Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Gitaar sims door combo amp

    Beste mensen,

    Ik zou graag amplitube door mijn combo amp spelen. Ik heb studio monitors en die klinken prima alleen mis ik het gevoel van een amp. Nu heeft mijn combo amp een line out en mijn interface scarlet solo heeft een line in input en instrument input en zo ook outputs voor speakers.
    Is het mogelijk de line out van de amp ergens op de interface aan te sluiten en zo het geluid van de vst over mijn amp te krijgen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Prik jouw gitaar in de interface --> amplitube --> return van de effect loop van jouw amp. Moet je wel een pc meeslepen.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Prik jouw gitaar in de interface --> amplitube --> return van de effect loop van jouw amp. Moet je wel een pc meeslepen.
    heb alleen een line out geen effects loop. Is voor thuisgebruik

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Line out is een uitgang, geen ingang. Die geeft dus alleen zelf een signaal. Je kunt er geen signaal in sturen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Line out is een uitgang, geen ingang. Die geeft dus alleen zelf een signaal. Je kunt er geen signaal in sturen.
    Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk dat ik de amp ze line out naar de line in stuur van me interface en dan me gitaarsoftware over de speaker van me amp hoor

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Neh da kennie.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaarjaap Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk dat ik de amp ze line out naar de line in stuur van me interface en dan me gitaarsoftware over de speaker van me amp hoor
    Klopt.

    Welke combo heb je? Wie weet zitten er nog aansluitingen op de achterzijde die je niet gezien hebt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arcane Bekijk bericht
    Klopt.

    Welke combo heb je? Wie weet zitten er nog aansluitingen op de achterzijde die je niet gezien hebt.
    Het is een fender superchamp xd oefen versterkertje.Zit nog een footswitch en speaker output op maar denk niet dat daar veel aan heb.

  9. #9

    Standaard

    Even ou of the box: Misschien als je de headphones uitgang zachtjes(!) in je versterker ingang stuurt?
    Op eigen risico! (dat het vervormt klinkt)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top