraging tussen het moment van aanslaan en geluid. Nu had ik software van de Mooer-website gedownload (Mooer usb audio control panel) waar dus ook de nodige Asio software bij hoort. Om een of andere reden geeft dit programma aan "Asio not active". Ik heb geen idee hoe ik dit moet verhelpen. Met vertraging spelen is vrijwel onmogelijk! Echt jammer zo want via usb klinkt dit apparaat dus echt goed! Weet iemand een manier om dit te verhelpen?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb werkelijks geen idee sorry. Dit soort dingen heeft mij wel naar de Mac geholpen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top